Sjonge jonge
Als iedereen nou es uitlegt wat ie ervan vind
...of neeej, het niveau van het forum zou nog es omhoor gaan
Genoeg gezeurd
Kheb verder geen praktijk ervaring of zoiets ermee, maar van wat ik ervan begrepen heb zit het (ongeveer) als volgt:
Als je je inlaatkanaal, spoelpoorten, carter enz., oftewel overal waar mengsel (benzine+lucht dus
) komt, gaat polijsten, heb je als voordeel dat de boel sneller stroomt, omdat het mengsel minder weerstand ondervind. Dit komt doordat de wand waarlangs het mengsel stroomt gladder is van het polijsten. Deze snellere stroming leidt tot een (kleine) vermogenswinst.
Een nadelig effect is echter, dat, aangezien de wanden gladder zijn, het mengsel minder goed mengt. Dit leidt tot een mindere verbranding en dus (een beetje) vermogensverlies.
Het hangt er dus maar van af of het voordeel goed opweegt tegen het nadeel. Zal wel eens verschillen, aangezien ik me nie voor kan stellen dat er nog nooooit vermogenswinst is gehaald is door het polijsten van de spoelkanalen. Alsof een of andere idioot dat bedacht heeft ofzo
Als ik dr dus verder over nadenk, kun je wel rustig je uitlaatkanaal (in je cilinder dus) polijsten, aangezien daar geen mengsel komt. Dus misschien wel een snellere afvoer van gassen, minder koolaanslag enz...klinkt mooi
Goed, kweet verder nie of het 100% klopt, maar hier heb je misschien wa meer aan
edit: ow toch nog wat meer nuttige reacties
Dit bericht is ge-edit door huh op 15-7-2003 18:50