Ik heb ook zo'n idee, met 2 aparte bobines. de gewone die stroom geeft voor bougie en een andere voor de bougie aan het eind van de uitlaat. Nu waarom 2? Omdat ik wou dat die van de uitlaat alleen werkte met het contact af! Dus als het contact aan staat werkt de gewone (normaal) en die van uitlaat niet (dacht dat het missch de gewone vonk zou verzwakken, maarja). Dus als je dan naar heel hoge toeren gaat, en je zet het contact dan plots af, stopt de gewone bougie met vonken en draait de motor toch nog een aantal seconden door. Dus dat zuigt hij toch nog mengsel aan en geeft het onverbrand mengsel gewoon weer weg aan de uitlaat! Dat mengsel wat gewoon de uitlaat zou uitgaan, wou ik dan ontbranden met de bougie in de uitlaat! Snappie?? Er is wel het probleem van de timing van de ontsteking van de bougie in de uitlaat! Dit is heeeel belangrijk. Maar als je je ontstekingstijdstip gaat verlaten, dan geld dat ook voor de gewone ontsteking h??
Ja yahama dt 125, ik zei je dat ik het op een auto site gevonden had h?, daar kwam het idee ook voor mij vandaan om het op brommer te zetten, alleen bij een auto (moet je wel open uitlaatsysteem hebben, zonder catalysator!!!!) gaat het ook zonder bougie! Gewoon naar 7000 toeren en opeens gas los, dan zullen er wel wat vlammetjes uitkomen!
Er waren er ook met een bougie systeem in uitlaat en die haalde al vlammen van 50cm , maar na een tijd begon de achterbumper wat smeltvormen aan te geven en de achterkant werd ook zwart!
|