Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Uitlaat Mtx-sh/nsr/mb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1239 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10632 - Uitlaat Mtx-sh/nsr/mb
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1003 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mark Mtx 14-7-2003 14:32 Print topicpost
Posts: 564
Ik was laatst bij de brommerboer en die zei:wil je snel rijden moet je uitlaat hebben met zo weinig mogelijk bochten dus eem onderlangse zou dan het beste wezen.Maar wie heeft hier ervaring mee en hoeveel prestatie verschil zit er dan tussen eeen onderlangse en een bovenlangse??en zit er in een proma onderlanges nog een bregrenzing??
 
HONDA rulez

guus van driel 14-7-2003 18:20 Print reply
Posts: 846
volgens mij is jullie brommerboer een trekvlek die nog een berg onderlangse uitlaten overheeft

en die kwijt wil door onzinige verhalen te verzinnen
 
Harm 14-7-2003 18:47 Print reply

Posts: 3032
hehe, volgens mij moet ie ook van zun onderlangse af. Heb je ooit zon vette wegracer of raceauto gezien, allemaal spagettibochtjes.....en dat rijd niet snel.
 
http://www.durtikkers.tk
Blorn 14-7-2003 18:48 Print reply

Posts: 13825
Klopt opzich wel een beetje, maar het verschil tussen een bovenlangse Proma en een onderlangse zal nihil zijn denk ik.
 
dreakx 14-7-2003 18:52 Print reply
Posts: 123
ja en een uitlaat met meer bochten verkoold wat sneller waardoor het vermogen natuurlijk ook minder word. maar ik heb zelf ook een MT en ga er echt geen onderlangse opgooien voor dat kleine beetje vermogen want je mt ziet er naar mijn mening er dan nog eens 3 X leiper uit
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 14-7-2003 18:53 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: guus van driel

volgens mij is jullie brommerboer een trekvlek die nog een berg onderlangse uitlaten overheeft

en die kwijt wil door onzinige verhalen te verzinnen


maar hij heeft wel gelijk, waarom denk je dat zwaar verbouwde racers de cilinder omgedraaid hebben? juist. om er zo weinig mogelijk bochten in de uitlaat te hebben. liefst helemaal geen. bochten=weerstand=verlies in dit geval

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harrie

hehe, volgens mij moet ie ook van zun onderlangse af. Heb je ooit zon vette wegracer of raceauto gezien, allemaal spagettibochtjes.....en dat rijd niet snel.


auto is 4 takt...heel ander verhaal

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dreakx

ja en een uitlaat met meer bochten verkoold wat sneller waardoor het vermogen natuurlijk ook minder word. maar ik heb zelf ook een MT en ga er echt geen onderlangse opgooien voor dat kleine beetje vermogen want je mt ziet er naar mijn mening er dan nog eens 3 X leiper uit


verklaar eens waarom die sneller zou verkolen? ben wel benieuwd waarom

Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 14-7-2003 18:55
 
ik haat mensen
Blorn 14-7-2003 18:56 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zoetahmeerdah

[...]


maar hij heeft wel gelijk, waarom denk je dat zwaar verbouwde racers de cilinder omgedraaid hebben? juist. om er zo weinig mogelijk bochten in de uitlaat te hebben. liefst helemaal geen. bochten=weerstand=verlies in dit geval
Maar dan krijgt de bocht weer geen/weinig koeling.. Alles heeft zo z'n voor- en nadelen.
 
dreakx 14-7-2003 19:02 Print reply
Posts: 123
gheheh ja ik heb het mij ook ooit eens uit laten leggen, maar dat kan ik alleen met een tekening. maar het is toch algemeen bekend dat je een uitlaat van een mt vaker moet vervangen dan die van een mb
 
Blorn 14-7-2003 19:04 Print reply

Posts: 13825
Euhm, neeh?
 
dreakx 14-7-2003 19:13 Print reply
Posts: 123
4 wielen zijn trouwens voor invaliden

 
Luc 14-7-2003 21:17 Print reply

Posts: 3590
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dreakx

gheheh ja ik heb het mij ook ooit eens uit laten leggen, maar dat kan ik alleen met een tekening. maar het is toch algemeen bekend dat je een uitlaat van een mt vaker moet vervangen dan die van een mb

OW??
nog nooit van gehoord

Quote:
4 wielen zijn trouwens voor invaliden
als je een invalidenwagentje bedoelt ja
 
Luc 14-7-2003 21:18 Print reply

Posts: 3590
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dreakx

4 wielen zijn trouwens voor invaliden



En daarbij, vroeger nooit met zijwieltjes gefietst??!?!


En die brommerboer heeft volges mij idd gewoon teveel onderwaartse uitlaten teveel
der zal MSS egt mar IETS verschil inzitten; omdat zo'n onderwaartse minder bochten heeft ivm weerstand net als zoetermeerdah al zegt...

Dit bericht is ge-edit door lucvpuijenbroek op 14-7-2003 21:21
 
Mark Mtx 14-7-2003 21:22 Print reply
Posts: 564
ik heb ze nog maaruh bij kreidlers en zundapp is de uitlaat Imi volgens mij een flens meer met een stuk buis en demper
 
HONDA rulez
Mark Mtx 14-7-2003 21:27 Print reply
Posts: 564
als het nou echt harder ging zou ik een kopen.maar trouwens ik moet een nieuwe uitlaat onder mijn mtx-sh mijn proma is verrot ik d8 aan een gianelli te kopen of weer een proma en gianelle carbon demper er op wat loopt het beste op een orgi cilinder en ook goed blijfl lopen als je er 50snel onder zet ik denk zelf dat iedereen zegt:PROMA maar jah
 
HONDA rulez
Harm 14-7-2003 21:29 Print reply

Posts: 3032
giga snellie, roest niet zo snel
 
http://www.durtikkers.tk
Zoetahmeerdah [Marcel] 15-7-2003 7:09 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

[...]
Maar dan krijgt de bocht weer geen/weinig koeling.. Alles heeft zo z'n voor- en nadelen.


wrom moet je uitlaat dan koelen? voor over ik weet wikkelen ze hem in met materiaal om de uitlaat zo warm mogelijk te krijgen...win je vermogen mee. de theorie daarachter kan ik ff niet zo snel ophoesten maar die weet lude wel
 
ik haat mensen

Dit topic is 1003 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved