Pingu |
12-7-2003 19:56 |
Posts: 1842 |
goeie vloeibare pakking kan binnen 10 min ofzo.. doe ik iig altij, en lekt nooit
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
De Schout |
12-7-2003 19:57 |
Posts: 5327 |
180 kg/m hmm lijkt me wel heel vast. maar aan een rubberen ring kun je beter geen vloeibare pakking doen, maar er wel voor zorgen dat je cil echt 100% vlak en recht is.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
martinus83 |
12-7-2003 19:58 |
Posts: 3718 |
geen vl pakking????, ik bedoel om de kvs poorten en zo heen he, anders is et metaal op metaal en de kop is 160 km trug gevlakt en uitgedraaid
Dit bericht is ge-edit door martinus83 op 12-7-2003 19:59
|
|
|
|
Oscar O. - [HRC Nijmegen] |
12-7-2003 20:27 |
Posts: 7007 |
hmm ik weet niet of je r wat aan hebt maar ik doe altijd gewoon, sjah ik weet het niet eigenlijk
maar ik zal het omschrijven:
kruislings gelijk aandraaien (voel je aan de weerstand) en dan allemaal met de ratel met m?n wijs- en middelvinger aantdraaien
ik had namelijk eerst vaak dat ik vrolijk ging draaien en toen BENG huplakee bout gekaaid
maar nu niet meer en het loopt vaak ook wel goed
|
|
nobody fuck with us!! |
|
pepijn |
12-7-2003 20:29 |
Posts: 1287 |
Ik draai die moeren ook altijd op het gevoel aan en dat is nog nooit fout gegaan dus...
|
|
|
|
marcel |
12-7-2003 21:32 |
Posts: 1533 |
hahaha 180 kg/m. das wel heel veel hoor. ik zie hier in mijn werkplaatshandboekje staan dat het 18 tot 22 N/m is. dat komt dus overeen met 1,8 tot 2,2 kg/m.
|
|
|
|
martinus83 |
12-7-2003 23:09 |
Posts: 3718 |
ja ik bedoel kg/cm dan ....foutje
heb nu opnieuw alles drop met beter afdichting, voetpakking ok met loctite....laat et wel ff uitharde.....
dan morge naar NK motorcross en daarna teste en verder me brom afmake en schiet daan wel wa pics, projectje is bijna af...nog 2 weke tijd om in te rijde
|
|
|
|
Blukaap |
13-7-2003 0:22 |
Posts: 10006 |
180kg/cm ?
Das n?g meer man .
Daar heb je wel een apart soort schroefdraad voor nodig volgens mij, wil dat heel blijven .
Maar goed, het spul moet gewoon afsluiten als je het normaal vast draaid, ik kit altijd alles lomp dicht, vrij dik ook.
Uitharden doe ik niet echt aan, misschien een kwartier ofzo.
Zelfs zonder kit moet de kop nog afsluiten, alleen bij de tapeinden lekt ie dan naar onderen toe (keertje geprobeerd ).
|
|
Bastila is lief |
|
Mr Pain |
13-7-2003 0:36 |
Posts: 4966 |
ga gewoon alles goed kitten zoals Blukmeester zegt, dan draai je die moeren normaal vast met de hand en niet van die vreemde dingen er om heen, dan even warm draaien stukje rijden, dan nog even na draaien en dan moet het goed zijn of je cilinder of je kop is scheef anders kan het gewoon niet lekken
|
|
|
|
Nick - Administrator |
13-7-2003 1:26 |
|
Knoxville |
13-7-2003 3:29 |
Posts: 1454 |
Ik draai het altijd gewoon kruislings aan, gewoon handvast....
|
|
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P |
|
Blukaap |
13-7-2003 10:24 |
Posts: 10006 |
Handvast is te weinig voor je cilinderkop.
Ik doe het op gevoel met een ratel, daarbij met 1 vinger kracht zettend.
En soms even natrekken na een aantal km.
|
|
Bastila is lief |
|
marcel |
13-7-2003 12:54 |
Posts: 1533 |
|
|
|
|
JIMMY |
13-7-2003 13:15 |
Posts: 2765 |
tuurlijk niet..
180kg op 1 cm2 is wel wat meer druk dan 180kg op 1 m2..
bij een m2 word die druk verdeeld over dat oppervlak, terwijl bij cm2 de zelfde druk over een veeel kleiner oppervlak word verdeeld, meer druk dus..
correct me if i?m wrong (heb al weer een maandje vakantie dus ben alles van school weer vergeten )
|
|
|
|
barry |
13-7-2003 13:23 |
Posts: 7387 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester
Handvast is te weinig voor je cilinderkop.
Ik doe het op gevoel met een ratel, daarbij met 1 vinger kracht zettend.
En soms even natrekken na een aantal km.
hmm... ik doe altijd zo vast mogelijk, dan weet ik zeker dat er niks lekt oid, of het goed is... weet ik niet, maar gaat al 4jaar goed en nog nooit een tapeind kapot gedraait. ook nog geen vastlopers door gehad oid
|
|
He? |
|