Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cil aandraaien?? heoveel kg/m??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1038 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10596 - cil aandraaien?? heoveel kg/m??
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1017 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

martinus83 12-7-2003 19:39 Print topicpost

Posts: 3718
mijn malossi was dus aangelopen omdat hij te strak zat aangedraaid...

Nu heb ik alles in orde, blok gereviseerd en al en cil aangedraaid met 180 kg/m maar de voet en kop lekt, kop = rubberen ring icm loctite 5926 vl pk...hoe et komt? ik weet nie, ij lopt goed en lekt alleen naar buiten toen denk ik, bij de kop iig..

moek em strakker aandraaien, hoe lang moek de vl pakking latenharden? heb al 1 uur gehoord 24 uur????
 

Pingu 12-7-2003 19:56 Print reply
Posts: 1842
goeie vloeibare pakking kan binnen 10 min ofzo.. doe ik iig altij, en lekt nooit
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
De Schout 12-7-2003 19:57 Print reply
Posts: 5327
180 kg/m hmm lijkt me wel heel vast. maar aan een rubberen ring kun je beter geen vloeibare pakking doen, maar er wel voor zorgen dat je cil echt 100% vlak en recht is.
 
tune tweak fiddle bang bummer
martinus83 12-7-2003 19:58 Print reply

Posts: 3718
geen vl pakking????, ik bedoel om de kvs poorten en zo heen he, anders is et metaal op metaal en de kop is 160 km trug gevlakt en uitgedraaid

Dit bericht is ge-edit door martinus83 op 12-7-2003 19:59
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 12-7-2003 20:27 Print reply

Posts: 7007
hmm ik weet niet of je r wat aan hebt maar ik doe altijd gewoon, sjah ik weet het niet eigenlijk

maar ik zal het omschrijven:
kruislings gelijk aandraaien (voel je aan de weerstand) en dan allemaal met de ratel met m?n wijs- en middelvinger aantdraaien

ik had namelijk eerst vaak dat ik vrolijk ging draaien en toen BENG huplakee bout gekaaid

maar nu niet meer en het loopt vaak ook wel goed
 
nobody fuck with us!!
pepijn 12-7-2003 20:29 Print reply
Posts: 1287
Ik draai die moeren ook altijd op het gevoel aan en dat is nog nooit fout gegaan dus...
 
marcel 12-7-2003 21:32 Print reply

Posts: 1533
hahaha 180 kg/m. das wel heel veel hoor. ik zie hier in mijn werkplaatshandboekje staan dat het 18 tot 22 N/m is. dat komt dus overeen met 1,8 tot 2,2 kg/m.
 
martinus83 12-7-2003 23:09 Print reply

Posts: 3718
ja ik bedoel kg/cm dan ....foutje


heb nu opnieuw alles drop met beter afdichting, voetpakking ok met loctite....laat et wel ff uitharde.....

dan morge naar NK motorcross en daarna teste en verder me brom afmake en schiet daan wel wa pics, projectje is bijna af...nog 2 weke tijd om in te rijde
 
Blukaap 13-7-2003 0:22 Print reply

Posts: 10006
180kg/cm ?
Das n?g meer man .
Daar heb je wel een apart soort schroefdraad voor nodig volgens mij, wil dat heel blijven .

Maar goed, het spul moet gewoon afsluiten als je het normaal vast draaid, ik kit altijd alles lomp dicht, vrij dik ook.
Uitharden doe ik niet echt aan, misschien een kwartier ofzo.
Zelfs zonder kit moet de kop nog afsluiten, alleen bij de tapeinden lekt ie dan naar onderen toe (keertje geprobeerd ).
 
Bastila is lief
Mr Pain 13-7-2003 0:36 Print reply
Posts: 4966
ga gewoon alles goed kitten zoals Blukmeester zegt, dan draai je die moeren normaal vast met de hand en niet van die vreemde dingen er om heen, dan even warm draaien stukje rijden, dan nog even na draaien en dan moet het goed zijn of je cilinder of je kop is scheef anders kan het gewoon niet lekken
 
Nick - Administrator 13-7-2003 1:26 Print reply

Posts: 4967
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

180kg/cm ?
Das n?g meer man .
Daar heb je wel een apart soort schroefdraad voor nodig volgens mij, wil dat heel blijven .

Hij bedoelde 180 kg/hm, foutje
Beetje vreemde maat als je het mij vraagt :P
 
Knoxville 13-7-2003 3:29 Print reply

Posts: 1454
Ik draai het altijd gewoon kruislings aan, gewoon handvast....
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
Blukaap 13-7-2003 10:24 Print reply

Posts: 10006
Handvast is te weinig voor je cilinderkop.
Ik doe het op gevoel met een ratel, daarbij met 1 vinger kracht zettend.
En soms even natrekken na een aantal km.
 
Bastila is lief
marcel 13-7-2003 12:54 Print reply

Posts: 1533
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

180kg/cm ?
Das n?g meer man .
Daar heb je wel een apart soort schroefdraad voor nodig volgens mij, wil dat heel blijven .

Maar goed, het spul moet gewoon afsluiten als je het normaal vast draaid, ik kit altijd alles lomp dicht, vrij dik ook.
Uitharden doe ik niet echt aan, misschien een kwartier ofzo.
Zelfs zonder kit moet de kop nog afsluiten, alleen bij de tapeinden lekt ie dan naar onderen toe (keertje geprobeerd ).


even voor de duidelijkheid: naarmate de arm groter wordt word de kracht dus ook groter. dus wat martinus zegt over 180 kg/cm dat is dus minder vast dan 180kg/m. dus wat hij zegt klopt gewoon.
 
JIMMY 13-7-2003 13:15 Print reply

Posts: 2765
tuurlijk niet..
180kg op 1 cm2 is wel wat meer druk dan 180kg op 1 m2..
bij een m2 word die druk verdeeld over dat oppervlak, terwijl bij cm2 de zelfde druk over een veeel kleiner oppervlak word verdeeld, meer druk dus..

correct me if i?m wrong (heb al weer een maandje vakantie dus ben alles van school weer vergeten )
 
barry 13-7-2003 13:23 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

Handvast is te weinig voor je cilinderkop.
Ik doe het op gevoel met een ratel, daarbij met 1 vinger kracht zettend.
En soms even natrekken na een aantal km.


hmm... ik doe altijd zo vast mogelijk, dan weet ik zeker dat er niks lekt oid, of het goed is... weet ik niet, maar gaat al 4jaar goed en nog nooit een tapeind kapot gedraait. ook nog geen vastlopers door gehad oid
 
He?

Dit topic is 1017 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved