Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Niet in haar vrij als de motor loopt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1140 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10587 - Niet in haar vrij als de motor loop...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1370 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

scooterkiller 11-7-2003 19:43 Print topicpost

Posts: 2987
Vraagie :

Ik heb dus 2 blokken liggen voor mijn NSR die allebij nog niet door mij gereviseerd zijn.
Nou hebben alle 2 de blokken het probleem, ze gaat goed in haar vrij als de motor uit is maar als de motor loopt gaat dat heel zwaar en moeilijk.

Wat is het probleem?
Schakelworm uitgesleten of schakelvork krom of gewoon verkeerd in elkaar gezet door de vorige eigenaar?

Wie heeft hier ervaring mee en heeft het opgelost?

Het gaat om een 4bak (ori NSR) en een 6bak (ori MBX).

Dit bericht is ge-edit door scooterkiller op 11-7-2003 19:48
 
BIERTJUH!!!!!!!!

Blukaap 11-7-2003 19:56 Print reply

Posts: 10006
Het komt vaker voor, volgens mij komt het doordat de koppeling niet 100% vrij komt.
Al is het normaal dat het met draaiende motor wat lastiger gaat.

Je kunt je koppelingsdeksel d'r af halen en kijken of je erg veel speling hebt op je primaire as (of je 'm d'r uit kan trekken, dus niet horizontaal/verticaal).
 
Bastila is lief
scooterkiller 11-7-2003 20:58 Print reply

Posts: 2987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

Het komt vaker voor, volgens mij komt het doordat de koppeling niet 100% vrij komt.
Al is het normaal dat het met draaiende motor wat lastiger gaat.

Je kunt je koppelingsdeksel d'r af halen en kijken of je erg veel speling hebt op je primaire as (of je 'm d'r uit kan trekken, dus niet horizontaal/verticaal).


Tis inderdaad zo dat het bij Honda Moeilijk gaat (bij Suzuki TSX gaat het heerlijk soepel), bij mijn MTX gaat het ook zwaarder maar nog niet zo zwaar als bij deze blokkies want het is bijna niet te doen terwijl mijn MTX een 80 6bak AC blok is dus vrijwel hetzelfde.

Ik ga maar is ff kijken of er speling opzit.
Ik zal wel de zooi moeten reviseren
 
BIERTJUH!!!!!!!!
ties 11-7-2003 21:29 Print reply
Posts: 1333
is ook bij 5 bak dt moet je gewoon wat gas geven dan schiet ie er zo in.
 
Knoxville 11-7-2003 21:46 Print reply

Posts: 1454
Moet je je brom met de koppeling klein stukje naar achter duwen, dan weer naar voor. Tijdens het naar voren lopen tik je hem zo in de vrij.

Ik heb 3 honda's gehad. Alle 3 hadden ze dit probleem. Suzuki is er idd wel iets fijner in, maargoed Suzuki is nu eenmaal een stukkie beter

 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
ties 11-7-2003 21:50 Print reply
Posts: 1333
hekemaal mee eens. die van be rm gaat zo licht dat je het bijna niet voelt.
 
mr200r 11-7-2003 22:05 Print reply
Posts: 5122
Doet mijn mtx soms ook.
 
mr200r
barry 11-7-2003 22:22 Print reply

Posts: 7387
bij mijn mtx gelukkig geen last van
een echt honda freak heeft dat allemaal wel voorelkaar
 
He?
SIWWN 11-7-2003 22:26 Print reply
Posts: 7079
Mijn MB wil dacht ik ook niet in de vrij als de motor nog loot en je staat stil, volgens mij komt dat o.a. doordat de platen altijd wel wat blijfen lakken en dat de bak daarom zich niet kan 'zetten'
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 11-7-2003 22:37 Print reply

Posts: 5996
bij mijn 6 bak had ik een ringetje vergeten. daarna nooit meer last van gehad
 
ik haat mensen
scooterkiller 12-7-2003 0:25 Print reply

Posts: 2987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry

bij mijn mtx gelukkig geen last van
een echt honda freak heeft dat allemaal wel voorelkaar


Zo jongetje vertel jij dan eens hoe jij dat voor elkaar hebt gekregen want jij bent toch een echte Honda freak of doe je alsof
 
BIERTJUH!!!!!!!!
Blukaap 12-7-2003 0:29 Print reply

Posts: 10006
Zorgen dat het pinnetje waar je primaire as overheen valt aan de vliegwielkant heel is (zeer belangrijk) en dat alle ringetjes goed zitten.
En goede versnellingsbakolie helpt ook veel .
 
Bastila is lief
scooterkiller 12-7-2003 0:31 Print reply

Posts: 2987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

Zorgen dat het pinnetje waar je primaire as overheen valt aan de vliegwielkant heel is (zeer belangrijk) en dat alle ringetjes goed zitten.
En goede versnellingsbakolie helpt ook veel .


Thnx voor je tips
Je bent nooit te oud om te leren
 
BIERTJUH!!!!!!!!
Rene 12-7-2003 0:40 Print reply
Posts: 2573
ahja, vroeg me altijd al af waar dat pinnetje nou eigenlijk voor diende
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
Blukaap 12-7-2003 0:41 Print reply

Posts: 10006
Daar dus voor, als die er niet meer zit komt je koppeling niet 100% vrij.
 
Bastila is lief
scooterkiller 12-7-2003 0:58 Print reply

Posts: 2987
Om dit te testen moet ik gewoon mijn koppelings kabel op zijn straks afstellen, motor starten, koppelings handel ook nog eens inknijpen en dan zou die wel in zijn vrij moeten komen terwijl de motor draaid, toch?
Zo niet dan ligt het waarschijnlijk aan een ringetje wat mist of iets anders wat niet goed is aan de bak?
 
BIERTJUH!!!!!!!!

Dit topic is 1370 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved