Blukaap |
11-7-2003 19:56 |
Posts: 10006 |
Het komt vaker voor, volgens mij komt het doordat de koppeling niet 100% vrij komt.
Al is het normaal dat het met draaiende motor wat lastiger gaat.
Je kunt je koppelingsdeksel d'r af halen en kijken of je erg veel speling hebt op je primaire as (of je 'm d'r uit kan trekken, dus niet horizontaal/verticaal).
|
|
Bastila is lief |
|
scooterkiller |
11-7-2003 20:58 |
Posts: 2987 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester
Het komt vaker voor, volgens mij komt het doordat de koppeling niet 100% vrij komt.
Al is het normaal dat het met draaiende motor wat lastiger gaat.
Je kunt je koppelingsdeksel d'r af halen en kijken of je erg veel speling hebt op je primaire as (of je 'm d'r uit kan trekken, dus niet horizontaal/verticaal).
Tis inderdaad zo dat het bij Honda Moeilijk gaat (bij Suzuki TSX gaat het heerlijk soepel), bij mijn MTX gaat het ook zwaarder maar nog niet zo zwaar als bij deze blokkies want het is bijna niet te doen terwijl mijn MTX een 80 6bak AC blok is dus vrijwel hetzelfde.
Ik ga maar is ff kijken of er speling opzit.
Ik zal wel de zooi moeten reviseren
|
|
BIERTJUH!!!!!!!! |
|
ties |
11-7-2003 21:29 |
Posts: 1333 |
is ook bij 5 bak dt moet je gewoon wat gas geven dan schiet ie er zo in.
|
|
|
|
Knoxville |
11-7-2003 21:46 |
Posts: 1454 |
Moet je je brom met de koppeling klein stukje naar achter duwen, dan weer naar voor. Tijdens het naar voren lopen tik je hem zo in de vrij.
Ik heb 3 honda's gehad. Alle 3 hadden ze dit probleem. Suzuki is er idd wel iets fijner in, maargoed Suzuki is nu eenmaal een stukkie beter
|
|
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P |
|
ties |
11-7-2003 21:50 |
Posts: 1333 |
hekemaal mee eens. die van be rm gaat zo licht dat je het bijna niet voelt.
|
|
|
|
mr200r |
11-7-2003 22:05 |
Posts: 5122 |
Doet mijn mtx soms ook.
|
|
mr200r |
|
barry |
11-7-2003 22:22 |
|
SIWWN |
11-7-2003 22:26 |
Posts: 7079 |
Mijn MB wil dacht ik ook niet in de vrij als de motor nog loot en je staat stil, volgens mij komt dat o.a. doordat de platen altijd wel wat blijfen lakken en dat de bak daarom zich niet kan 'zetten'
|
|
|
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
11-7-2003 22:37 |
Posts: 5996 |
bij mijn 6 bak had ik een ringetje vergeten. daarna nooit meer last van gehad
|
|
ik haat mensen |
|
scooterkiller |
12-7-2003 0:25 |
Posts: 2987 |
|
|
BIERTJUH!!!!!!!! |
|
Blukaap |
12-7-2003 0:29 |
Posts: 10006 |
Zorgen dat het pinnetje waar je primaire as overheen valt aan de vliegwielkant heel is (zeer belangrijk) en dat alle ringetjes goed zitten.
En goede versnellingsbakolie helpt ook veel .
|
|
Bastila is lief |
|
scooterkiller |
12-7-2003 0:31 |
|
Rene |
12-7-2003 0:40 |
Posts: 2573 |
ahja, vroeg me altijd al af waar dat pinnetje nou eigenlijk voor diende
|
|
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals |
|
Blukaap |
12-7-2003 0:41 |
Posts: 10006 |
Daar dus voor, als die er niet meer zit komt je koppeling niet 100% vrij.
|
|
Bastila is lief |
|
scooterkiller |
12-7-2003 0:58 |
Posts: 2987 |
Om dit te testen moet ik gewoon mijn koppelings kabel op zijn straks afstellen, motor starten, koppelings handel ook nog eens inknijpen en dan zou die wel in zijn vrij moeten komen terwijl de motor draaid, toch?
Zo niet dan ligt het waarschijnlijk aan een ringetje wat mist of iets anders wat niet goed is aan de bak?
|
|
BIERTJUH!!!!!!!! |
|