Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Waar dient... voor en hoe maak ik er gebruik van?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 970 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10557 - Waar dient... voor en hoe maak ik e...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1020 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

springbowtje 10-7-2003 20:56 Print topicpost
Posts: 178
Op mijn voorvorkpoten zit er telkens helemaal bovenaan een luchtnippel (ongeveer zo ene die je tegenkomt op je binnenbanden van een brommer). Waarvoor dient het, hoe werkt het juist, wanneer maak je er gebruik van, hoe maak je er gebruik van en kan ik er me fietspomp op aansluiten?
 

mikey 10-7-2003 21:13 Print reply
Posts: 2392
is da niet om je poten mee af te regelen zogezegd? om bij te vullen met olie oid?
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
Martijn 10-7-2003 21:18 Print reply
Posts: 10000
kun je lucht in pompen (compressor/fietspomp) en zo de stugheid bepalen/demping...heb ik ook op mn RM vork...zijn luchtventieltjes..van een auto zegmaar...dat type...op allebei 1 bar gooien ofzo (weet ook niet hoeveel) en je prestaties veranderen...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
John Huijben 10-7-2003 21:31 Print reply

Posts: 2433
n vriend van mij ( Leon de MT5 boer ) heeft die ook, werkt wel grapig, maar als je ze op druk zet en je veert in loopt alle druk eruit, maar dat ligt denk ik aan de keeringen.
Ik vind het maar raar, als dat zo goed werkt had honda dat zelf tog al wel gemaakt
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Mr Pain 10-7-2003 21:34 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Exoskull

n vriend van mij ( Leon de MT5 boer ) heeft die ook, werkt wel grapig, maar als je ze op druk zet en je veert in loopt alle druk eruit, maar dat ligt denk ik aan de keeringen.
Ik vind het maar raar, als dat zo goed werkt had honda dat zelf tog al wel gemaakt


dat is de instelling die er moet zijn: als het goed was had honda het wel bedacht
 
User 927 10-7-2003 21:37 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Benjamin

[...]


dat is de instelling die er moet zijn: als het goed was had honda het wel bedacht


jah hoor.... vast wel....

Honda is schijt..... (Vind ik dan)
 
bart de schakelgek 10-7-2003 21:46 Print reply

Posts: 5987
ik vind het een kei gaaf systeem, je pompt ze hard op voor op de weg, en ga je een bos nemen laat je ze ff leeg zodat ie wat losser veert, je kunt ze btw gewoon op de compressor met een bar meter erachter aansluiten, wel allebei evenveel bar erin doen
 
Limburger
pepijn 10-7-2003 22:51 Print reply
Posts: 1287
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull

[...]


jah hoor.... vast wel....

Honda is schijt..... (Vind ik dan)



poep=schijt
 
Eef 10-7-2003 22:53 Print reply

Posts: 2351
ik had het ook in me oude voorvork, ik pompte ze op en ging toen rijden, wow, een hobbol leek net een aardbeving...
 
aprilia2000 mod... :p
Martijn 10-7-2003 23:55 Print reply
Posts: 10000
je moet ze ook niet oppompen als je gaat crossen ..
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Neonlampje 11-7-2003 0:22 Print reply

Posts: 14825
echt ideaal die dingen.. leeg zijn ze nog t leukste.. kom je bij stoplicht veer je in (in mijn geval kon je dan met je poten bij de grond) en dan gaf je gas kwam je omhoog, ook bij opschakelen enzo best bruut..
 
Blorn 11-7-2003 0:41 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Exoskull

Ik vind het maar raar, als dat zo goed werkt had honda dat zelf tog al wel gemaakt
Nooit voorvork van een CBR bekeken zeker?

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 11-7-2003 0:42
 
Saknet 11-7-2003 3:21 Print reply

Posts: 10355
je mot een honda (lees: elke oudere brommer en honda en suzuki het minst) ook wel ombouwen voordat je er mee kan 'jakkeren' zonder dat de bende stuk gaat...

Dit bericht is ge-edit door barteld op 11-7-2003 3:23
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
scooterkiller 11-7-2003 9:02 Print reply

Posts: 2987
Ik weet niet of dat bij elk systeem is maar meestal zit er gas inplaats van lucht in vooral bij dure scooter achterschokbrekers en motoren en als er gas in zit moet je er gewoon van af blijven of naar een shop gaan om het bij te vullen want anders sloop je je demping.

Dit bericht is ge-edit door scooterkiller op 11-7-2003 9:04
 
BIERTJUH!!!!!!!!
springbowtje 11-7-2003 11:40 Print reply
Posts: 178
Weet iemand of het nu gas of lucht is die erin zit? Hoeveel bar zou ik erop zetten om op wat bosweggetjes enzo te rijden? Iemand nog ervaring en tips ivm dit systeem?
 
de_koen 11-7-2003 11:43 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: springbowtje

Weet iemand of het nu gas of lucht is die erin zit? Hoeveel bar zou ik erop zetten om op wat bosweggetjes enzo te rijden? Iemand nog ervaring en tips ivm dit systeem?


zoizo nooit meer dan 0.5bar op zetten
 
Honda 5-Bak te koop

Dit topic is 1020 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved