Heej
3 uurtjes geleden m'n nieuwe 50 snel erop gedonderd, (alles goed ingeolied, pijltje naar uitlaat) maar nou toch even navragen:
Hoe weet ik zeker dat me zuigerveren op de goede plaats zitten??? (dus het nokje van de zuiger tussen de uiteinden van de veren)
Neem aan dat ik 'em er gewoon niet inkrijg als het niet goed zit
(tenzij ik met een hamer ga beuken)
dan vraag 2
Koelvloeistof... Hoeveel?
de radiateur, cilinder en pomp zijn leeg
alleen me reservoir zit nog vol
moet er dan nogs steeds 0.67L in gegooid worden?
Ontluchten? gewoon een aantal keren kickstarten en tussendoor wat bijvullen (indien nodig?)
Oh nog effe tussen haakjes
'k heb het probleem met die standaard uitlaat
grotendeels verholpen:
Ten 1e zaten er 2(!!!?) uitlaatpakkingen op
ten 2e was m'n frame waar het ophangpunt zit
naar binnen gebogen
pakkingen eraf gerukt, 1 nieuwe gemonteerd, steekschop tussen me brug en frame gezet en effe brute kracht gebruikt
Zit nog steeds krappies, maar al een stuk beter
uitlaat moet je spannigsvrij monteren , anders scheurt hij
koelvl. is idd zoiets , vullen tot boven, even statoair laten draaien, wat op de darmen knijpen, ff beetje gas geven, en koelvl bijvullen tot het niet meer zakt
paar km gaan rijden, nog ff chechen op lekkages ofzo, kopbouten ff natrekken en je bent klaar.
Tja, me uitlaat niet onder spanning?
dat word of me frame uitbeuken of het ophanggat iets uitvijlen
(ga niet proberen zonder Uitlaatpakking te rijden!)
nahja, rijden gaat toch nog effe niet
dus ken nog wat aankloten
bij 50eurocilindro wil nog wel eens voorkomen door de super brede inlaat dat de zuiger een stukje in de cilindervalt en daarna de zuigerveren in de inlaat blijven steken doordat de inlaat zo breed is, oplossing is dan door een vinger door het membraam gat te steken en de zuigerveer weer in te drukken en dan de zuiger verder in de cilinder te drukken.
Zuigerveren: als het knap zegt is het niet goed, als het niet past ook niet.
Wel de zuiger goed om doen .
Uitlaat: pak een metalen stripje met wat gaten er in en zet dat op je ophangpunt. Kun je daar de uitlaat aan zetten, evt nog een stukje rubber er tussen.
Koelvloeistof: volpleuren, paar keer kicken, starten, beetje gasgeven en weer verder bijvullen totdat er geen belletjes meer omhoog komen.
Niet kijken hoeveel d'r in gaat ofzo, gewoon vullen dat ding.
kvs? ik doe gewoon me rad bijna vol, nie helemaal en reservoir tusse de streepkes....en later idd ff controlere of er nog wa bij moet maar as et goed is hoef je alleen maar je reservoir in de gaten te houde
Gelijk maar bijvoegen:
wat me opviel was dat er een Meteor zuiger bijkwam
met een gigantische inlaatpoort erin gefreesd
tijdje geleden dat ik aan Brr's heb gesleuteld dus ik was aardig verrast hierdoor
maar krijg je hierdoor niet het effect dat mengsel terug je membraam in word geperst?
dat snap ik, maar met een volledige zuigerwand word je inlaatpoort eerder afgesloten waardoor je mengsel onder je carter al word gecomprimeerd
nu heeft het de kans om (naar de verkeerde kant) uit je carter geperst te worden