Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tuinslang i.p.v radiateurslang

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 843 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10501 - tuinslang i.p.v radiateurslang
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2587 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

brommercrazy 8-7-2003 14:27 Print topicpost

Posts: 2594
Ik heb nu , omdat mijn radiateur slang was doorgerot, er een tuinslang op gezet, de diameter is wel kleiner als de radiateurslang. Maakt dit heel veel uit?
Zou de slang kunnen smelten door de (hete) koelvloeistof?

Hier is een plaatje.





 

Blukaap 8-7-2003 14:43 Print reply

Posts: 10006
Ik vraag me af of een tuinslang tegen de druk en de hitte kan en of het tegen benzine/olie etc kan.

Een koelvloeistofslang is over het algemeen ook vrij dik en nog extra verstevigd ook, dat zal niet voor niks zijn.
 
Bastila is lief
SIWWN 8-7-2003 14:45 Print reply
Posts: 7079
robeer of het gaat

Zoniet dan maar een '?chte slang' halen maar ik denk dat het wel goed gaat.
 
Rudy 8-7-2003 14:47 Print reply

Posts: 3471
Denk dat dat wel goed gaat
Dit is ook een gewapende slang (met vezels/ koort erin) he
Ik zou wel opletten dat hij niet gaat knikken
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Kouwe Arie 8-7-2003 14:48 Print reply
Posts: 2065
Het is wel slechter lijkt mij, door die kleinere doorgang wordt het minder gekoeld, de kleur is natuurlijk wel toffer
 
Luc 8-7-2003 14:48 Print reply

Posts: 3590
Ik denk dat je er minstens tog wel mee naar de brommerboer kan rijden om een nieuwe te halen

Xou er tog mar niet al te lang mee rijden, volges mij kan het nooit tegen de druk en hitte...
 
Blukaap 8-7-2003 14:51 Print reply

Posts: 10006
doorgang is gelijk zo te zien, die radiateurslang heeft een wand van 3/4mm dik.
 
Bastila is lief
barry 8-7-2003 14:59 Print reply

Posts: 7387
was dat voor een cilinder? een orginele 50 of 80? want ik zie HM staan dacht ik, en staat dacht ik alleen op orginele cilinders.
 
He?
brommercrazy 8-7-2003 15:02 Print reply

Posts: 2594
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry

was dat voor een cilinder? een orginele 50 of 80? want ik zie HM staan dacht ik, en staat dacht ik alleen op orginele cilinders.


origineel 80 van een r2
 
the-roadrunner 8-7-2003 15:37 Print reply
Posts: 499
vergeet het maar.

ik heb al eens in mijn jonge jeugd een tuinslang aan de keuken kraan gemaakt, omdat ik warm water in het zwembad wou.

toen kwam mien moeder de keuken uit, was de keuken kleder nat.

waar zeg maar het begin stuk aan de kraan zat, was een "kankergezwel" (bobbel) komen te zitten, en deze is toen gescheurd.

dus haal maar andere slang anders ben je zo plotseling je water kwijt
 
lalalalalala echt v@
Danoontje 8-7-2003 16:26 Print reply
Posts: 130
Tuinslang lijkt me niet te werken..redenen:

A: diameter is te klein, minder doorstroming van cilinder, dus ook slechtere koeling...gevolg: grotere kans op vastloper

B: tuinslag die warm wordt wordt slap en gaat knikken, zelfs met de kleinste bocht..m.a.w. doorstroming stopt, geen koeling...

C: denk niet dat het rubber tegen de koelvloeistof kan

D: rubber van tuinslang is dunner...nu weet ik niet of jullie een pompje erop hebben, maar zojah, dan is het logisch dat je je koude motor, de vloeistof dan, tot de rand vult...je gaat rijden, er komt druk op, tuinslang zet een beetje uit, met als gevolg dat je met een beetje pech een belletje krijgt, met als gevolg kans op blokkering in doorstroming (zal wel meevallen ivm pomp, maar toch...)

Dit is wat ik ervan denk...spreek dus niet uit ervaring...
 
Visit: http://www.kreidlersite.tk en http://www.zundappforum.tk
Blukaap 8-7-2003 17:02 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Danoontje

Tuinslang lijkt me niet te werken..redenen:

A: diameter is te klein, minder doorstroming van cilinder, dus ook slechtere koeling...gevolg: grotere kans op vastloper
binnendiameter is zo te zien gelijk

B: tuinslag die warm wordt wordt slap en gaat knikken, zelfs met de kleinste bocht..m.a.w. doorstroming stopt, geen koeling...
daar zal ie niet zomaar knikken, daarnaast wordt dat door de druk wel opengehouden

C: denk niet dat het rubber tegen de koelvloeistof kan
dat zou kunnen, of bijvoorbeeld lekkend mengsel ofzo

D: rubber van tuinslang is dunner ... (zal wel meevallen ivm pomp, maar toch...)
belletje zal niet zomaar vormen (en gaat anders toch wel naar boven), waar ik wel bang voor ben is dat die hele slang uit elkaar klapt als d'r ook maar een beetje hogere druk op komt te staan.

Dit is wat ik ervan denk...spreek dus niet uit ervaring...

 
Bastila is lief
Blorn 8-7-2003 17:07 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Zou de slang kunnen smelten door de (hete) koelvloeistof?
De KVS is daar al afgekoeld

Volgens mij zal het niet echt problemen op leveren, maar wat is nu de moeite om er een normale op te zetten?
 
ronaldv56 8-7-2003 17:10 Print reply
Posts: 369
wat denk je nou?
dat die koelvloeistof onder meer druk staat als een autoband ofzo :s

Das een gewapende tuinslang idd, die kunnen veel hebben.....zet een normale tuinslang maar eens op n goeie pomp, goed hard en dan t gat dichthouden, klapt de slang er af, maar zal echt niet openbarsten (of je sloopt je pomp )
 
vroem vroem vroem
stan 8-7-2003 18:06 Print reply
Posts: 395
is geen probleem
ik heb et ook op me nsr
werkt gewoon goed

 
een bh aan de waslijn is hezelfde als een lege fles bier, ----> het beste is eruit
glenn007 8-7-2003 18:52 Print reply
Posts: 255
Moest er echt veel druk op zitten dan zou je gewone radiatoslang er wel afspringen dus ik denk dat het gewoon kan zo!
 
www.geocities.com/teammagic71

Dit topic is 2587 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved