Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tandwiel verhouding

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1056 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10497 - tandwiel verhouding
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 346 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Wonderboy 8-7-2003 12:12 Print topicpost

Posts: 249
ik weet dat het per brommer verschilt, die tandwielverhouding, maar ik zou ongeveer willen weten wat de tandwiel verhouden zou moeten worden:

als ik meer kracht wil en minder snelheid, wat kan ik dan het beste doen (vanaf originele verhouding)

en als ik meer snelheid wil, maar minder kracht ,, ,, ,, ...


 
yeah baby yeah

SIWWN 8-7-2003 12:36 Print reply
Posts: 7079
Voor kleiner opleggen en achter een grotere dan trek je harder op..

Voor groter en achter kleiner dan rij je harder en trek je langzamer op..
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 8-7-2003 13:31 Print reply

Posts: 7007
wel ff handig om je brommer en setup erbij te zetten ofniet

MT
70 eurokit
13 keihin
std. snel en proma demper

14/44 NU

jah ehm .. ik weet niet hoor maar hoe loopt hij nu?

en sjah .. de theorie van siwwn hierboven is het makkelijkst .. maja ik weet niet 14/44 klinkt wel redelijk goed in de oren voor wat jij hebt
 
nobody fuck with us!!
DaveTSX 8-7-2003 13:38 Print reply
Posts: 2033
het is niet altijd waar dat je met een lichtere vertanding harder optrekt.

12/52 op mijn brommer trekt veeel slomer als 12/46, en nu heb ik 13/46 en die trekt ongeveer gelijk maar denk ook wel weer iets harder als 12/46.

Als je vertanding te licht is moet je te vaak schakelen, veel tijdverlies dus, en met zwaardere vertanding blijf je langer doortrekke in de powerband en als je genoeg vermogen hebt trek je dan harder door.
 
http://www.2weird4u.com

Dit topic is 346 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved