Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #10487 - racen en BAM, cil vast @ 100km/uur
|
Pagina 2 van 3
|
Dit topic is 2106 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
martinus83 |
7-7-2003 20:13 |
Posts: 3718 |
de eerste keer wel , de tweede keer nie
msn citaat:
115 km op de teller, maar hij sloeg tpen nie vast, ik wou wegrijden, had dus kopp in en liet los en hi jstopte dr mee, ik truschakelen en los laten en hij liep weer, aan de kant gezet, dacht een warmloper, hij liep gewoon nog stationar, ff afaten koelen, sjekkie gerookt en verder gerede
Dit bericht is ge-edit door martinus83 op 7-7-2003 20:14
|
|
|
|
Blorn |
7-7-2003 20:15 |
Posts: 13825 |
Na 150km al racen? Met een zuigerveerslotje op een verkeerde plek?
Vragen om problemen lijkt me...
|
|
|
|
martinus83 |
7-7-2003 20:17 |
Posts: 3718 |
ja mss wel, vhs zegt, doen we altijd met die mbx cilindertjes , moet makkelij kunne....
|
|
|
|
Blorn |
7-7-2003 20:18 |
Posts: 13825 |
Als Harrie dat zegt....
Maar om nou te zeggen dat je die cilinder goed in hebt gereden..
|
|
|
|
Pol de MT5 Crosser |
7-7-2003 22:28 |
Posts: 2892 |
Ja trouwens je moet toch echt minstens 250 km hebbe ingereden hoor. Ze zeggen 500 doe ik ook nooit,,,,,,,,maar ik heb ook een keer gedacht nu kan ik hem wel opentrekken en gelijk pats vast warmloper
Dit bericht is ge-edit door Pol de MT5 Crosser op 7-7-2003 22:28
|
|
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij? |
|
mr200r |
8-7-2003 4:21 |
Posts: 5122 |
Dit is dus de verkeerdr zuiger voor de cilinder als het slot over de poort loopt,simpel pak gewoon de zuiger die erin moet of is hij al te ver gehoont?
|
|
mr200r |
|
SIWWN |
8-7-2003 11:24 |
Posts: 7079 |
Zal wel schuld aan beide kanten zijn... die kerel moest dat slotje verplaatsen en dinges hierzo beter inrijden
|
|
|
|
REPSOL_MIKE |
8-7-2003 11:33 |
Posts: 2238 |
de schuld zal wel aan 3 kanten liggen:niet goed inrijden....idd dat slotje wat over je poort glijd en een slag in je krukas das wel minder...
|
|
|
|
Luc |
8-7-2003 11:37 |
Posts: 3590 |
|
|
|
|
sam vl. - [HRC Nijmegen] |
8-7-2003 12:51 |
Posts: 1062 |
inrijden is echt klote idd, ik kan mezelf ook nooit zo goed inhouden
|
|
Nijmegen! |
|
Pietje007 |
8-7-2003 14:40 |
Posts: 381 |
maar je kunt nooit teveel inrijden, als je dus gewoon 300 km inrijd, heb je daarnaa veel meer lol, dan gelijk anar 150 gas open, ff lol wat eerder dan met 300 inrijden, maar daarna de boel naar de klote.
Maar ja sommige hebbe daar gewoon moeite mee, met inrijden.
KWeet et je geduld word op de proef gesteld, maar ja tis nodig.
1 of andere gast had bij een dealer bij ons in de beurt, een 70cc malossi MHR en een Malossi uitlaat, (die tering dure dinge) op zijn Malagutie phanton laten zetten(weet ik veel hoe je da spelt, khou me nie bezig met die pleepotten).
Die dealer van ons rijd da ding naar buiten, die cilinder en uitlaat zit er nog maar net op.
Start tie da ding, rijd gelijk volgas met da ding weg, zonder eerst ff stationair te laten lopen of wat dan ook.
Als die dealer dat met mijn shtje zou doen he, dan zou ik gelijk al een nieuwe cilinder eise.
Straks loopt da ding van die vent geheid, vast heeft die dealer bonje, maar ja eigen schuld van die dealer.
HET ZO TIE ZIEN NOOOOOII VAN INRIJDEN GEHOORD!!!!
|
|
|
|
RUTGER_86 |
8-7-2003 14:44 |
Posts: 1183 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pieter007
maar je kunt nooit teveel inrijden, als je dus gewoon 300 km inrijd, heb je daarnaa veel meer lol, dan gelijk anar 150 gas open, ff lol wat eerder dan met 300 inrijden, maar daarna de boel naar de klote.
Maar ja sommige hebbe daar gewoon moeite mee, met inrijden.
KWeet et je geduld word op de proef gesteld, maar ja tis nodig.
1 of andere gast had bij een dealer bij ons in de beurt, een 70cc malossi MHR en een Malossi uitlaat, (die tering dure dinge) op zijn Malagutie phanton laten zetten(weet ik veel hoe je da spelt, khou me nie bezig met die pleepotten).
Die dealer van ons rijd da ding naar buiten, die cilinder en uitlaat zit er nog maar net op.
Start tie da ding, rijd gelijk volgas met da ding weg, zonder eerst ff stationair te laten lopen of wat dan ook.
Als die dealer dat met mijn shtje zou doen he, dan zou ik gelijk al een nieuwe cilinder eise.
Straks loopt da ding van die vent geheid, vast heeft die dealer bonje, maar ja eigen schuld van die dealer.
HET ZO TIE ZIEN NOOOOOII VAN INRIJDEN GEHOORD!!!!
ach het is maar een mobiele wc dus als het van a naar b komt is het meestal al goed. bietje extra smering en gassen
|
|
DE MANNE VAN JANNE |
|
SIWWN |
8-7-2003 14:47 |
Posts: 7079 |
letterlijk van 50cc.nl:
Hoe kan ik het beste mijn cilinder inrijden ?
Antwoord: Je nieuwe cilinder inrijden:
* slokje extra synthetische olie in de tank.
* de motor rustig warm rijden, als hij warm is :
- snel optrekken.
- niet lange stukken vol gas rijden.
En niet met z'n 2e er op tijdens het inrijden.
Dit alles 1 volle tank benzine lang.
? M. Dekker 2003
|
|
|
|
Pietje007 |
8-7-2003 15:29 |
Posts: 381 |
BTW, tis zeker alleen erg als de slotjes langs de spoelpoorten komt, want bij mijn 70 cc malossi komen de slotjes langs de inlaat poort, en het is een onriginele zuiger.
je zit ze allebei zitte (de randjes van de zuiger veer, waar het slotje zit) als je door mijn inlaat kijkt!!
maar da mag, als het maar nie bij de spoelpoort zit.
Enne, tinus je kan ook de fotos maken door et te filmen, sluit ik de camera gewoon op mijn comp aan,en dan wat shots make!!
|
|
|
|
Pingu |
8-7-2003 15:40 |
Posts: 1842 |
na 150km mag je echt wel een keer het gas open gooien hoor... veel eerder eigenlijk ook wel, als je het maar ff doet. Het is denk ik eerder het slotje..
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
Dit topic is 2106 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 3
|
|