Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #10480 - motorjassen/beschermende kledij
|
Pagina 1 van 5
|
Dit topic is 3305 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
mikey |
7-7-2003 13:47 |
Posts: 2392 |
even topic over beschermende kledij en dergelijke
een helm zal iedereen wel dragen denk ik dus gaat et meer naar handschoenen en jassen
wie draagt er onder jullie bv een motorjas???
waarom allemaal en worden jullie ook gek bekeken als jullie met je jas erges aan gereejen komen op je brommert?
ikzelf heb besloten er toch maar een te kopen nadat mijn vriend aan 45 tegen de vlakte ging door mijn toedoen, zijn hele linkerkant lag open enzo en da lijkt me nie leuk
zijn er onder jullie ook die een beschermende broek dragen? ikzelf niet want die vind ik beetje overkill voor brommert maja wie ben ik dus laat je maar gaan en foto's graag ook van wat jullie hebbe om je tere velletje te beschermen van het stoute asfalt
edit: heeft een crosshelm dezelfde beschermende factor als een integrale helm want vallen op aarde en asfalt verschilt dacht ik wel een hoop, weet iemand hier iets op?
Dit bericht is ge-edit door mikey op 7-7-2003 13:48
edit 2 : foto vergeten
Dit bericht is ge-edit door mikey op 7-7-2003 13:49
|
|
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals * |
|
Blukaap |
7-7-2003 14:20 |
Posts: 10006 |
Tsjah, ik ben dan weer zo'n vage uitzondering die gewoon in compleet leren pak op de brommer rijd (incl laarzen en handschoenen).
En dat is omdat ik m'n knieen en de rest van m'n lijf graag heelhoud.
Daarnaast nodigt een NSR uit tot vlotte bochtjes en als je dan flikkert gaat dat hard, vandaar (80 wegen kunnen de meeste bochten met 100+ genomen worden).
Daarnaast heb ik ook wat ervaring met pijnlijke knieen enzo .
Daarnaast moet ik zeggen dat het stukken fijner rijdt, het flappert niet, je blijft tenminste echt heel stevig op je zadel zitten (dat is dus errug fijn).
En rare blikken, ach scheit, like I care, agenten kunnen het wel waarderen .
Crosshelm beschermt minder, een integraalhelm is qua veiligheid gewoon het beste (ik rijd met een systeemhelm, allicht met de klep naar beneden boven de 20/30 ofzo).
En als je idd bekijkt hoe ver je al open kan liggen met 40km/u (remfoutje, had m'n gewone leren jas aan, daar had ik niks, behalve een wat blauwe elleboog, maar m'n linkerknie was aardig naar de klote dankzij m'n spijkerbroek).
En een paar piccies :
plaatje
Pak1
Pak2
Pak3
Pak4
Pak5
Pak6
Dit is dus het effect van spijkerbroek+grof asfalt+40km/u (niet echt smakelijk...).
knie1
knie2
knie3
Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 7-7-2003 14:24
|
|
Bastila is lief |
|
mikey |
7-7-2003 14:25 |
Posts: 2392 |
netjes full leather op brom
zo ver zou ik zelf nie gaan maar ik begrijp wel waarom je het doet, je nsris ook niet echt traag en bochten die je snel kan nemen zijn idd gevaarlijk jah
ook jij weet dur wat het vallen met 40km/h tot gevolg kan hebben en je begrijpt mijn standpunt
ik dus met men crosshelm, moest ik nu aan 60 ofzo op me bek gaan, bv tegen auto en rover vliegen ofzo, zou ik dan veel verschil merken aan schokken?
schuurt ie sneller af of is het door de neus van de helm zogezegd die kan plooien tegenover die van een integraal die gewoon allemaal dicht is
|
|
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals * |
|
Blukaap |
7-7-2003 14:27 |
Posts: 10006 |
Tsjah, ik vertrouw de neus van zo'n crosshelm idd niet echt, maar dat is vooral een gevoelskwestie.
|
|
Bastila is lief |
|
Rudy |
7-7-2003 14:34 |
Posts: 3471 |
Ik heb ze getest, ze zijn sterk, maar dan moet je niet de helmen hebben met een los kinstuk
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
mikey |
7-7-2003 14:34 |
Posts: 2392 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rudy
Ik heb ze getest, ze zijn sterk, maar dan moet je niet de helmen hebben met een los kinstuk
ook al op asfalt getest ofzo?
Dit bericht is ge-edit door mikey op 7-7-2003 14:35
|
|
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals * |
|
Rudy |
7-7-2003 14:59 |
Posts: 3471 |
Keer mijn motor omhoog gegooid en op de helm laten komen
Kinstukken zijn sterk grootste nadeel van een crosshelm op een motor is dat je mond op een gegeven moment wel bevriesd, vanwege de enorme beluchting.
Wat je zegt een helm afschuren? gebeurd niet hij moet de schok opvangen
Crosshelm is bewust gemaakt voor kinbescherming
normale helm komt je kin gewoon tegen het kinstuk en breek je nog je kaak
Dit bericht is ge-edit door rudy op 7-7-2003 15:02
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
mikey |
7-7-2003 15:04 |
Posts: 2392 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rudy
Keer mijn motor omhoog gegooid en op de helm laten komen
Kinstukken zijn sterk grootste nadeel van een crosshelm op een motor is dat je mond op een gegeven moment wel bevriesd, vanwege de enorme beluchting.
Wat je zegt een helm afschuren? gebeurd niet hij moet de schok opvangen
Crosshelm is bewust gemaakt voor kinbescherming
normale helm komt je kin gewoon tegen het kinstuk en breek je nog je kaak
Dit bericht is ge-edit door rudy op 7-7-2003 15:02
wel ik bedoel eerder of de buiten en binnenschaal evenhard zijn
bevriezen van me kop boeit me niet hoor
en wat je zegt over crosshelms dat ze bewust zo zijn gemaakt, daarkan ik wel inkomen, zo is me vraag ook beantwoord
|
|
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals * |
|
Martijn |
7-7-2003 15:06 |
Posts: 10000 |
kheb nog nix maar ik ga binnekort ff motorpak enzo kopen...en motorhelm....
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Tsxdude AKU MicheL |
7-7-2003 15:06 |
Posts: 10676 |
off road helmen zijn ook heel veilig, vooral omdat je juist een kin naarvoren hebt, die het eerst de klap opvangt en dan je kap( boven je ogen) en dan pass je hoofd.
nadeel op gewone motoren/brommers is dat als je gauw iets harder gaat rijden en dan teveel wind vangt is niet prettig, ik heb het by 80 al, kheb ook 2 helms, gewoon en cross.
|
|
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve |
|
Rudy |
7-7-2003 15:11 |
Posts: 3471 |
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
martinus83 |
7-7-2003 15:13 |
Posts: 3718 |
ik heb motorwinter- en zomerhandshoenen , verder wel een leren jas mar nie special voor de motor, heb dr al 2 ongelukken en 4 fo 5 schuivers mee gemaakt en nog nix kapot , nie aan jas en nie aan mezelf, verder geen speciale broek of schoenen ofzo, handschoenen heb ik overigens bij lange stukken altijd aan , want je handen kapot is wel zoooo klote, heb ik 1 keer gehad met skaten...
edit: ff webcam pic gemaakt
Dit bericht is ge-edit door martinus83 op 7-7-2003 15:18
|
|
|
|
mikey |
7-7-2003 15:24 |
Posts: 2392 |
jah leer is idd best als bescheming maar mezelf zie ik nie rijde met een lederen jas op me brom
|
|
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals * |
|
jessy |
7-7-2003 15:39 |
Posts: 2570 |
ik heb motorbroek, motorjas, handschoenen en
helm .... en als ik motor heb komt leerrrr
oja ik geen brommer meer, bijna motor dus is wel nodig
Dit bericht is ge-edit door valejessy op 7-7-2003 15:49
|
|
|
|
Kouwe Arie |
7-7-2003 15:46 |
Posts: 2065 |
Ik heb wel een motorhelm maar voor de rest gewone kleren, vind ik beetje overdreven voor op een brommer eerlijk gezegd, maar als jullie het beter vinden ok
|
|
|
|
Superfunk |
7-7-2003 15:51 |
Posts: 1442 |
Ik heb gewoon een normale jas aan, en normale broek.In de winter natuurlijk wel handschoenen.
|
|
Superfunk, it\\\'s not a dream. |
|
Dit topic is 3305 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 5
|
|