Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - motorjassen/beschermende kledij

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 880 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #10480 - motorjassen/beschermende kledij
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 3293 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mikey 7-7-2003 13:47 Print topicpost
Posts: 2392
even topic over beschermende kledij en dergelijke

een helm zal iedereen wel dragen denk ik dus gaat et meer naar handschoenen en jassen

wie draagt er onder jullie bv een motorjas???
waarom allemaal en worden jullie ook gek bekeken als jullie met je jas erges aan gereejen komen op je brommert?

ikzelf heb besloten er toch maar een te kopen nadat mijn vriend aan 45 tegen de vlakte ging door mijn toedoen, zijn hele linkerkant lag open enzo en da lijkt me nie leuk

zijn er onder jullie ook die een beschermende broek dragen? ikzelf niet want die vind ik beetje overkill voor brommert maja wie ben ik dus laat je maar gaan en foto's graag ook van wat jullie hebbe om je tere velletje te beschermen van het stoute asfalt

edit: heeft een crosshelm dezelfde beschermende factor als een integrale helm want vallen op aarde en asfalt verschilt dacht ik wel een hoop, weet iemand hier iets op?

Dit bericht is ge-edit door mikey op 7-7-2003 13:48
edit 2: foto vergeten


Dit bericht is ge-edit door mikey op 7-7-2003 13:49
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *

Blukaap 7-7-2003 14:20 Print reply

Posts: 10006
Tsjah, ik ben dan weer zo'n vage uitzondering die gewoon in compleet leren pak op de brommer rijd (incl laarzen en handschoenen).
En dat is omdat ik m'n knieen en de rest van m'n lijf graag heelhoud.

Daarnaast nodigt een NSR uit tot vlotte bochtjes en als je dan flikkert gaat dat hard, vandaar (80 wegen kunnen de meeste bochten met 100+ genomen worden).
Daarnaast heb ik ook wat ervaring met pijnlijke knieen enzo .

Daarnaast moet ik zeggen dat het stukken fijner rijdt, het flappert niet, je blijft tenminste echt heel stevig op je zadel zitten (dat is dus errug fijn).
En rare blikken, ach scheit, like I care, agenten kunnen het wel waarderen .

Crosshelm beschermt minder, een integraalhelm is qua veiligheid gewoon het beste (ik rijd met een systeemhelm, allicht met de klep naar beneden boven de 20/30 ofzo).

En als je idd bekijkt hoe ver je al open kan liggen met 40km/u (remfoutje, had m'n gewone leren jas aan, daar had ik niks, behalve een wat blauwe elleboog, maar m'n linkerknie was aardig naar de klote dankzij m'n spijkerbroek).

En een paar piccies :
plaatje
Pak1
Pak2
Pak3
Pak4
Pak5
Pak6


Dit is dus het effect van spijkerbroek+grof asfalt+40km/u (niet echt smakelijk...).
knie1
knie2
knie3




Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 7-7-2003 14:24
 
Bastila is lief
mikey 7-7-2003 14:25 Print reply
Posts: 2392
netjes full leather op brom

zo ver zou ik zelf nie gaan maar ik begrijp wel waarom je het doet, je nsris ook niet echt traag en bochten die je snel kan nemen zijn idd gevaarlijk jah

ook jij weet dur wat het vallen met 40km/h tot gevolg kan hebben en je begrijpt mijn standpunt

ik dus met men crosshelm, moest ik nu aan 60 ofzo op me bek gaan, bv tegen auto en rover vliegen ofzo, zou ik dan veel verschil merken aan schokken?
schuurt ie sneller af of is het door de neus van de helm zogezegd die kan plooien tegenover die van een integraal die gewoon allemaal dicht is
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
Blukaap 7-7-2003 14:27 Print reply

Posts: 10006
Tsjah, ik vertrouw de neus van zo'n crosshelm idd niet echt, maar dat is vooral een gevoelskwestie.
 
Bastila is lief
Rudy 7-7-2003 14:34 Print reply

Posts: 3471
Ik heb ze getest, ze zijn sterk, maar dan moet je niet de helmen hebben met een los kinstuk
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
mikey 7-7-2003 14:34 Print reply
Posts: 2392
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rudy

Ik heb ze getest, ze zijn sterk, maar dan moet je niet de helmen hebben met een los kinstuk


ook al op asfalt getest ofzo?

Dit bericht is ge-edit door mikey op 7-7-2003 14:35
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
Rudy 7-7-2003 14:59 Print reply

Posts: 3471
Keer mijn motor omhoog gegooid en op de helm laten komen
Kinstukken zijn sterk grootste nadeel van een crosshelm op een motor is dat je mond op een gegeven moment wel bevriesd, vanwege de enorme beluchting.
Wat je zegt een helm afschuren? gebeurd niet hij moet de schok opvangen


Crosshelm is bewust gemaakt voor kinbescherming
normale helm komt je kin gewoon tegen het kinstuk en breek je nog je kaak

Dit bericht is ge-edit door rudy op 7-7-2003 15:02
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
mikey 7-7-2003 15:04 Print reply
Posts: 2392
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rudy

Keer mijn motor omhoog gegooid en op de helm laten komen
Kinstukken zijn sterk grootste nadeel van een crosshelm op een motor is dat je mond op een gegeven moment wel bevriesd, vanwege de enorme beluchting.
Wat je zegt een helm afschuren? gebeurd niet hij moet de schok opvangen


Crosshelm is bewust gemaakt voor kinbescherming
normale helm komt je kin gewoon tegen het kinstuk en breek je nog je kaak

Dit bericht is ge-edit door rudy op 7-7-2003 15:02


wel ik bedoel eerder of de buiten en binnenschaal evenhard zijn

bevriezen van me kop boeit me niet hoor

en wat je zegt over crosshelms dat ze bewust zo zijn gemaakt, daarkan ik wel inkomen, zo is me vraag ook beantwoord
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
Martijn 7-7-2003 15:06 Print reply
Posts: 10000
kheb nog nix maar ik ga binnekort ff motorpak enzo kopen...en motorhelm....
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Tsxdude AKU MicheL 7-7-2003 15:06 Print reply

Posts: 10676
off road helmen zijn ook heel veilig, vooral omdat je juist een kin naarvoren hebt, die het eerst de klap opvangt en dan je kap( boven je ogen) en dan pass je hoofd.
nadeel op gewone motoren/brommers is dat als je gauw iets harder gaat rijden en dan teveel wind vangt is niet prettig, ik heb het by 80 al, kheb ook 2 helms, gewoon en cross.
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Rudy 7-7-2003 15:11 Print reply

Posts: 3471
Heb trouwens vrijdag nieuwe crosslaarzen gekocht

Laars 1
Laars 2
Laars 3
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
martinus83 7-7-2003 15:13 Print reply

Posts: 3718
ik heb motorwinter- en zomerhandshoenen, verder wel een leren jas mar nie special voor de motor, heb dr al 2 ongelukken en 4 fo 5 schuivers mee gemaakt en nog nix kapot, nie aan jas en nie aan mezelf, verder geen speciale broek of schoenen ofzo, handschoenen heb ik overigens bij lange stukken altijd aan, want je handen kapot is wel zoooo klote, heb ik 1 keer gehad met skaten...

edit: ff webcam pic gemaakt




Dit bericht is ge-edit door martinus83 op 7-7-2003 15:18
 
mikey 7-7-2003 15:24 Print reply
Posts: 2392
jah leer is idd best als bescheming maar mezelf zie ik nie rijde met een lederen jas op me brom
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
jessy 7-7-2003 15:39 Print reply

Posts: 2570
ik heb motorbroek, motorjas, handschoenen en
helm .... en als ik motor heb komt leerrrr

oja ik geen brommer meer, bijna motor dus is wel nodig

Dit bericht is ge-edit door valejessy op 7-7-2003 15:49
 
Kouwe Arie 7-7-2003 15:46 Print reply
Posts: 2065
Ik heb wel een motorhelm maar voor de rest gewone kleren, vind ik beetje overdreven voor op een brommer eerlijk gezegd, maar als jullie het beter vinden ok
 
Superfunk 7-7-2003 15:51 Print reply

Posts: 1442
Ik heb gewoon een normale jas aan, en normale broek.In de winter natuurlijk wel handschoenen.
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.

Dit topic is 3293 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved