Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - cilinder met nikacil wand

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 913 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1048 - cilinder met nikacil wand
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 971 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gran turismo 12-7-01?00:17 Print topicpost
Posts: 735
Ik heb gehoord dat je een cilinder met een nikasil wand maar 50km hoeft in te rijden, is dat zo?
Lijkt me best wel relaxt, dat word dan me volgende cilinder denk, want die 50cc import rijd voor geen drol, die ik nu heb doordat die jute een tijdje geleden me 70malossie hebben afgenomen.
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)

SpeedYveS 12-7-01?00:31 Print reply
Posts: 1644
Is mischien wel waar, maar is er een cylinder met nicasil wand die net zo goed is als een malossi? ik weet het niet, ik heb nu een eurocylindro met nicasil wand, kan je dus niet uithonen na een vastnaaier, kost niet eens zoveel minder, rijd minder da m'n malossie deed. Ik weet het niet.. ik heb hem wel gewoon 500 Km ingereden.
 
Woeter 12-7-01?11:56 Print reply

Posts: 2832
En zuipt vast ook veel minder
 
Joost 12-7-01?12:14 Print reply
Posts: 1108
Malossie heeft volgens mij een chroom wand (toch?) die kan je ook niet honen. Maar volgens mij moet je elke cilinder minimaal 250km inrijden. De eerste 50 moet je gewoon rustig in de 4 rijden, lekker zwaar laten trekken. En dan naar die 50 gewoon rustig rijden en af en toe ff doortrekken. Maar absoluut niet harder dan 60. Het belangrijkste zijn de eerste kilometers, die moet je echt zo zwaar mogelijk maken voor hem. Dan blijft ie namenlijk veel langer z'n kracht houden. Bij m'n malossie ree ik gewoon weg in de 2 en ree 50 in de 4. Trok ie met gemak, zelfs met 16-40.
 
It is going to be a Endless summer...
SpeedYveS 12-7-01?12:20 Print reply
Posts: 1644
Ik kan mijn NSR malossi gewoon honen laten hoor, m'n euro is de 1'ste 10 Km vol gas, met 11000 toeren ingereden, door de brommerboer, die waren vergeten dat er een nieuwe cylinder op zat ofzo, kan ze niets maken, ze hadden het smoesje dat inrijden alleen uitmaakt om je afstelling te CONTROLEREN maar dat het voor de cylinder niets uit maakt. BULL dus, ik denk dat ze gewoon m'n cylinder hebben vern**kt!
 
verwijderd 12-7-01?12:35 Print reply
Posts: 4082
malossi: gietijzer
zeta/eurocilindr: chroom
 
SpeedYveS 12-7-01?12:41 Print reply
Posts: 1644
fout, eurocylindro voor NSR is een Alu cylinder met nicasil wand.
 
Hemmes 12-7-01?12:59 Print reply
Posts: 247
Malossi voor nsr kun je wel honen en die van mt niet

In de handleiding van malossi stond

eerste 250 km niet harder dan 40km
250/500 niet hareder dan 60km
EN daarna rustig opbouwen is beter voor het motorblok
Dit zal alleen wel gelden als er nog geen 70cc op het blokje heeft gezeten

 
Feel the power of MHR
Joost 12-7-01?17:08 Print reply
Posts: 1108
Ja, klopt maar dan ben je zolang bezig
 
It is going to be a Endless summer...
B3AST 12-7-01?19:15 Print reply
Posts: 2469
1e 1- kilometer volgas @ 11000 RPM? dat overleeft die cyl. echt niet, dat haalt ie echt niet 10 km dan is ie al ver van te voren hardstikke vast geneukt
 
- insane in the brain -
Nick - Administrator 12-7-01?19:22 Print reply

Posts: 4967
Quote:
Originally posted by: Dennis?Hemmes

Malossi voor nsr kun je wel honen en die van mt niet

In de handleiding van malossi stond

eerste 250 km niet harder dan 40km
250/500 niet hareder dan 60km
EN daarna rustig opbouwen is beter voor het motorblok
Dit zal alleen wel gelden als er nog geen 70cc op het blokje heeft gezeten

Met die eerste 500 km ben je dan bijna 11 uur bezig, als je aan 1 stuk doorrijdt! Wohoo! Dat is lang
 
gran turismo 12-7-01?22:25 Print reply
Posts: 735
Quote:
Originally posted by: Woeter?TS80x

En zuipt vast ook veel minder


huh, hoezo dat dan?
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
Dan the man 12-7-01?22:40 Print reply
Posts: 152
De eerste keer dat wij een nieuwe cilinder starten gooien wij ook gelijk de gas vol open altijd! Eerst effe perfect afstellen, kijken of hij hard optrekt en wat de topsnelheid is, dan ff 50 km rustig rijden en klaar!
 
Weer terug op de Honda!
gran turismo 12-7-01?22:47 Print reply
Posts: 735
Quote:
Originally posted by: Dan the man?

De eerste keer dat wij een nieuwe cilinder starten gooien wij ook gelijk de gas vol open altijd! Eerst effe perfect afstellen, kijken of hij hard optrekt en wat de topsnelheid is, dan ff 50 km rustig rijden en klaar!


Als ik me nieuwe cilinder meteen tune, kan ik na 100km weer gaan tunen.
Ik ga pas tunen als ik de cilinder helemaal heb ingereden.
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
SpeedYveS 13-7-01?00:03 Print reply
Posts: 1644
De jager (tune boer) zij dat ze 10 km vol gas hebben gereden, op mijn brommer ik heb hem er heen gebracht na dat ik m'n cylinder had gemonteerd. Helaas :p . maar m'n euro rijd gelukkig nog wel.
 
BIGwillie 13-7-01?00:10 Print reply
Posts: 553
Ik rij ze altijd gewoon een paar 100 km in.
zekere voor het onzekere.
 
[img]http://users.pandora.be/kurt.decleer/Fotos/leden/Robert_Hornikx/00_00009_small.jpg[/img]

Dit topic is 971 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved