Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 100cc voor kawasaki.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1156 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10456 - 100cc voor kawasaki.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2836 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

valentijn 6-7-2003 14:28 Print topicpost
Posts: 74
Ik heb dus mijn 100cc cilinder binnen,
hij heeft echt mega veel compressie!!
Nu moet ik mijn kop laten uitdraaien en
vroeg mij dus af of ik een 50cc kop hiervoor kan laten gebruiken?
Is het aan te raden om zo'n rubberen
viton-ring in je kop te laten zetten?
Wat word er nou eigenlijk precies gedaan als je squish goed word gezet?
Heeft iemand een idee hoeveel toeren
deze gaat draaien?
18mm carb + schuimfilter + ori uitlaat
 
Geen brommer heeft meer soul dan een KAWA AR!

Martijn 6-7-2003 15:58 Print reply
Posts: 10000
het is idd wel verstandig om je 50 kop uit te laten draaien, het verschil in boring zal best groot zijn bij 50<->100cc...

het is niet noodzakelijk om een rubberen ring in je kop/cilinder te laten zetten, maar het kan wel. Je hoeft dan niet altijd een nieuwe pakking te gebruiken voor je kop. Ik persoonlijk zou gewoon een normale pakking gebruiken (tenzij ze duur zijn/moeilijk te krijgen)

Als je je kop laat opdraaien krijg je wss wel minder compressie maar dat maakt niet zo uit, want niet alles draait om compressie. bij een aangepaste kop krijg je waarschijnlijk een mooiere verbranding (= betere prestaties)

Als je squish goed wordt gezet betekent dat dat ze de ruimte tussen de zuiger en de cilinderkoprand (squishrand) optimaal maken.

DIt kun je meten door je zuiger heel klein beetje voor BDP te zetten, (bovenste dooie punt) en dan een stukje tin (wat onder een hoek van 90 graden is gebogen) door je bougiegat naar binnen te steken en je vliegwiel dan draaien dat ie em fijndrukt, dan kun je met de schuifmaat je squisrand meten.

Je squishoppervlak is ook belangrijk, dit is een rand in je cilinderkop die niet zo 'stijl' loopt als de rest (is vaag uit te leggen)

het oppervlak bepaalt wat voor verbranding je krijgt, veel oppervlak = snelle verbranding, trekt harder op, minder oppervlak is slomere verbranding heeft hogere top.

Je kunt geloof ik berekenen hoeveel het moet zijn enzo en wat je optimale squishband is (vaak 0.6 mm ofzo)

hoeveel toeren ie gaat draaien hangt van je poorten enzo af, en van je ontsteking. ik kan er geen inschatting van maken, kun je alleen maar proberen.

Tis een '50' blok toch? die hebben vaak een kortere slag dan een 80 blok (maar die hebben kawas niet he ) en met een kortere slag kun je veel toeren draaien (wel minder koppel)

maja, mss hebben ze bij kawasaki de 50blokken wel een lange slag gegeven voor veel koppel...

gewoon proberen, zorgen dat je een mooie kop hebt (mss eerst ff uitvogelen wat voor vorm ie moet hebben enzo...) dan ist wel goed.

btw, koppakking ook bij je squishband nemen tenzij je er dus een rubberen ring in laat zetten. maar dan moet je ook rekening houden met of ie helemaal ingedrukt wordt of niet.

Je kunt je squishband aanpassen door:
de koppakking weg te laten
verschillende diktes/aantallen voetpakkingen te gebruiken
je kop/cil af te vlakken

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
verwijderd 6-7-2003 16:00 Print reply
Posts: 4082
was de slag van zo'n ding?
 
valentijn 6-7-2003 16:42 Print reply
Posts: 74
De slag is 41.6mm, die is bij het 80cc blok en bij een 50cc blok identiek!

De koppakking is inderdaad moeilijk te verkrijgen,
daarom wil ik zo'n rubberen ring erin laten draaien. De ori 50cc kop ( voor kawa dus)
wil ik laten uitdraaien.
Heeft iemand een idee wat dit kost
bij VHS tuning in Geldrop? Zijn ze er snel mee klaar of ben je je cilinder een tijd kwijt?

Als ik mijn cilinder en een kop meeneem
hebben ze genoeg toch, ik bedoel: moet ik mijn blok ook mee nemen? (ik ga per trein namelijk!!!)
 
Geen brommer heeft meer soul dan een KAWA AR!
Blorn 6-7-2003 16:44 Print reply

Posts: 13825
Kost 15 euro dachtk. Of de O-ring daar nou ook bij zat weet ik niet.

Ik heb wel mijn blok, cilinder en kop meegenomen. Ik was ook per trein
 
JIMMY 6-7-2003 16:46 Print reply

Posts: 2765
kop afvlakken en aanpassen kost E 10
met ring erbij weet ik nie..
moet die van mij er ook nog ff heen brengen
 
valentijn 6-7-2003 16:46 Print reply
Posts: 74
Kunnen ze het geheel beter op elkaar afstemmen
als je je blok ook mee hebt?
Kan iemand dat een beetje toelichten?
 
Geen brommer heeft meer soul dan een KAWA AR!
Blorn 6-7-2003 16:51 Print reply

Posts: 13825
Jep
 
valentijn 6-7-2003 17:24 Print reply
Posts: 74
Kan je wat preciezer zijn? o.a welke dingen
kunnen ze dan beter op elkaar afstemmen?
Is het aan te raden om de cilinder gelijk ook
even te laten tunen, mijn 100cc is namelijk redelijk laagtoerig maar ik wil het liefst
dat er niet te veel geluid uit komt.
 
Geen brommer heeft meer soul dan een KAWA AR!
bart de schakelgek 6-7-2003 18:00 Print reply

Posts: 5987
dan passen ze de spoelers in je carter aan op de spoelers in de cilinder meen ik
 
Limburger
Blorn 6-7-2003 18:05 Print reply

Posts: 13825
Wat heeft dat met je kop te maken?
 
AR50 6-7-2003 18:58 Print reply
Posts: 307
ik heb de mijne binnen kort ook binnen maar waar heb jij hem vandaan ??? 50cc.nl ???? ik ga me 80 kop er voor gebruiken met een extra voet pakking dus zal wel zien of dat wil en anders laat ik die uit draaien
 
Suzuki the 1 weel driving adventure ;)
valentijn 6-7-2003 19:49 Print reply
Posts: 74
Ik zal hem zeker laten uitdraaien,
cilinder is 53mm en de 80cc kop is 49mm,
met dit verschil lijkt het mij dat de squishrand
niet op de juiste plaats zit!!
( niet gelijk aan de wand van de cilinder dus)
De verbranding verloopt dan niet gelijkmatig.
Misschien krijg je wel een kopneuker en
wat je zoiezo altijd hebt is dat je zonder de juiste kop lang niet al het vermogen er uithaalt!!!

Ik heb hem van 50cc.nl

Weet iemand of VHS tuning ook op maandag open
is!!!!! Ik moet het echt ff weten.
 
Geen brommer heeft meer soul dan een KAWA AR!
Blukaap 7-7-2003 0:21 Print reply

Posts: 10008
Jah, dan zijn ze open.
Je hebt alleen kans dat ze niet wakker kunnen worden en ze pas om 2 uur 's middags open gaan ofzo.
 
Bastila is lief
Vega 9-5-2004 22:18 Print reply

Posts: 24
ik ben Bjorn

ik heb ook een kawasaki AR50

ik heb ook een 100cc blok

50cc kop uit ge draait

ik heb een 20mm carb
en ik heb er een homoet uit laat onder
 
Marthin 9-5-2004 22:20 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vega

ik ben Bjorn

ik heb ook een kawasaki AR50

ik heb ook een 100cc blok

50cc kop uit ge draait

ik heb een 20mm carb
en ik heb er een homoet uit laat onder


ja en wat is je vraag/toevoeging
 

Dit topic is 2836 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved