Ik heb precies hetzelfde probleem gehad bij
een crosmotor.
Ik hoop dat je het afgebroken stukje carter nog hebt, dat zal wel handig zijn.
Wat ik heb gedaan:
Haal je blok eronder vandaan en laat er alle olie uitlopen, ontvet alles heel goed
en ga er even mee naar iemand die alluminium
e.d kan lassen. Zet het efgbroken stuk op de goed plaats en druppel er een mooi manteltje
omheen, dan kan je het gat opnieuw uittappen
en er een overmaat bout indraaien.
Zorg weer dat het echt heel goed ontvet is
en doe er de zwaarste lock-tite tussen.
Smeer over het geheel een laagje vloeibare pakking.
Dat vloeibare metaal gedoe werkt niet,
het word wel heel hard maar als je de bout erin
draait knapt het stukje carter zo weer af.
Als je nog genoeg draad in je blok hebt zitten
is dat gas-tape ook een goede oplossing.
Ja het is inderdaad een suzuki, maar het afgebroken stuk heb ik niet meer, maar als ik er nu gewoon een langere bout in draai met gastape en nog wa zooi erbij smeer zodat het hopelijk dichtblijft, zou dat werken?
ik ga binnenkort ook maar eens bezig met mijn kapotte blok, heeft hetzelfde zal wel eens foto's maken, kijken of ik het op kan lossen...zou mooi zijn, wordt dat mijn nieuwe blok
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Ligt er maar net aan hoe groot het afgebroken stuk is. Ik zou hem uitboren, nieuwe draad tappen en bredere bout erin doen en als dat niet gaat dicht laten lassen en olie aflaten door koppelingsdeksel los te draaien.
Ik heb er nog geen olie in geflikkerd, want dat moet goed uitharden, maar ik denk dat het wel werkt. Het kan tegen hitte en schokken, want dat moet bij een uitlaat ook wel en het is gasdicht, dus het zal ook wel "olie"dicht zijn, hoop ik...