Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - am5 of am6 blok ombouwen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 879 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10445 - am5 of am6 blok ombouwen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1291 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rs oxbow 5-7-2003 15:59 Print topicpost
Posts: 620
ik heb hier 2 motorblokjes liggen voor mijn rs50

am5 (5versnelling) en am6 (6versnelling)
maar ik heb een ongeloofelijke belgische boete gekregen en moet nu netjes 50-55 gaan rijden.
dat betekend dus max 6000rpm kunnen draaien in elke versnelling (am5) en dit is zielig.

ik kwam op marktplaats echter iets tegen dat op een am5 blok leek maar er zat een 3-bak in volgens de verkoper.

ik ken niet veel van versnellingsbakken maar kan ik mijn 5-bak niet naar 3-bak ombouwen door 2 platen te vervangen door afgedraaide platen of volle platen ofzo?

dan zou ik wel maar 3 versnellingen hebben maar toch 10 000rpm kunnen draaien.
 

Erik_N 5-7-2003 17:41 Print reply

Posts: 5360
Humm, ik snap het niet.

Je wilt je blok gaan begrenzen om toch zacht te rijden maarhet lijkt alsof je hard gaat?

En heb je al een "begrenzer" overwogen?

Wat je hierboven noemt zal vast best mogelijk zijn, maar je blok origineel maken zal wat goedkoper en makkelijker zijn

Dit bericht is ge-edit door Erik_N op 5-7-2003 21:50
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
rs oxbow 5-7-2003 17:47 Print reply
Posts: 620
ik heb nu mijn uitlaat begrensd en hem daarmee origineel gemaakt gat is 9mm inplaatsvan 24mm

maar ik kan nu max 6000rpm draaien en dan moet ik schakelen. dat is dus een pak onder zijn echte powerband.

als ik nu 2 versnellingen gewoon kan uitschakelen. kan ik gewoon onbegrends rondrijden omdat hij dan toch maar een top van 55-60 heeft in 3de versnelling

 
Daan Da Man 5-7-2003 18:01 Print reply
Posts: 2064
euhhhhh je schakelwals dichtmaken op de plekken waar de heveltjes komen in die versnellingen die je niet wil tijdens het opschakelen

nylon erinlijmen ofzo
 
Blorn 5-7-2003 18:03 Print reply

Posts: 13825
Maat van me had ook AM3 blok. Ding liep overigens onbegrensd 85-90km/h. Met 80cc Polini, Arrow pijp en 21mm Dellorto 135km/h aldus de oude eigenaar. Een AM3 blok los je dus weinig mee op qua begrenzen.
 
Daan Da Man 5-7-2003 18:05 Print reply
Posts: 2064
am3 :S:S:S waar komt dat vandaan???

ik ken nu rv2 rv4 rv5-exclusief- rv6-exclusief-
en am5 am6

geef es info???
weet trouwens iemand waar je informatie van motori minarelli vandaan kan halen????????
 
Blorn 5-7-2003 18:07 Print reply

Posts: 13825
Bij Aprilia Nederland kende ze het ook niet. Aprilia Italie wel
 
bart de schakelgek 5-7-2003 19:26 Print reply

Posts: 5987
daan je vergeet am4 maar van am3 ook nog nooit gehoord, lijkt me vreemd: wegracer en dan 3 versnellingen
 
Limburger
Daan Da Man 5-7-2003 20:22 Print reply
Posts: 2064
enige onderling verschil datik weet.... das dat je 2 soorten carters hebt, 1 met kix en 1 zonder, maar wel zegmaar de vorm ervan...

van de rv en am serie......

maar appie it kon me ook geen infosite ofzo geven over minarelli motori :S
 
rs oxbow 5-7-2003 20:50 Print reply
Posts: 620
de enige blokken die ik eigelijk kende zijn

rv4 ,am5,am6

onder een af1 enzo steken rv4 blokken denk ik
 
Bullet 5-7-2003 22:21 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rs oxbow

de enige blokken die ik eigelijk kende zijn

rv4 ,am5,am6

onder een af1 enzo steken rv4 blokken denk ik


dat klopt!

ik ken nog wel iemand die een rv6 blok heeft! ik kon bijna geen verschil zien tussen rv4 en rv6
 
**My BungHole Will Speak Now**

Dit topic is 1291 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved