Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - me mbx blok en vraagjes

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1220 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10432 - me mbx blok en vraagjes
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2818 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

scania 6-7-2003 13:09 Print reply

Posts: 1114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pim

[...]


Tuurlijk is LC beter dan AC... waarom zouden auto's anders LC zijn+ de motoren in de moto GP bijvoorbeeld???

En de voordelen zijn:
de cil. word minder heet en kan daardoor meer rpm draaien.

Minder warm dus minder vastnaai gevoeligheid.

minder warm dus minder warmloop gevoeligheid.


dan heeft porsche zeker kut motoren???????
die zijn toch echt lucht gekoelt hoor.

ik vind deze redenen echt gelul.
meer toeren zeker door waterkoeling????????
je toeren tal heeft geen moer met de koeling te maken,maar met de zuiger snelheid,een motor fiets heeft de zelfde zuiger snelheid als een auto bv,alleen is een motor fiets een kortere slag motor als een wagen.

 
een trucker die niet steelt of erft.............moet trappen tot hij sterft.
Blukaap 6-7-2003 13:13 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Benjamin

[...]


maar heeft waarschijnlijk wel veel kracht


Je schakelt je lam, maar je kunt ook in de 6 wegrijden bij wijze van spreken (dat lukte me met een ori MBX80 cilinder in de 5 al zonder al teveel problemen).

Wilbert:
Laat jij een MT en NSR maar eens met hetzelfde toerental lopen, met dezelfde compressieverhouding etc, wel op hoog niveau.
Kijken welke vd 2 er eerder kapot gaat en/of minder vermogen gaat leveren.
 
Bastila is lief
scania 6-7-2003 13:16 Print reply

Posts: 1114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester
Wilbert:
Laat jij een MT en NSR maar eens met hetzelfde toerental lopen, met dezelfde compressieverhouding etc, wel op hoog niveau.
Kijken welke vd 2 er eerder kapot gaat en/of minder vermogen gaat leveren.

ik denk niet dat dat echt uit maakt, maar zo als die pim dat net zei zou water koeling veel beter zijn, waarom zou meneer porsche dan lucht koeling gebruiken?????in wagens van 250.000,- gulden???????????
daar gaat hij echt geen slechte koeling inzetten hoor, en zeker niet op dat soort motoren,want iedereen weet dat als je een porsche gaat kopen dat je er geen 40km/h mee gaat rijden,maar veel vollast gaat rijden.
dan zou die koeling dat nooit aan kennen.
 
een trucker die niet steelt of erft.............moet trappen tot hij sterft.
Mr Pain 6-7-2003 13:20 Print reply
Posts: 4966
dat is een auto (niet te vergelijken)

kijk maar wat blukmeester zegt, als je dat doet gaat eerst die ac er aan, dan eventueel de lc
 
Martijn 6-7-2003 13:38 Print reply
Posts: 10000
Porsche is tegenwoordig ook lc...

Lc is wel duidelijk beter dan ac, omdat het zoals gezegd beter gekoeld wordt.

ook is te regelen hoe hard er gekoeld wordt (thermostaat) als ie koud is dan is de thermostaat dicht en dan warmt ie lekker vlot op, een AC motor heeft flinke koelribben die ook moeten koelen bij hoge temperaturen (ok hoge rijwindsnelheid maja) die komen veel minder snel op temperatuur en kunnen dus harder slijten bij fout gebruik.

AC maakt meer herrie dan LC omdat koelmantel de boel beetje tegenhoud.

voordeel van ac is dat ie et gewoon altijd doet, geen probs met mankementen aan het koelsysteem....geen gekloot met ontluchten, kan cil er zo vanaf trekken...maja..ik vind mn lc blok ook wel tof...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Mr Pain 7-7-2003 15:23 Print reply
Posts: 4966
hoi, ik heb een dringende vraag

mijn cilinder is weggebracht (danke jeroen ), en nu wou ik direct die eurocilinder zuiger er bij bestellen, en die gast waar die word uitgeboord zegt dat het voor een chrome wand is past dat dan ook zonder of moet ik dan weer andere zuigerveren

please help dan kan ik wat dingetjes bestellen
 
Blukaap 7-7-2003 15:25 Print reply

Posts: 10006
Bij alwin is het iig 5000km heel gebleven zonder rare slijtage (in een malossi dan wel, maar dat is net zo goed gietijzer).
Dus het zal wel goed komen.
 
Bastila is lief
Mr Pain 7-7-2003 15:27 Print reply
Posts: 4966
oke bedankt
 
Saknet 7-7-2003 15:33 Print reply

Posts: 10355
Ja blukmeester, logica, als je eeen MT en NSR naast elkaar zet en je laat ze beide in zn vrij 8k rpm draaien dan is die MT eerder stuk ja. en?

ik bedoel maar dat ik lang niet zo lang en veel aan mijn AC's hoef te sleutelen als sommigen hier aan hun LC's



Dit bericht is ge-edit door barteld op 7-7-2003 15:34
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Blukaap 7-7-2003 15:58 Print reply

Posts: 10006
Misschien heb jij het toevallig wel goed in elkaar gesleuteld en anderen niet ?
Of lopen de LC's op een 3x hoger niveau ?

Om maar wat te noemen .
 
Bastila is lief
Mr Pain 7-7-2003 16:28 Print reply
Posts: 4966
om maar even weer ontopic te gaan


nou de cilinder kon niet tot 55mm geboord worden want dan werd de wand iets van 6 tiende mm dun ofzo , nu word ie 51mm met een prox zuigertje, hij kon wel groter maar dan moest er een zuiger in van malossi en daar heb ik niet genoeg geld voor

nu moet ik dus nog een adresje hebben die mijn cilinderje onder handen kan nemen en hem GOED tuned, en wat binnen 2weken klaar kan zijn voor weinig geld maar dat zal wel niet lukken , dus moet ik nog maar een keer een malossi cilindertje kopen (na de BM) dus dat word een sloom weekje maar goed het is niet anders

nu nog even wachten op me money en dan nog een TA filtertje kopen en alles er opleggen (hopen dat er geen stukjes metaal in mijn carter zit) en dan rijden maar waarschijnlijk niet hard pfffff kloten

dat was het wel zo'n beetje

Dit bericht is ge-edit door Benjamin op 7-7-2003 16:29
 
Pingu 7-7-2003 18:01 Print reply
Posts: 1842
Die cilinder kun je makkelijk zelf tunen.. is heel simpel omdat de poort echt heeeeeeeeel veel groter kan. (ik spreek uit ervaring, rijd zelf ook met ori 80 getuned.) Maar dat vertex zuigertje.. hoe kom je er aan, komen de slotjes niet in de poorten, en is de afstand van bovenkant zuiger tot pistonpen even groot als ori? Want ik rijd met een immi zuigertje.. en die zal het denk ik niet erg lang volhoude
Edit: Ik zie dat je een malossi wil kopen.. als ik jou was zou ik deze cil (laten) tunen, dan ben je sneller dan met een mal.. en rijker

Dit bericht is ge-edit door Pingu op 7-7-2003 18:02
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Mr Pain 7-7-2003 18:02 Print reply
Posts: 4966
er komt een prox zuigertje in

wat kan dan groter?
 
Pingu 7-7-2003 18:05 Print reply
Posts: 1842
ofja prox... maakt mij niet uit, is iig beter dan immi dus..
maaruh.. ik heb alleen de uitlaatpoort getuned. Als ik jou was zou ik die ong. 22mm vanaf deck maken, en ong. even breed als spoelpoorten. Bovenkant best recht.. en je hebt een brommer die best hard blaast
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Mr Pain 7-7-2003 18:07 Print reply
Posts: 4966
hoe hard ga jij met welke setup en tandwiel verhouding?
 

Dit topic is 2818 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved