Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - me mbx blok en vraagjes

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 884 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10432 - me mbx blok en vraagjes
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2853 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mr Pain 5-7-2003 21:13 Print reply
Posts: 4966
oke bedankt dan weet ik dat

kan ik nu mijn cilinder van mijn blok rukken

moet je met 98cc ook langer inrijden ofzo als een gewone brommer?
 
Blukaap 5-7-2003 21:15 Print reply

Posts: 10006
Neuh.
Als de rommel maar afgewerkt is.
 
Bastila is lief
Mr Pain 5-7-2003 21:19 Print reply
Posts: 4966
ohh oke, wat moet ik dan afwerken, alleen de cilinder een beetje, de zuiger toch niet?
 
Erik_N 5-7-2003 21:28 Print reply

Posts: 5360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: scooterkiller

uhhm ik had eerst een 8Occ AC op een MBX blok op mn MTX zitten en dat liep echt wel goed, veel power, voordat ik er natuurlijk de 125cc op had zitten want dat is mega


Op zich vrij knap, zij het omdat die80cc ac waarschijnlijk vrij lastig tevinden is (van MCX blok), al zou die simpel te vinden zijn (nooit naar gezocht) lijkt mij de watergekoelde goedkoper te vinden te zijn, plus de bijkomende voordelen van LC. Bovendien past er geen 125 cc op bovengenoemd blok.

Moest er ff uit

Maar Benjamin, coole aankoop aankoop, voor NSR neem ik aan?
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Blukaap 5-7-2003 22:19 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Benjamin

ohh oke, wat moet ik dan afwerken, alleen de cilinder een beetje, de zuiger toch niet?


Beiden, zuiger zitten ook wel eens scherpe randjes aan, maar Lude kan het perfect uitleggen ..
 
Bastila is lief
Mr Pain 6-7-2003 0:07 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik_N

[...]

Op zich vrij knap, zij het omdat die80cc ac waarschijnlijk vrij lastig tevinden is (van MCX blok), al zou die simpel te vinden zijn (nooit naar gezocht) lijkt mij de watergekoelde goedkoper te vinden te zijn, plus de bijkomende voordelen van LC. Bovendien past er geen 125 cc op bovengenoemd blok.

Moest er ff uit

Maar Benjamin, coole aankoop aankoop, voor NSR neem ik aan?


jazeker voor mijn nsr , maandag breng ik de cilinder weg die word dan naar 55mm gemaakt, dan nog een nieuwe zuiger, twinair filtertje, en dan eerst fatsoenlijk inrijden (niet zoals mijn malossi maar die is ondanks dat ik hem niet heb ingereden nog helemaal goed ), ik hou gewoon de vertanding waar ik ook met mijn 70cc mee ree, gewoon omdat het nog lang niet op is en het trekt dan helemaal te gek denk ik.

ja ik zal even aandacht besteden aan dat afwerken (zal zekers wel lukken)

Dit bericht is ge-edit door Benjamin op 6-7-2003 0:08
 
SIWWN 6-7-2003 0:22 Print reply
Posts: 7079
offtopic:

Mijn MB @110cc Autisa,Proma 80,20mm,orinile luchtfilterslang met imi owerfilter loopt ook maar tegen de 110...

AC80 blok dus..


Is btw niet goed afgesteld..

 
jeroen 6-7-2003 0:35 Print reply

Posts: 15066
HEhe.

Hoe is het metje zuiger?


 
Mr Pain 6-7-2003 0:38 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroen-MTX

HEhe.

Hoe is het metje zuiger?





ja mijn zuiger is dus ook dik naar de kloten dat vind ik dus helemaal niet erg alleen ik hoop niet dat ik nog stukjes in mijn carter heb liggen, ik heb er al wel wat uitgevist (ik denk en hoop dat nu alles eruit is)

misschien als jeroen zijn digi cam nog een beetje wil moet je even langs komen, kunnen de mede forumers ook zien wat een V zuigerveer is
 
Blukaap 6-7-2003 0:51 Print reply

Posts: 10006
Ik gok dat je met die cilinder, als je 'm alleen opboord en met die 17-47 vertanding zo rond de 100 gaat lopen.
 
Bastila is lief
asf-70 chris 6-7-2003 12:13 Print reply

Posts: 286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik_N

[...]

plus de bijkomende voordelen van LC......




Kun je er daar ff een paar van opnoemen? Er zijn nml mensen die zeggen dat het geen ruk uitmaakt....
 
r-e-l-o-a-d-e-d 600RR >> t
pim 6-7-2003 12:35 Print reply
Posts: 46
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb50lc

[...]


Kun je er daar ff een paar van opnoemen? Er zijn nml mensen die zeggen dat het geen ruk uitmaakt....


Tuurlijk is LC beter dan AC... waarom zouden auto's anders LC zijn+ de motoren in de moto GP bijvoorbeeld???

En de voordelen zijn:
de cil. word minder heet en kan daardoor meer rpm draaien.

Minder warm dus minder vastnaai gevoeligheid.

minder warm dus minder warmloop gevoeligheid.
 
spaanplaat 6-7-2003 12:41 Print reply
Posts: 691
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pim

[...]


Tuurlijk is LC beter dan AC... waarom zouden auto's anders LC zijn+ de motoren in de moto GP bijvoorbeeld???

En de voordelen zijn:
de cil. word minder heet en kan daardoor meer rpm draaien.

Minder warm dus minder vastnaai gevoeligheid.

minder warm dus minder warmloop gevoeligheid.


da komt dus amaal op utzelfde neer dat ze beter gekoeld worden
 
Blukaap 6-7-2003 13:03 Print reply

Posts: 10006
Constantere en betere koeling onder hoge belasting eigenlijk.

En voor korte perioden maakt het idd geen ruk uit.
 
Bastila is lief
Mr Pain 6-7-2003 13:07 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

Ik gok dat je met die cilinder, als je 'm alleen opboord en met die 17-47 vertanding zo rond de 100 gaat lopen.


maar heeft waarschijnlijk wel veel kracht
 

Dit topic is 2853 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved