Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #10432 - me mbx blok en vraagjes
|
Pagina 2 van 4
|
Dit topic is 2853 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Mr Pain |
5-7-2003 21:13 |
Posts: 4966 |
oke bedankt dan weet ik dat
kan ik nu mijn cilinder van mijn blok rukken
moet je met 98cc ook langer inrijden ofzo als een gewone brommer?
|
|
|
|
Blukaap |
5-7-2003 21:15 |
Posts: 10006 |
Neuh.
Als de rommel maar afgewerkt is.
|
|
Bastila is lief |
|
Mr Pain |
5-7-2003 21:19 |
Posts: 4966 |
ohh oke, wat moet ik dan afwerken, alleen de cilinder een beetje, de zuiger toch niet?
|
|
|
|
Erik_N |
5-7-2003 21:28 |
Posts: 5360 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: scooterkiller
uhhm ik had eerst een 8Occ AC op een MBX blok op mn MTX zitten en dat liep echt wel goed, veel power, voordat ik er natuurlijk de 125cc op had zitten want dat is mega
Op zich vrij knap, zij het omdat die80cc ac waarschijnlijk vrij lastig tevinden is (van MCX blok), al zou die simpel te vinden zijn (nooit naar gezocht) lijkt mij de watergekoelde goedkoper te vinden te zijn, plus de bijkomende voordelen van LC. Bovendien past er geen 125 cc op bovengenoemd blok .
Moest er ff uit
Maar Benjamin, coole aankoop aankoop, voor NSR neem ik aan?
|
|
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja! |
|
Blukaap |
5-7-2003 22:19 |
Posts: 10006 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Benjamin
ohh oke, wat moet ik dan afwerken, alleen de cilinder een beetje, de zuiger toch niet?
Beiden, zuiger zitten ook wel eens scherpe randjes aan, maar Lude kan het perfect uitleggen ..
|
|
Bastila is lief |
|
Mr Pain |
6-7-2003 0:07 |
Posts: 4966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik_N
[...]
Op zich vrij knap, zij het omdat die80cc ac waarschijnlijk vrij lastig tevinden is (van MCX blok), al zou die simpel te vinden zijn (nooit naar gezocht) lijkt mij de watergekoelde goedkoper te vinden te zijn, plus de bijkomende voordelen van LC. Bovendien past er geen 125 cc op bovengenoemd blok.
Moest er ff uit
Maar Benjamin, coole aankoop aankoop, voor NSR neem ik aan?
jazeker voor mijn nsr , maandag breng ik de cilinder weg die word dan naar 55mm gemaakt, dan nog een nieuwe zuiger, twinair filtertje, en dan eerst fatsoenlijk inrijden (niet zoals mijn malossi maar die is ondanks dat ik hem niet heb ingereden nog helemaal goed ), ik hou gewoon de vertanding waar ik ook met mijn 70cc mee ree, gewoon omdat het nog lang niet op is en het trekt dan helemaal te gek denk ik.
ja ik zal even aandacht besteden aan dat afwerken (zal zekers wel lukken)
Dit bericht is ge-edit door Benjamin op 6-7-2003 0:08
|
|
|
|
SIWWN |
6-7-2003 0:22 |
Posts: 7079 |
offtopic:
Mijn MB @110cc Autisa,Proma 80,20mm,orinile luchtfilterslang met imi owerfilter loopt ook maar tegen de 110...
AC80 blok dus..
Is btw niet goed afgesteld..
|
|
|
|
jeroen |
6-7-2003 0:35 |
Posts: 15066 |
HEhe.
Hoe is het metje zuiger?
|
|
|
|
Mr Pain |
6-7-2003 0:38 |
Posts: 4966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jeroen-MTX
HEhe.
Hoe is het metje zuiger?
ja mijn zuiger is dus ook dik naar de kloten dat vind ik dus helemaal niet erg alleen ik hoop niet dat ik nog stukjes in mijn carter heb liggen, ik heb er al wel wat uitgevist (ik denk en hoop dat nu alles eruit is)
misschien als jeroen zijn digi cam nog een beetje wil moet je even langs komen, kunnen de mede forumers ook zien wat een V zuigerveer is
|
|
|
|
Blukaap |
6-7-2003 0:51 |
Posts: 10006 |
Ik gok dat je met die cilinder, als je 'm alleen opboord en met die 17-47 vertanding zo rond de 100 gaat lopen.
|
|
Bastila is lief |
|
asf-70 chris |
6-7-2003 12:13 |
Posts: 286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik_N
[...]
plus de bijkomende voordelen van LC......
Kun je er daar ff een paar van opnoemen? Er zijn nml mensen die zeggen dat het geen ruk uitmaakt....
|
|
r-e-l-o-a-d-e-d 600RR >> t |
|
pim |
6-7-2003 12:35 |
Posts: 46 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb50lc
[...]
Kun je er daar ff een paar van opnoemen? Er zijn nml mensen die zeggen dat het geen ruk uitmaakt....
Tuurlijk is LC beter dan AC... waarom zouden auto's anders LC zijn+ de motoren in de moto GP bijvoorbeeld???
En de voordelen zijn:
de cil. word minder heet en kan daardoor meer rpm draaien.
Minder warm dus minder vastnaai gevoeligheid.
minder warm dus minder warmloop gevoeligheid.
|
|
|
|
spaanplaat |
6-7-2003 12:41 |
Posts: 691 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pim
[...]
Tuurlijk is LC beter dan AC... waarom zouden auto's anders LC zijn+ de motoren in de moto GP bijvoorbeeld???
En de voordelen zijn:
de cil. word minder heet en kan daardoor meer rpm draaien.
Minder warm dus minder vastnaai gevoeligheid.
minder warm dus minder warmloop gevoeligheid.
da komt dus amaal op utzelfde neer dat ze beter gekoeld worden
|
|
|
|
Blukaap |
6-7-2003 13:03 |
Posts: 10006 |
Constantere en betere koeling onder hoge belasting eigenlijk.
En voor korte perioden maakt het idd geen ruk uit.
|
|
Bastila is lief |
|
Mr Pain |
6-7-2003 13:07 |
Posts: 4966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester
Ik gok dat je met die cilinder, als je 'm alleen opboord en met die 17-47 vertanding zo rond de 100 gaat lopen.
maar heeft waarschijnlijk wel veel kracht
|
|
|
|
Dit topic is 2853 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 4
|
|