Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - me mbx blok en vraagjes

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1175 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10432 - me mbx blok en vraagjes
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 2816 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mr Pain 4-7-2003 23:59 Print topicpost
Posts: 4966
hello, zoals een paar al weten heb ik een mbx blok gekocht.

die had ik vandaag dus binnen, nou eerst mijzelf eronder uitgeluld met mijn pa (pa: die cilinder is wel anders he, ik: ja dat komt omdat ie ouder is ), dus ik heb vanavond dat blok er ondergegooit (met een beeje hulp van jeroen ) dus eerst wou die niet lopen, nu wel maar kloten niet boven de 10000 en ik vind dat ie maar bar weinig kracht heeft voor een 80cc (of ik verwacht te veel ), en ik heb ook nog veel te hard op mijn kickstarter staan te dansen nu is ie door midden (boeie heb ik nog wel )

maar nu heb ik een paar vraagjes:
wat is beter prox of vetrex zuiger (55mm) en hoe duur is de beste?

en hoe veel mm kan ik van de uitlaatpoort afhalen zodat ie wat meer toeren maakt? ik dacht zelf aan iets van 2mm hoger, en aan elke kant 3mm breder (vlinderpoort)

nu is de setup: orgineel 80cc, 20mm mikuni (sproeier 160), powerfilt, proma 80cc

setup die ik voor de BM af wil hebben: 80cc orgineel opgeboort naar 55mm (eventueeel tunen), 24mm mikuni, twinair filter, proma 80cc, kop aangepast

 

Pistonpen Paultje 5-7-2003 8:36 Print reply

Posts: 8678
Zo ver ik ervaring heb met ori 80cc's, zijn ze helemaal niet zo snel. Heb laatst op een MB80 gereden. Dat was aardig sloom. Weet alleen niet hoe dat met MBX zit.
 
scooterkiller 5-7-2003 8:44 Print reply

Posts: 2987
uhhm ik had eerst een 8Occ AC op een MBX blok op mn MTX zitten en dat liep echt wel goed, veel power, voordat ik er natuurlijk de 125cc op had zitten want dat is mega

Ik weet uit ervaring dat een Prox zuiger van goeie kwaliteit is, Vertex heb ik niet echt veel ervaring mee.

Tunen is een kwestie van proberen als je geen ervaring hebt, ga vooral niet te ver in 1 keer.

Dit bericht is ge-edit door scooterkiller op 5-7-2003 8:48
 
BIERTJUH!!!!!!!!
scania 5-7-2003 10:38 Print reply

Posts: 1114
de 80 cyl van honda's vind ik niet echt snel, maar ze rijden gewoon waanzinnig lekker door het vele vermogen, en het lage toeren tal.
maar echt snel zijn ze niet.
als je snel wil zijn moet je er volgens mij toch een 110 op zetten(heb ik ook) en dat rijd wel weer hard,en lekker.
 
een trucker die niet steelt of erft.............moet trappen tot hij sterft.
Blukaap 5-7-2003 10:45 Print reply

Posts: 10006
80 cilinders van Honda zijn standaard niet zo snel nee....
Maar als je ze opboort naar 55mm en ze goed tuned zijn het pittige dingen (en slecht voor rollenbanken ).

Alleen als je ze opboort en niet tuned, tsjah, dan zit je met een max 8000rpm koppelmonster waarmee je met een idioot zware vertanding net over de 100 gaat ofzo (oftewel: met 6000rpm 100 rijden).
 
Bastila is lief
barry 5-7-2003 11:29 Print reply

Posts: 7387
4takten harrie
 
He?
Steve_ZHC 5-7-2003 12:23 Print reply

Posts: 2716
Hej, da's kewl

Nee geintje (doh).

Euj, Benjamin, ik denk niet dat ProX of Vertex veel verschil maakt, 't zijn allebei GOEIE merken.

In mijn 125cc eurocil zit ook een Vertex origineel.
 
Mr Pain 5-7-2003 20:58 Print reply
Posts: 4966
hoi, wie heeft er een vertex zuiger 55mm?, ik zoek namelijk het nummer van dat ding

dus als iemand zo'n ding heeft en heeft de nummer nog zeg het dan aub even want ik moet een zuiger bestellen maar weet niet welk type
 
Blukaap 5-7-2003 21:00 Print reply

Posts: 10006
Athena/Eurocilindro zuiger bestellen, A/B/C/D/E/F/G zuiger maakt niet uit, maar dat is dus een 55mm vertex zuiger van ~1 euro per milimeter.

Heb d'r btw nog 1 liggen, maar of je die nog durft te gebruiken is wat anders .

Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 5-7-2003 21:01
 
Bastila is lief
Mr Pain 5-7-2003 21:02 Print reply
Posts: 4966
hoe bedoel je eurocilinder zuiger gewoon van een mb 125cc ofzo? nee sorry dat is 57mm


dus gewoon van een eurocilinder mbx blok dus, en komen de zuigerveren wel goed dan? (dus niet in een poort ofzo)

Dit bericht is ge-edit door Benjamin op 5-7-2003 21:04
 
Blukaap 5-7-2003 21:02 Print reply

Posts: 10006
Eurocilindro zuiger voor de "110" eurocilindro voor MBX80.

Ook wel Athena genoemd tegenwoordig.

Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 5-7-2003 21:03
 
Bastila is lief
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 5-7-2003 21:02 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Benjamin

hoe bedoel je eurocilinder zuiger gewoon van een mb 125cc ofzo?


nej van 55mm Athena/Eurocilindro cilinder voor het MBX blok
 
nobody fuck with us!!
jeroen 5-7-2003 21:03 Print reply

Posts: 15066
Waar staat dat a/b/c/d/e/f/g dan voor?
Dacht altijd dat dat overmaten waren, maar niet ?
 
Blukaap 5-7-2003 21:05 Print reply

Posts: 10006
Zijn het jah, hele kleine overmaatjes voor als een nicasil cilinder slijt.
Alleen voor gietijzer boeit het weinig.
 
Bastila is lief
Mr Pain 5-7-2003 21:09 Print reply
Posts: 4966
komen de zuigerveren van die euro niet in 1van mijn poorten?, ik heb namelijk geen zin in een zuiger van 59euro te verneuken
 
Blukaap 5-7-2003 21:12 Print reply

Posts: 10006
Nee, die gaat zonder problemen in een MBX 80 cilinder.
 
Bastila is lief

Dit topic is 2816 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved