Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Mijn MTX-125-s (ot) fototopic.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 953 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #10408 - Mijn MTX-125-s (ot) fototopic.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 3277 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Steve_ZHC 11-7-2003 15:13 Print reply

Posts: 2716
Ik had het er een poos geleden (bij mijn ouwe overtunede 125 met vernaggelde kop) met Symen over, en die zei dat je het wel moet kunnen voelen aan het vliegwiel (als 'ie bijv. op het BDP staat, moet 'ie voor of achteruitslaan ivm de druk)...

Waar kan dat aan liggen...
Cilinderkopmoer-bout-dingen??
 
Blukaap 11-7-2003 18:21 Print reply

Posts: 10006
Nee, aan het feit dat die cilinder nu een mm of 2 te hoog is (gok ik)....

In mijn ogen is er eigenlijk geen fuck met die cilinder te doen eigenlijk, als je 'm volledig ophoogt, dat alles opent en 'm afdraait is ie veel te hoogtoerig.
Laat je de voetpakkingen weg, dan is het gewoon een traag pruttelding....

Of je moet de spoelpoorten omhoog kunnen frezen, maar ik zou niet aanraden om dat zomaar ffkes te (laten) doen .


Wat je kunt doen is die cilinder afdraaien, probleem is dat de wand er dan af kan vliegen als je pech hebt.
En je kunt ook niet zonder die extra voetpakkingen rijden, of je moet een kop behoorlijk uit laten draaien (als je zuiger niet uit de cilinder komt).
 
Bastila is lief
Baasbas 11-7-2003 22:50 Print reply
Posts: 2176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SIWWN

alweer?

Hoeveel cilinders verslijt jij wel niet


(HOe kan ik btw een autisa herkennen voor AC80?

Aan de linkerkant staan wel een paar cijfertjes onder de koelribben of er tussen in.. verder niks volgens mij,,)





zo:



http://cgi.ebay.de/w...1&category=14783

Dit bericht is ge-edit door Baasbas op 11-7-2003 22:50
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
Steve_ZHC 12-7-2003 22:29 Print reply

Posts: 2716
Woehahaha!!!
Zit daar een ori spruitstuk op ofsow??
Wahahaha!!

==========

Euj, die giga-niet openende poortenzooi valt uiteindelijk best mee, de uitlaatpoort opent helemaal, spoelers n?t niet.
En dat met 1 voetpakking eronder!

Dat gebrek aan compressie zal daar dus niet aan liggen.
Maar zoals Jorrick al zei, de linker krukas-keerring; kan dat het probleem zijn??

Erik_N scheen dit ook te hebben gehad en toen lag het geloof ik aan de lengte v/d cilinderkop-moeren, die zal ik ook es ff ophogen.
 
NSR RULEZZ 17-7-2003 1:49 Print reply

Posts: 4934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS80_Racer

Woehahaha!!!
Zit daar een ori spruitstuk op ofsow??
Wahahaha!!

==========

Euj, die giga-niet openende poortenzooi valt uiteindelijk best mee, de uitlaatpoort opent helemaal, spoelers n?t niet.
En dat met 1 voetpakking eronder!

Dat gebrek aan compressie zal daar dus niet aan liggen.
Maar zoals Jorrick al zei, de linker krukas-keerring; kan dat het probleem zijn??

Erik_N scheen dit ook te hebben gehad en toen lag het geloof ik aan de lengte v/d cilinderkop-moeren, die zal ik ook es ff ophogen.

zei ik iets?
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Steve_ZHC 17-7-2003 16:05 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR RULEZZ

[...]

zei ik iets?


Check;

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR RULEZZ

en anders keering?


Dan maak ik er linkerkrukaskeering van, da's de enige waar er lucht bij kan komen...
Maar die kant van het blok heb ik nog niet open gehad, en ik hoop dat dat er niet van hoeft te komen ook...

Edit:
Ik heb denk ik ook de oplossing gevonden op het geen-compressie probleem;
Onder elke moer moet een dikke dikke ring EXTRA; ze zijn te lang.
Ik heb ze door de kop (cil los van blok), koppakking ertussen, en dan de kop op de cil drukken, en met de andere hand op die rare bus waarmee je de kop vast zet;
conclusie; 1 of 1,5mm over!

Binnenkort ff extra ringen regelen en dan weer proberen (kan ondertussen wel weer de zuiger, het carter en de cil schoonspoelen en inolieen )

Enne, ik heb een Twin-Air uitgevonden voor Keihin carbs (13/16/18mm) door te vergeten dat ik het filter in de emmer met filterolie liet liggen; rubber is iets gekrompen zodat het nu bij toeval PERFECT op een Keihin pas (dus niet op mijn MLKUNL ).
Mag ik dus weer een nieuwe kopen, yeah

Ik zal Gerbil ff bellen hoe het met mijn MTX staat, ben het wachten zat...

Dit bericht is ge-edit door RS80_Racer op 17-7-2003 16:13
 
Blukaap 17-7-2003 16:57 Print reply

Posts: 10006
Twin-air kun je makkelijk fixen, gewoon een stuk vd slang af snijden.
Of gewoon verwarmen en flink kracht zetten.
 
Bastila is lief
Steve_ZHC 23-7-2003 3:24 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

Twin-air kun je makkelijk fixen, gewoon een stuk vd slang af snijden.
Of gewoon verwarmen en flink kracht zetten.


Hm, ik denk dat ik deze mooi doorverkoop en dan een nieuwe haal.
Ik neem aan dat er geen mensen zijn die willen ruilen? (check sales)
 
Steve_ZHC 25-7-2003 4:01 Print reply

Posts: 2716
Vandaag even een MT geleend van Gerben.
Ook even een crossmotorachterbrug geleend van Lude.

M'n eigen MTX voorvork, en 80 blok erop.
SH zadel erop, kontje van een SH erbij (gemonteerd op een afgezaagd MT kontje).

Het is absoluut niet mooi (vooral door de lak en het beunhaasgehalte) maar daarmee kom ik helaas naar de BM.
Het was of d?t, of helemaal NIET.

Nog 1 vraagje;
De 57mm koppakking heeft standaard geen randje oid zoals bij 50 en 70cc koppakkingen het geval is.
Kan ik deze koppakking (die alleen maar is aangedraaid en verder niet gebruikt) probleemloos gebruiken?
Evt icm siliconenpakking? (loctite, blauw spul)
 

Dit topic is 3277 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved