Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Mijn MTX-125-s (ot) fototopic.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 800 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #10408 - Mijn MTX-125-s (ot) fototopic.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3272 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blukaap 5-7-2003 22:52 Print reply

Posts: 10006
Die portmap is vaag.
Want als de bovenkant vh blaadje TDC en de poorten volledig openen heb je een slag van 54mm .
En dus een inhoud van 140cc...
En 45mm (std boring) is dan 85cc.
Dat klopt dus niet.
De slag moet ongeveer 50mm zijn.

Dus: is de bovenkant vh blaadje TDC ?
En openen de poorten volledig op BDC ?


Uitlaatpoort kan een stuk breder, tot 42mm op de portmap (zit je op 67% gecorrigeerd).
En als je dan die afgeronde bovenkant een beetje houdt, dan zal ie waarschijnlijk niet echt meer toeren draaien, maar met een beetje geluk wel meer koppel/vermogen leveren.
Maar dat is maar hopen dat .

Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 5-7-2003 22:54
 
Bastila is lief
Steve_ZHC 6-7-2003 1:48 Print reply

Posts: 2716
Ik heb een cilinder van 110mm hoog.
Dit is incl. zuigerhemd.

Klopt het dan wel?

Zoals je het ziet is het btw boven = boven, links = rechts.
 
Blukaap 6-7-2003 1:52 Print reply

Posts: 10006
110mm is dan eerder je drijfstanglengte ofzo.
 
Bastila is lief
Pol de MT5 Crosser 6-7-2003 7:12 Print reply

Posts: 2892
Dat ziet er al leuk uit............maar kon je nou die twin air stikker niet een beetje in het midden van je voorkapje plakken ziet er niet uit zo!!!!
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
Steve_ZHC 6-7-2003 14:02 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

110mm is dan eerder je drijfstanglengte ofzo.


Eum als ik vanaf de bovenkant van mijn cilinder, naar de onderkant een meetgeval trek, en dan kom ik op 110mm uit.
Hierbij reken ik dat kleine zuigerhempie aan de onderkant ook mee, dus niet tot de voet van de cilinder zelf.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pol de MT5 Crosser

Dat ziet er al leuk uit............maar kon je nou die twin air stikker niet een beetje in het midden van je voorkapje plakken ziet er niet uit zo!!!!


Dat komt omdat ik er nog nummers op ga plakken
Dan heb ik die ruimte nodig
 
verwijderd 6-7-2003 14:07 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS80_Racer

[...]


Eum als ik vanaf de bovenkant van mijn cilinder, naar de onderkant een meetgeval trek, en dan kom ik op 110mm uit.



wat heb je aan deze maat? :S
 
Blukaap 6-7-2003 15:58 Print reply

Posts: 10006
Kun je de grootte vh postpakket bepalen als je 'm opstuurt .
 
Bastila is lief
verwijderd 6-7-2003 16:02 Print reply
Posts: 4082
good thinking! (y)
 
Martijn 6-7-2003 16:13 Print reply
Posts: 10000
tefal ** ***** *** *** *****!

als je lengte dan 110mm is dan is je slag natuurlijk ook niet zo groot maar dat wist iedereen al denk ik
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Blukaap 6-7-2003 17:10 Print reply

Posts: 10006
Goed, ik zit nu even wat te rekenen, maar ik kom uit op een uitlaatpoorttiming die tussen de 181 en 196 graden schommelt.
181 zou nog best kunnen, ware het niet dat dan de spoelpoorten en uitlaatpoort voor 25% bedekt blijven @ onderste dode punt.

Dus kan iemand mij even het licht laten zien ?
(oftewel, cilinder op het blok, ODP/BDP bepalen en dan een bruikbare portmap maken)
 
Bastila is lief
honda125cc 6-7-2003 19:10 Print reply
Posts: 130
heb je bij toeval ook een foto van je kop

 
brullen met die spullen
NSR RULEZZ 6-7-2003 22:08 Print reply

Posts: 4934
komen jou spoelers wel helemaal open op odp?
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Steve_ZHC 6-7-2003 23:55 Print reply

Posts: 2716
Okeej...

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

Goed, ik zit nu even wat te rekenen, maar ik kom uit op een uitlaatpoorttiming die tussen de 181 en 196 graden schommelt.
181 zou nog best kunnen, ware het niet dat dan de spoelpoorten en uitlaatpoort voor 25% bedekt blijven @ onderste dode punt.

Dus kan iemand mij even het licht laten zien ?
(oftewel, cilinder op het blok, ODP/BDP bepalen en dan een bruikbare portmap maken)


Wie muss ich das machen?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda125cc

heb je bij toeval ook een foto van je kop





Nee, geintje
Ik moet de kop nog binnen krijgen, komt v/d week binnen geloof ik.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR RULEZZ

komen jou spoelers wel helemaal open op odp?


Geen idee, ik heb de cil nog op mijn kamer liggen.
V/d week ff proberen, denk ik niet, mijn oude ging ook niet helemaal open.

Ik kan zeker het beste 2 voetpakkingen nemen??
 
Neonlampje 7-7-2003 0:06 Print reply

Posts: 14825
jo stefan, wie is dat op die foto hej?
 
robert 7-7-2003 11:59 Print reply

Posts: 900
hmm ik heb mijn eurocilindro nieuw gekocht voor 110 euro
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.

Dit topic is 3272 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved