Ben net ff wezen crossen en ging op m'n plaat. Koppelingshevel gebroken, maar das nie zo erg. Er drupt nu olie uit mijn blok. Niet onwijs veel maar af en toe een druppeltje. Kan dit komen doordat hij op z'n zijkant heeft gelegen of isser er iets kapot ofzow?
Maak alles even schoon, en check waar het vandaan kwam. Misschien kwam het wel uit de bovnkant van het blok toen ik lag, en drupt ie gewoon nog wat na. (bij wijze van spreken)
Het komt onder uit die carterkap of weet ik veel hoe die kap heet, ik bedoel die kap aan de linkder kant van je blok. Ik heb die kap er al af gehaald maar zie nie echt waar de olie vandaan komt...
bij je ontstekings kant dus? hmmm niet erg goed, alles goed schoon maken en dan eens kijken waar het weg komt, als het bij je kering weg komt zul je die moeten vervangen, maar misschien zit je aftap bout was los? maak alles ff goed schoon en kijk waar het weg komt, dan kunnen we je verder helpen
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Inderdaad er zit een gat rechts boven het vliegwiel dat zie je alleen als je de onsteking er af haalt dat is de overloop/ontluchting dus als i op die kant gevallen is komt het daar uit en is het dus niks ergs het komt ook daaruit als je teveel olie in je blok hebt gedaan.
Gewoon doorrijden
Als het na een paar kilometer nog steeds lekt dan is het wel iets anders maar niet de keering want daar komt geen olie uit als i lek is aan de linker kant alleen benzine mix, dus dan heb je waarschijnlijk een scheur in je blok, hoop het niet voor je.
Inderdaad er zit een gat rechts boven het vliegwiel dat zie je alleen als je de onsteking er af haalt dat is de overloop/ontluchting dus als i op die kant gevallen is komt het daar uit en is het dus niks ergs het komt ook daaruit als je teveel olie in je blok hebt gedaan.
Gewoon doorrijden
Als het na een paar kilometer nog steeds lekt dan is het wel iets anders maar niet de keering want daar komt geen olie uit als i lek is aan de linker kant alleen benzine mix, dus dan heb je waarschijnlijk een scheur in je blok, hoop het niet voor je.
nee scooterkiller heeft het correct probeerde ik ook al duidelijk te maken, bij die drukstift lekt het amper als de keringen aar de klote zijn
hou je blok maar is keer op de kop als je hem er uit hebt dan sijpelt er bij dat ontluchtings punt olie uit
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235