Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Afrikaanse opvoerdans.... (NSR trubbels)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 876 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10386 - Afrikaanse opvoerdans.... (NSR trub...
Pagina 6 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6651 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blukaap 24-7-2003 19:06 Print reply

Posts: 10006
goed, net eventjes snel het andere vliegwiel geprobeerd.
Hij heeft iig meer vermogen (dankzij meer vervroeging gok ik), dus het is iig een goed vliegwiel.
Alleen nu gaat ie een beetje klapperen uit de uitlaat boven de 10K, dat deed ie eerst niet.
Al staat de electrodenafstand van m'n bougie nu weer op 0,7mm ofzo.
Dus morgen ofzo maar eens proberen of een kleinere afstand helpt.
Evt daarna nog wat klooien met het uitvijlen vd grondplaat (staat nu max ori vervroegd).

Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 24-7-2003 19:07
 
Bastila is lief
Mr Pain 24-7-2003 21:47 Print reply
Posts: 4966
jij hebt hem ja bewerkt, tot hoever zou je (als alles goed is) je powerband hebben?
 
Blukaap 24-7-2003 22:03 Print reply

Posts: 10006
Nouw, iig meer dan van 8,5K tot 9K .
Mag ik hopen....

De cilinder zelf zou ergens op 11/12K topvermogen moeten geven.
 
Bastila is lief
Mr Pain 24-7-2003 22:09 Print reply
Posts: 4966
kan het niet zo zijn dat je iets verkeerd is met de cilinder? dat ie niet zoveel toeren maakt


anders zou ik toch echt zereneus opzoek gaan naar een binnenrotor, ik denk dat het dan nog niet echt uitmaakt maar goed probeer het toch maar eens
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 24-7-2003 22:10 Print reply

Posts: 5996
hij moet gewoon ff de binnenrotor van iemand lenen op de bigmeeting...dan weet hij het zeker
 
ik haat mensen
Mr Pain 24-7-2003 22:14 Print reply
Posts: 4966
ja dat bedoel ik dus ook eigenlijk maar goed

ik weet niet hoe ik hem moet uitleggen, maar volgens mij is er iets wat de cilinder tegen houd ofzo vaag kan het ook niet echt uitleggen
 
Blukaap 24-7-2003 22:18 Print reply

Posts: 10006
Goh, iets wat 'm knijpt, zo ver was ik nog niet hoor .

En die cilinder, tsjah, daar is ook al het een en ander aan gewijzigd, maar het probleem is altijd gebleven.
 
Bastila is lief
barry 24-7-2003 22:24 Print reply

Posts: 7387
harrie, ik zal ff kijkenof het lukt om mijn cr80 onsteking mee te krijgen, kun je die testen... ik beloof niks...
 
He?
Blukaap 24-7-2003 22:25 Print reply

Posts: 10006
Alvast bedankt .
 
Bastila is lief
Mr Pain 24-7-2003 22:26 Print reply
Posts: 4966
ja dat snap ik ook wel dat je dat begrijpt

maar toch denk ik niet dat het je ontsteking is maar je cilinder ofzo

nogmaals vaag
 
Blukaap 24-7-2003 22:38 Print reply

Posts: 10006
Dan had ie het niet zowel bij 80cc ongetuned, getuned, 98cc ongetuned, licht getuned, fiksig getuned en dan nog een keer 98cc getuned met een andere MBX cilinder moeten hebben he.
 
Bastila is lief
Zoetahmeerdah [Marcel] 24-7-2003 22:50 Print reply

Posts: 5996
jaja die nsr weet wat
 
ik haat mensen
Blukaap 25-7-2003 0:12 Print reply

Posts: 10006
Hmm, ik zit nu net wat met lude te babbelen.
Het is al wat langer bekend dat de meeste (NGK) bougies er mee kappen boven de 8 bar in je cilinder.
Nu rijd ik al sinds het begin met NGK bougies en zou de druk in mijn cilinder wel ruim boven de 8 bar moeten liggen (theoretisch gezien).

En wat natuurlijk zou kunnen is dat ie bij 9K ofzo echt vermogen gaat leveren.
Hij reed met die vorige cilinder ook iets harder.
En die zuigerveren waren ietsjes verder versleten, dus wie weet stond er een lagere druk op en deed de bougie het iets langer.

Naja, binnenkort maar even een andere (goedkope champion en daarna dure NGK) proberen.

Dit zou ook verklaren wat Pingu meemaakte: brommer maakte minder toeren na het plaatsen van een o-ring, tot 2 keer toe.
 
Bastila is lief
Blorn 25-7-2003 0:29 Print reply

Posts: 13825


Gaat ik ook doen, vind eigenlijk wel dat hij meer als 11k mag draaien...
 
Hans F 25-7-2003 9:58 Print reply
Posts: 4326
Probeer eens een 10.5egv, die zou het prima moeten uithouden (slaat wel snel vet). Of anders even een b7es (gewoon om te testen, en kijken wat het doet, vaak rijd het veel lekkerder met een warmere bougie).


 

Dit topic is 6651 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved