Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #10386 - Afrikaanse opvoerdans.... (NSR trub...
|
Pagina 5 van 9
|
Dit topic is 6649 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Blukaap |
18-7-2003 2:13 |
Posts: 10006 |
Eerste deel dacht ik idd ook aan (naja, dan zonder de precieze verklaring ).
En 12V, kweenie, de ontstekingsspoel levert toch een hogere spanning ?
Of is de stroom daarvan erg laag en wordt dat gecompenseerd door de hogere spanning ?
|
|
Bastila is lief |
|
de_koen |
18-7-2003 10:11 |
Posts: 5595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester
Eerste deel dacht ik idd ook aan (naja, dan zonder de precieze verklaring ).
En 12V, kweenie, de ontstekingsspoel levert toch een hogere spanning ?
Of is de stroom daarvan erg laag en wordt dat gecompenseerd door de hogere spanning ?
volgens mij wel ja
een brommer met contactpuntjes kan ja laten draaien op accu
ik heb eens een moto gehad, die draaide ook op zen accu (gelijkrichter stuk, kreeg dus geen laadspannig ofzo, alles ging over accu, de cdi, de bobine, zelfs met licht op (ook op accu) bleef dat ding rijden
ik heb ook eens een appie af1 gehad, de onstekingspoel was stuk, gaf nix meer, daar gewoon de verlichting spoel op aan gesloten en dat liep ook goed; zolang je zonder licht reed.
dus probeer eens met een accu, en als hij dan wel toeren maakt heb je het...
trouwens, bij een bobine van een MT, daar komt een geel/zwarte draad aan, en daar staat 6 of 12 volt op, gewoon netjes constant, kan je perfect verlichting op aan sluiten, en rijd gewoon zelfde
hopelijk heb je hier iets aan...
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
Blukaap |
18-7-2003 12:02 |
Posts: 10006 |
Zeker .
Ga ik vanmiddag/vanavond even proberen dan, moet ik het wel zo maken dat ik het ter plekke om kan schakelen (oftewel, ik rijd 'm warm @ ontstekingsspoel, stop daarna, wissel even en probeer het met 12V even).
btw: accu aansluiten op zwart-rood of zwart-geel ?
Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 18-7-2003 12:35
|
|
Bastila is lief |
|
Da_Pool |
18-7-2003 12:43 |
|
Blukaap |
19-7-2003 16:30 |
Posts: 10006 |
Goed, net een andere ontsteking geprobeerd waarvan de ontstekingsspoel een weerstand van 136 ohm had, ding draait wel meer toeren, maar het vermogen afgeven schiet er nog steeds bij bij in (kortom, ik ben er geen ruk mee opgeschoten).
|
|
Bastila is lief |
|
DaveTSX |
19-7-2003 17:27 |
Posts: 2033 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester
Goed, net een andere ontsteking geprobeerd waarvan de ontstekingsspoel een weerstand van 136 ohm had, ding draait wel meer toeren, maar het vermogen afgeven schiet er nog steeds bij bij in (kortom, ik ben er geen ruk mee opgeschoten).
maar als ie meer toeren maakt met andere spoel weet je wel dat je het eens in je ontsteking kan gaan zoeken...
owjah ik heb een x precies hetzelfde gehad, maar dat hij niet echt verder wou.
Toen ik nieuwe zuiger moest ik zuiger er in, draaide ineens veel meer toeren! en veel meer vermogen. Was gewoon versleten zuigertje dus
is dat niet bij jou het geval?
Dit bericht is ge-edit door DaveTSX op 19-7-2003 17:30
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
Blukaap |
19-7-2003 17:41 |
Posts: 10006 |
Zuiger is redelijk nieuw.
En met de vorige cilinder/zuiger had ie het ook.
|
|
Bastila is lief |
|
Hans F |
24-7-2003 15:20 |
Posts: 4326 |
hpi proberen?
|
|
|
|
DaveTSX |
24-7-2003 15:33 |
Posts: 2033 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester
Zuiger is redelijk nieuw.
En met de vorige cilinder/zuiger had ie het ook.
dan ben ik toch bang je ontsteking ofzo.
Of die 50 uitlaat, maar vaag dat 2 verschillend uitlaten precies hetzelfde afkappe op toerental...
denk dus ontsteking aangezien dat wel een beetje scheelde.
Probeer us idd een binnenrotor ofzow
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
Blukaap |
24-7-2003 15:42 |
Posts: 10006 |
Ik heb er nu een ander vliegwiel op zitten (zo'n ND ding met 2 sleuven), daar start ie iig normaal mee.
Nu nog wat klooien met m'n bedrading
En als dat het niet is ga ik gillen ofzo .
Want dan moet ik aan de binnenrotor etc denk ik.
|
|
Bastila is lief |
|
DaveTSX |
24-7-2003 15:43 |
Posts: 2033 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester
Ik heb er nu een ander vliegwiel op zitten (zo'n ND ding met 2 sleuven), daar start ie iig normaal mee.
Nu nog wat klooien met m'n bedrading
En als dat het niet is ga ik gillen ofzo .
Want dan moet ik aan de binnenrotor etc denk ik.
waarom nog niet getest?
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
barry |
24-7-2003 15:54 |
Posts: 7387 |
hij vind zo'n snelle gasreactie maar niks meende ik
|
|
He? |
|
Blukaap |
24-7-2003 15:59 |
Posts: 10006 |
Wrom nog niet getest ?
Omdat ik er nog geen zin in had (en m'n tank leeg is en ik zogauw geen geld heb om te tanken ).
|
|
Bastila is lief |
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
24-7-2003 18:14 |
Posts: 5996 |
|
|
ik haat mensen |
|
Pingu |
24-7-2003 18:31 |
Posts: 1842 |
Je kunt wel aan de hpi gaan beginnen (wat natuurlijk erg vet is ) maar.. std ontsteking moet ook makkelijk tot 13k (als je cil/uitlaat etc het toelaat) kunnen gaan, @ teller natuurlijk. Zou het mss je cilinder niet zijn? Want de mijne, ook mbx80cil, draait eigenlijk ook geen toeren. Ja wel 11k einde powerband, maar gezien de timingen (190/124 ong) zoutie wel meer moeten kunnnen. Marja.. jouwe is ook zo getimed en dan is 9k weer wel weinig ja
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
Dit topic is 6649 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 5 van 9
|
|