Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Afrikaanse opvoerdans.... (NSR trubbels)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 998 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10386 - Afrikaanse opvoerdans.... (NSR trub...
Pagina 1 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Volgende pagina >
Dit topic is 6642 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blukaap 2-7-2003 21:46 Print topicpost

Posts: 10006
Wie weet er 1 ?
Want ik weet m'n god niet meer waar ik het anders moet zoeken eigenlijk.

Goed, setup van m'n NSR staat in m'n profiel.
Nu zit ik met het volgende probleempje:
Het kreng wil niet meer dan 9500rpm maken (en nog vermogen leveren), wat je er ook mee uitvreet.
Het enige wat verschilt is het begin en de breedte vd powerband, maar hij kapt bij 9500rpm af.

-cilinder: is 50mm en 55mm geweest, boeit niet (alleen koppel).
-cilindertiming: is al van 170-124 naar 190-130 gegaan met een paar tussenstapjes, enige verschil was het begin en heftigheid vd powerband.
-carbje is een (echte) 24 mikuni met een sproeier tussen de 104 en 150 geweest (dell'orto), enige verschil was de felheid qua optrekken.
Op 80cc was het een 18mm keihin, zelfde verhaal.
-bougie is BR8ES en BR9ES geweest, electrodenafstand is alles tussen 0,2 en 1mm geweest ongeveer, boeit niks.
-CDI's: stuk of 10 verschillende geprobeerd die het bij anderen prima deden.
-Ontsteking: 2 verschillende gehad, grondplaat heeft alle standen tussen -2 en +10mm gehad ongeveer, boeit alleen in vermogen onderin, verder niks.
-Uitlaat: Tecno en Proma80 geweest, boeide ook niks afgezien vh karakter vd powerband (tot 9500).
-Bobine heb ik ook al 3 verschillende gehad, bougiedoppen ook, boeide niks.
-Cilinderkop is uitgedraaid geweest, met o-ring en zonder o-ring, squish heeft tussen 0,6 en 1,5mm gestaan ongeveer, boeit niet, alleen in felheid enzo.
-Blok is ook al een keer binnenstebuiten geweest.

Enige 3 dingen die hetzelfde zijn gebleven eigenlijk:
-type bougie, altijd B8ES, BR8ES, BR9ES of B9ES.
-vliegwiel (maar hij reageert wel op de vervroeging, alleen draait niet meer toeren, dus dat zal het ook niet zijn.
-Membraan (zitten carbonit mlossi kleppen in van 0,3mm), reed-stops hebben ook in verschillende standen gestaan en staan nu zover open dat het totale oppervlak 85% vh carburateuroppervlak is.

Wat ik misschien nog eens kan proberen is een ander soort bougie (zo'n platina ding met dunne electrode ofzo).

En Anthony van Twins dacht dat het misschien aan de uitlaat lag.
En dat zou ik ook wel willen geloven, ware het niet dat ie het zowel met de Proma als met de Tecno had.
De flens is overigens een keer gewisseld door een iets grotere, dus dat zal het ook wel niet zijn.

Dus wie weet nog iets zinnigs te zeggen ?


Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 2-7-2003 21:50
 
Bastila is lief

koen-z 2-7-2003 21:49 Print reply

Posts: 3702
zet ehm op het pro forum ofzo dan.
 
Neonlampje 2-7-2003 21:50 Print reply

Posts: 14825
Ik zet mn geld in op je vliegwiel, produceert net niet genoeg stroom om onder hoge druk/weinig laadtijd van de bobine de bobine volledig op spanning te brengen, dus geen spanning van weetikhoeveel kvolt te produceren...

je zult bij meer toeren ook meer druk in je cylinder hebben, waardoor een vonk meer moeite moet doen om te kunnen vonken, dus hoger voltage nodig...
 
Blukaap 2-7-2003 21:50 Print reply

Posts: 10006
Jah, dat weet ik, maar dan vat ik het niet dat ie perfect bij 9500 al afkapt.


btw: koenz, nee, ik zet 'm hier neer, ik vertrouw d'r maar op dat mensen er zinnig op replien.
En daarnaast vind ik het niet PF waardig.


Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 2-7-2003 21:51
 
Bastila is lief
Daan Da Man 2-7-2003 21:53 Print reply
Posts: 2064
2 dingen: heb je een begrenzer (je snapt em al)
of: wat de fok voor dikke voetpakking gebruik je
 
Blorn 2-7-2003 21:53 Print reply

Posts: 13825
Als de ontsteking toch niets uitmaakt, mag ik mijne dan terug?
 
NSR RULEZZ 2-7-2003 21:55 Print reply

Posts: 4934
gebruik een 80 flens en pakking

dat was wat ik van iemand anders hoorde
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
de_koen 2-7-2003 21:57 Print reply

Posts: 5595
ik neem aan dat je kabelboom goed is,
-geen beschadigingen
-nergens een begrenzer in gewerkt (elco, die constant geschakeld is ?
-snelle luchtslangen


-zij de keringen op kruk goed ?
-pakking van krukholte naar carter goed ?
-je proma en tecno zitten toevallig niet beide pot dicht gekoold ?
-nsr vliegwiel ? geen van mt ?
-spoel goed ?
-spie goed ?

verder kan ik nx verzinnen, buiten wat je al vervangen hebt.

 
Honda 5-Bak te koop
Neonlampje 2-7-2003 21:57 Print reply

Posts: 14825
koenz: dit is geen pf onderwerp, en bovendien pf is beetje dood onderhand.

bluk: ja ik weet dat je t weet, echter ik zeg het ter verduidelijking.. ook voor andere mensen

daan: hoe weet jij watvoor pakking hij heeft?
 
wipe-out 2-7-2003 21:59 Print reply

Posts: 7672
stroom die ergens weg lekt oid? zou het verder ook niet weten :S
 
Blukaap 2-7-2003 22:05 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

ik neem aan dat je kabelboom goed is,
-geen beschadigingen niet dat ik weet iig
-nergens een begrenzer in gewerkt (elco, die constant geschakeld is ? kabelboom heb ik een keer opnieuw in elkaar geprutst met krimpkous en soldeer
-snelle luchtslangen is een twin-air, vergeten te zeggen


-zij de keringen op kruk goed ? AFAIK wel
-pakking van krukholte naar carter goed ? idem
-je proma en tecno zitten toevallig niet beide pot dicht gekoold ? demper vd tecno is vervangen, boeide niet, dicht zitten ze ook niet denk ik, dan is 9500rpm wel heel toevallig voor dichtgekooldheid
-nsr vliegwiel ? geen van mt ? jah, al stond het wel 5mm later dan dat van Alwin, maar dat heb ik dus (hopelijk) opgelost door die grondplaat 5mm vroeger te draaien in 1 keer, boeide ook niks
-spoel goed ? jep, 110ohm@ontsteking, 25@trigger
-spie goed ? jup

verder kan ik nx verzinnen, buiten wat je al vervangen hebt.



Bedankt voor het meedenken iig, vliegwiel moet ik nog eens een andere proberen eigenlijk, voor de zekerheid.

Enige wat me laatst opviel was dat er in het female stekkertje vd CDI (wat aan de kabelboom zit dus) wat oxidatie zat, dus die moet ik ook nog een keertje vervangen voor de zekerheid.

Alleen dan nog snap ik die 9500rpm limiet niet.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR RULEZZ

gebruik een 80 flens en pakking

dat was wat ik van iemand anders hoorde


Flens zou niet zoveel uit moeten maken (scheelt niet enorm veel en is al een keer een andere op gezet), pakking is al 80 pakking.



Koenz, de ballen .

Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 2-7-2003 22:10
 
Bastila is lief
koen-z 2-7-2003 22:08 Print reply

Posts: 3702
succes er mee dan.

 
NSR RULEZZ 2-7-2003 22:09 Print reply

Posts: 4934
uuh maar wat voor flens gebruik je nou? wel een 80cc?
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Daan Da Man 2-7-2003 22:12 Print reply
Posts: 2064
ik weet niet wat voor pakking hij heeft, maar misschien hebtie wel een hele dikke ofzo gekregen van de brommerhoer....


verder nog wat... zit er niet een zuiger in met een verkeerde kop-ashart afstand?

oftewel klopt de afstand tot de bovenkant van de zuiger gemeten vanaf t hart van de pistonpen-zuigeras-zuigerpen whatever
 
Blukaap 2-7-2003 22:13 Print reply

Posts: 10006
Jah, klopt, klopt en klopt.
En d'r zitten 3 voetpakkingen tussen omdat dat moet ivm openen vd poorten en squishafstand.
 
Bastila is lief
Daan Da Man 2-7-2003 22:17 Print reply
Posts: 2064
3 pakkingen wat voor cylinder is dat? hoort die er oorspronkelijk niet op ofzo???
 

Dit topic is 6642 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved