Wie weet er 1
?
Want ik weet m'n god niet meer waar ik het anders moet zoeken eigenlijk.
Goed, setup van m'n NSR staat in m'n profiel.
Nu zit ik met het volgende probleempje:
Het kreng wil niet meer dan 9500rpm maken (en nog vermogen leveren), wat je er ook mee uitvreet.
Het enige wat verschilt is het begin en de breedte vd powerband, maar hij kapt bij 9500rpm af.
-cilinder: is 50mm en 55mm geweest, boeit niet (alleen koppel).
-cilindertiming: is al van 170-124 naar 190-130 gegaan met een paar tussenstapjes, enige verschil was het begin en heftigheid vd powerband.
-carbje is een (echte) 24 mikuni met een sproeier tussen de 104 en 150 geweest (dell'orto), enige verschil was de felheid qua optrekken.
Op 80cc was het een 18mm keihin, zelfde verhaal.
-bougie is BR8ES en BR9ES geweest, electrodenafstand is alles tussen 0,2 en 1mm geweest ongeveer, boeit niks.
-CDI's: stuk of 10 verschillende geprobeerd die het bij anderen prima deden.
-Ontsteking: 2 verschillende gehad, grondplaat heeft alle standen tussen -2 en +10mm gehad ongeveer, boeit alleen in vermogen onderin, verder niks.
-Uitlaat: Tecno en Proma80 geweest, boeide ook niks afgezien vh karakter vd powerband (tot 9500).
-Bobine heb ik ook al 3 verschillende gehad, bougiedoppen ook, boeide niks.
-Cilinderkop is uitgedraaid geweest, met o-ring en zonder o-ring, squish heeft tussen 0,6 en 1,5mm gestaan ongeveer, boeit niet, alleen in felheid enzo.
-Blok is ook al een keer binnenstebuiten geweest.
Enige 3 dingen die hetzelfde zijn gebleven eigenlijk:
-type bougie, altijd B8ES, BR8ES, BR9ES of B9ES.
-vliegwiel (maar hij reageert wel op de vervroeging, alleen draait niet meer toeren, dus dat zal het ook niet zijn.
-Membraan (zitten carbonit mlossi kleppen in van 0,3mm), reed-stops hebben ook in verschillende standen gestaan en staan nu zover open dat het totale oppervlak 85% vh carburateuroppervlak is.
Wat ik misschien nog eens kan proberen is een ander soort bougie (zo'n platina ding met dunne electrode ofzo).
En Anthony van Twins dacht dat het misschien aan de uitlaat lag.
En dat zou ik ook wel willen geloven, ware het niet dat ie het zowel met de Proma als met de Tecno had.
De flens is overigens een keer gewisseld door een iets grotere, dus dat zal het ook wel niet zijn.
Dus wie weet nog iets
zinnigs te zeggen ?
Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 2-7-2003 21:50