Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Brommer gaat vanzelf toeren maken :(

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1176 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10370 - Brommer gaat vanzelf toeren maken :...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2187 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gran turismo 2-7-2003 1:18 Print topicpost
Posts: 735
Ik heb vaak dat ik een stuk gereden heb, en daarna me motor stationair wil laten draaien dat de motor vanzelf toeren gaat maken en niet zo beetje ook maar gewoon tot 12K
En soms heb ik ook dat ie wel normaal stationair loopt, en als ik dan een keer flink gas geef tot over de 7K toeren dan gaat ie ook langzaam vanzelf gas geven tot 12K :(

Heeft iemand een idee hoe dat kan?
Carb is nog niet 100% afgesteld maar rijd wel redelijk goed en er zitten veel nieuwe onderdelen op de brommer (NSR)

Ohja en als ie zo vaag vanzelf toeren gaat maken en ik zet het contact slot op off dan blijft de motor gewoon lopen, pas als ik de koppeling laat schieten gaat ie uit.
En het is niet me gaskabel die blijft hangen en de stationairschroef staat ook niet raar afgesteld of zo.

Dit bericht is ge-edit door gran turismo op 2-7-2003 1:30
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)

Martijn 2-7-2003 2:08 Print reply
Posts: 10000
valse lucht waarschijnlijk...en als ie door blijft lopen als je je contact uit zet, vonkt ie dan niet meer?

als ie nog wel vonkt doet je contact het niet goed, als ie niet meer vonkt loopt ie op gloeiende roetdeeltjes op je bougie te draaien, das minder mooi..

ik denk dat ie door valse lucht (iig te veel lucht in verhouding met benzine) zo hoog stationair gaat lopen.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
gran turismo 2-7-2003 2:36 Print reply
Posts: 735
Ik weet niet zeker of ie dan stopt met fonken als ik het contact omzet, als ie normaal stationair draait dan slaat de motor wel gewoon af als het contact op off zet.

Ik denk niet dat er vuile roetdeeltjes in de cilinder zitten, alles zit er pas net op, en ik heb alles schoongemaakt toen alles uitelkaar lag, en ik heb de bougi er ook meerdere malen uitgehad met afstellen en telkens schoongemaakt.
Toen ik nog met een te grote sproeier rond reed had ik er ook al last van, ik dacht dat het wel over zou gaan als ik em beter af zou stellen maar dat blijkt dus niet zo te zijn.

valse lucht zou kunnen, heb ik niet echt op gelet, er zitten wel overal nieuwe pakking tussen.
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
marcel 2-7-2003 7:48 Print reply

Posts: 1533
als jou brommer wel uit wil als hij stationair loopt dan doet hij dat ook wanneer hij meer toeren maakt hoor! duurt alleen wat langer waarschijnlijk.
 
Pistonpen Paultje 2-7-2003 9:17 Print reply

Posts: 8678
Heb er net ook een week mee lopen kloten. Bij mij was het iets heel simpels. Toen ik wat benzine wou aftappen zag ik dat hij ongeveer met een druppeltje per 2 seconden zijn benzine afgaf. FF doorblazen en het was weer in orde.

misschien heb jij ook dit probleem?

edit: hehe, was best grappig, hoefte amper gas te geven. dat ding reed zonder gas redelijk door. En stationair telkens 8/9k (origineel cilindertje)

Dit bericht is ge-edit door honda-crew-PG op 2-7-2003 9:19
 
Suzuki Noël 2-7-2003 10:26 Print reply
Posts: 235
Ja best grappig, als je er lang mee rijdt slaat je cilinder geheid vast. Het kan ook zijn dat je luchtschroef te ver naar buiten staat, dus luchtschroef wat indraaien en stationair schroef waarschijnlijk ook. (Misschien grotere sproeier, maar dat merk je wel)
 
SkaBla [Pim] 2-7-2003 11:23 Print reply

Posts: 4659
als ie door gaat zonder contact aan dan is het een diesel detoneert ie misschien?
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Erik_P 2-7-2003 11:37 Print reply

Posts: 690
gaskabel niet dus, gasschuif misschien? Smeer eem voor de lol eens in met een beetje kruipolie.
 
-
Rtm 2-7-2003 11:40 Print reply

Posts: 784
als ie door blijft draaien als je je contact al uit hebt gezet, heb je waarschijnlijk een bougie met een te lage hittegraad. Dan blijft je bougie nagloeien...
 
Erik_P 2-7-2003 11:47 Print reply

Posts: 690
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rtm

als ie door blijft draaien als je je contact al uit hebt gezet, heb je waarschijnlijk een bougie met een te lage hittegraad. Dan blijft je bougie nagloeien...


Jah???!!! Sweeet
 
-
Martijn 2-7-2003 14:06 Print reply
Posts: 10000
gvd...dat zei ik toch ook al...trek je bougie dop eraf, als ie dan nog door blijft lopen issie idd aan het diesele/detoneren, valt ie uit is je contact slecht.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
gran turismo 2-7-2003 20:59 Print reply
Posts: 735
Ik ben er vandaag niet mee bezig geweest, maar ik zal morgen nog wel ff proberen met de stationair- en luchtschroef.
Dan zal ik meteen ff een B9HS bougi erin doen, er zit nu een B8HS bougi in.

Contact kijk ik daarna wel, hij moet eerst is een beetje normaal stationair gaan lopen.
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
Martijn 3-7-2003 1:05 Print reply
Posts: 10000
eh....zit daar geen langeschachtbougie in?

of ben ik nou major in de war, mt zit korte in weet ik, maar nsr? naja...weet ik ook niet zeker maja
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
gran turismo 3-7-2003 1:33 Print reply
Posts: 735
Ik heb een MT gehad, nu een NSR volgens kunnen in allebei dezelfde bougi's.
In me MT zat altijd een ngk b8hs en dat reed goed met 70polini.
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
Martijn 3-7-2003 1:46 Print reply
Posts: 10000
ow ik weet het zeker, mn langeschacht splitfire heb ik wel es in een sh gedraaid, in sh en nsr moeten dus langeschachten, zou dat eerst maar es erin stoppen, weet je iig dat dat niet de oorzaak is.

goede hittegraad is ongeveer ngk b8es. E staat voor langeschacht.

(ik heb nog iets met een lange schacht, laat ik wel zien op BM )
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
mr200r 3-7-2003 1:46 Print reply
Posts: 5122
Blijft niet gewoon je gashende-kabel-schijf hangen?.
 
mr200r

Dit topic is 2187 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved