Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Brommer op lachgas

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1240 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1037 - Brommer op lachgas
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 3308 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

HJ 11-7-01?15:20 Print topicpost
Posts: 281
Ik kwam laatst een foto tegen van een brommer die met een lachgas installatie werd uitgerust. Nou heb ik es geinformeerd bij Jan Smit Power Parts, en zon systeem kost tegen de 1200,00.... te duur dus. Ben ik zelf maar even aan het denken gegaan (ja ja, dat kan IK ook ).....
Goed, volgens mij is er van een autogeen lasapparaat (zon BA Baracus ding) wel heel simpel een gas installatie te bouwen. Dus niet een normaaal lachgas/ benzine systeem, maar autogas/campinggas met lachgas. Drukregelaars etc zitten allemaal op zon lasding, dus afstellen is geen probleem.
Ik denk wanneer je de "magic button" indrukt, je dan als een speer vooruit gaat!!
(owja, voor de 2takts onderons: (oew, iedereen dus eigenlijk) een olie pomp is noodzakelijk!!)
 
4stroke rules

SpeedYveS 11-7-01?15:29 Print reply
Posts: 1644
Ik heb nog 2 olie pompjes, zou ik er weer een kunnen activeren?..., kan ik hem sneller laten pompen ofzo, om ook een 70 te kunnen voorzien van olie? anders pomt ie toch niet hard genoeg.

 
Joost 11-7-01?16:03 Print reply
Posts: 1108
Lachgas is toch No2?
 
It is going to be a Endless summer...
HJ 11-7-01?16:25 Print reply
Posts: 281
klopt
 
4stroke rules
Joost 11-7-01?20:10 Print reply
Posts: 1108
Dan snap ik niet waarom dat zoveel vermogen geeft. NO2 is ontbrandbaar. Is het niet iets van NO3 ofzo, dat ie dan een O loslaat?
 
It is going to be a Endless summer...
Nick - Administrator 11-7-01?21:44 Print reply

Posts: 4967
NO2 lijkt me ook beetje vaag, want N heeft in principe covalentie 3
2 kan ook in sommige omstandigheden...
Ik kijk wel ff in me BINAS

EDIT:
laggas = distikstofmonooxide
=> N2O

N2O heeft een vormingswarmte van +0,815
Er komt dus warmte vrij...

Nog iets cools:
Het smeltpunt van N2O ligt op 182 K (=-91 gr. C)
Het kookpunt ligt op 185 K (=-88 gr. C)
Dus tussen die 2 is het in vaste toestand, maar het verschil is slechts 3 (!) graden!
Maargoed, het is in gas vorm bij -91 graden of hoger dus... vandaar dat het zo goed fikt.
 
Ian-MTX 11-7-01?22:04 Print reply
Posts: 56
He je moet BA ff bellen dan komt hij in 2 minuten je brommer ombouwen net als in de serie. Das veel makkelijker dan zelf zittuh pieluh!
 
Joost 11-7-01?22:19 Print reply
Posts: 1108
Hehe nick heeft opgelet bij scheikunde :n Ik zat er altijd te slapen omdat ik toen ochtend kranten liep, leraar weer kwaad enzo. Helemaal tijdens de examen uitrijking, stond nl een 8 gemiddelt en ik had er niets aangedaan, die gozer echt helemaal flippen.

Maar oke, we hebben nog steeds een probleem. Volgens mij brandt n2o niet. Ik denk meer dat er o2 vrijkomt en dat die het vervolgens met de benzine gaat aanpappen. Ik zal het straks ff opzoeken in een boek dat ik thuis heb liggen, daar staat allemaal van die shit in. Ook over motoren op methanol enzo.
 
It is going to be a Endless summer...
Nick - Administrator 11-7-01?22:34 Print reply

Posts: 4967
Alles brand! Als je het maar warm genoeg maakt fikt het
En als je die ontbrandingstemp kijkt, die is vet laag, dus schijnt het goed te fikken...

Eneh... ik vin scheikunde wel geinig jah, als ik het snap dan anders is het saai
Maar erg goed ben ik er niet in ofzo hoor

 
HJ 12-7-01?00:27 Print reply
Posts: 281
Ik had ook een 8 gemiddeld op scheikunde, alleen omdat het met vrij weinig boeit, ben ik nu de helft vergeten
Het enige wat ik wel weet is dan lachgas samen met een brandstof goed fikt (cq explodeerd, wat je nodig hebt).
En als lachgas niet mocht werken in combinatie met een ander gas, dan gebruik ik toch gewoon pure zuurstof?? (wel een beetje link, maargoed. Owja, zuurstof moet bij een veel hogere druk bewaard worden, omdat het anders niet vloeibaar is, en dan is je tank zo leeg)
 
4stroke rules
HJ 12-7-01?00:34 Print reply
Posts: 281
Hier:
"techn. Information
null Lachgas hat die chemische Formel N2O. Es ist weder explosiv noch brennbar. Durch den hohen Sauerstoffanteil verbessert es die Verbrennung im Motor stark. Zus?tzlich mu? auch der Brennstoffanteil (Benzin) er?ht werden.
Bei richtiger Handhabung und Dosierung schadet dies dem Motor nicht.Alle abgestimmten Kits sind von NOS getestet. Bei Serienmotoren sind bis zu 150 PS ohne Modifikation m?glich. Bei noch mehr Leistung m?ssen je nach Motorentyp Rennschmiedekolben,st?rkere Kopfdichtungen, modifizierte Z?ndanlage, spezielle Benzinpumpe, ver?nderte Verdichtung spezielle Z?ndkerzen und Oktanbooster verwendet werden.
Wenn im Verh?ltnis zum Benzin zu viel Lachgas zugef?hrt wird, magert der Motor ab, wird zu hei? und im Extremfall brennen die Kerzen und Kolben weg.
Es ist immer darauf zuachten, dass genug Benzin zur Verbrennung vorhanden ist. Bei manchen Motoren m?ssen Z?ndkerzen mit k?lterem W?rmewert eingebaut werden, da N2O schneller verbrennt als normales Gemisch, sollte die Z?ndung zwischen 2o und 4o zur?ckgenommen werden. Die Verdichtung sollte bei Benzinmotoren nicht h?her als 11:1 sein. Bei gut abgestimmten Motoren kann N2O so lange zugeschaltet werden, bis die Flasche leer ist. Der optimale N2O Druck liegt bei 600 - 800 psi.
Rennsportteile sind nicht im ?ffentlichen Stra?enverkehr zugelassen! "


kwam ik tegen op een duitste sijt.
 
4stroke rules
Siepie Wokkel 12-7-01?00:38 Print reply
Posts: 3888
jammer dat duits me 1 na slechtste vak is :p
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
Joost 12-7-01?12:09 Print reply
Posts: 1108
Bij mij ook, heb het in de 3de laten vallen. Kwam ook een beetje door de leeraar, die was echt zwaar alcolist en was ech nooit op school. En als ie op school was dan had je er eigenlijk nog niets aan. We gingen dan nl altijd uit een boekje lezen dat 'Snaps' hete, hmm zal vast geen toeval zijn.

Maar oke, er staat dus volgens mijn duits dat het zooitje niet brand maar zuurstof afgeeft en dat het de verbranding in de moter sterk verbeterdt. Je kan dus niet op alleen N20 rijden, het moet altijd in combinatie worden gebruikt met een brandstof.
blablabla....

Oh ja, er staat ook bij dat het niet voor straat verkeer bedoelt is
 
It is going to be a Endless summer...
HJ 12-7-01?14:03 Print reply
Posts: 281
ja, dat weet ik

daarom gebruik ik dus ook extra gas (auto/comping gas).
Het kan natuurlijk ook met benzine, alleen is dat moeilijker af te stellen.
 
4stroke rules
HJ 12-7-01?15:58 Print reply
Posts: 281
kut
heb net geinformeerd naar kleine gastankjes (van ongeveer een liter) en die zijn of: 300,- of helemaal niet te krijgen, of anders te huur (...) voor 50ct perdag....

HELP! Wie ow wie weet waar ik zon tankje kan krijgen??
(ps kwil dus niet een 10 liter tank 8terop h??)
 
4stroke rules
70malossi 12-7-01?21:03 Print reply
Posts: 4176
mini brandblusser!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ooh jaah,das tut gut,mmmmmm du geile wickser
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong

Dit topic is 3308 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved