Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hoe krijg ik het vliegwiel als cilinder er al af is??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 796 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10367 - hoe krijg ik het vliegwiel als cili...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 653 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pietje007 1-7-2003 23:07 Print topicpost

Posts: 381
heee, kheb een probleem.
Kga mijn blok uitelkaar halen voor een zesbak.
Keb mijn blok al onder mijn sh vandaan, en die cilinder ligt er ook al af.
Maar nu krijg ik mijn vliegwiel er niet af, die moer die krijg ik niet losgedraaid die erop zit.
En ik kan geen zuigerstop meer gebruiken want mijn cilinder ligt er al af.
hoe doe ik dit, ik kan mijn blok niet uitelkaar halen als mijn vliegwiel er nog op zit.


BTW welke kant moet die moer op gedraaid??tis toch een gewone moer, toch gewoon tegen de klok in om hem los te draaien??

Wie weet een oplossing???



Dit bericht is ge-edit door pieter007 op 1-7-2003 23:09

Dit bericht is ge-edit door pieter007 op 1-7-2003 23:38
 

gonzales 1-7-2003 23:18 Print reply

Posts: 1319
met een oliefilter sleuteldie je rond je vliegwiel zet ben sowieso niet voor het gebruik van een zuigerstop
 
burn your rubber not your soul
PlaceR 1-7-2003 23:29 Print reply
Posts: 1588
je krukasgaatje waar je pistonpen ingaat komt geloof ik ent iets onder je carter. steek er een stevige buis doorheen en het blokkerd. tenminste bij me puchies en nsr wel andders onder die buis tussen carter en buis paar blokjes hout
 
Pietje007 1-7-2003 23:40 Print reply

Posts: 381
thnx hijs eraf.
maar nu haal ik mijn ontstekingsplaat eraf.
Zie je dire van die gleufjes ofzo zitte he, rond de krukas, waar de ontstekingsplaat zit.
Lijkt wel of dat bij mij dicht gekit is!!
hoort dat open tezijn ofzo, wat is dat precies.
Ik bedoel drie van die rechthoekige gleufjes, niet de gaten waar je de boutjes van de ontstekingsplaat indraait om die vast te zette, maar iets meer naar binne, richting de krukas.


Lijkt wel dichtgekit!! die gaatjes, zit gewoon kit in, hoe zit da, da moet toch niet???
wat moet daar wel zitten??

Dit bericht is ge-edit door pieter007 op 1-7-2003 23:50
 
Blorn 1-7-2003 23:50 Print reply

Posts: 13825
Vloeibare pakking omdat keerring lek was?

Btw, je kunt ook de andere kant van je kruk blokkeren. Of laten schrikken. Liever niet je big end belasten.
 
Pietje007 1-7-2003 23:52 Print reply

Posts: 381
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Vloeibare pakking omdat keerring lek was?

Btw, je kunt ook de andere kant van je kruk blokkeren. Of laten schrikken. Liever niet je big end belasten.


kmaak hierover ff een nieuwe topic als je et nie erg vind. ok
 
Pistonpen Paultje 1-7-2003 23:58 Print reply

Posts: 8678
Ik heb dat ook bij mijn blok, dat dicht gekitte. Die rechthoekige gaatjes onder ontstekingsplaat. Waarvoor het diende is mij ook een raadsel
 
Martijn 2-7-2003 0:52 Print reply
Posts: 10000
mss iets van de mallen...waarin de carters gegoten zijn.

Je had ook gewoon weer ff je cil erop kunnen zetten ofzo..

ik steek altijd een stang door het smallend die precies past. staat in haynesmanual ook...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
mr200r 4-7-2003 7:45 Print reply
Posts: 5122
Achterwielblokkeren.
 
mr200r
Luc 4-7-2003 10:55 Print reply

Posts: 3590
klopt, da hep ik ook zo gehad met al men honda blokken, dus et is wel normaal...
zal wel gewoon origineel zijn, welke functie?
xou et niet wete
 
DaveTSX 4-7-2003 13:02 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

mss iets van de mallen...waarin de carters gegoten zijn.

Je had ook gewoon weer ff je cil erop kunnen zetten ofzo..

ik steek altijd een stang door het smallend die precies past. staat in haynesmanual ook...


stang door smallend is niet zo heel slim omdat je je drijfstang eigenlijk beetje verkeerd belast, je zet heel veel kracht op de bovenkant van de drijfstang (dunste gedeelte van de drijfstang) waardoor ie kan breken
Dan gebruik ik toch liever een zuigerstop, en er voorzichtig mee omgaan.
 
http://www.2weird4u.com
Honda_mbiloss [Emiel] 4-7-2003 13:32 Print reply

Posts: 3697
ik gebruik gewoon een schroievendraaier en die steek ik tussen het vliegwiel, tegen een spoeltje an.
 
Martijn 4-7-2003 14:07 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DaveTSX

[...]


stang door smallend is niet zo heel slim omdat je je drijfstang eigenlijk beetje verkeerd belast, je zet heel veel kracht op de bovenkant van de drijfstang (dunste gedeelte van de drijfstang) waardoor ie kan breken
Dan gebruik ik toch liever een zuigerstop, en er voorzichtig mee omgaan.

ik weet het, vind het ook neit de beste manier, maar als haynes zegt dat het kan, dan kan het
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 653 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved