Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Wegrijden Puch

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 934 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10355 - Wegrijden Puch
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 737 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn@@ 1-7-2003 16:24 Print topicpost
Posts: 42
Heb net een nieuwe cilinder erop gedraaid (standaard puch)12 mm Bing,..alles standaard. Een Proma GP (exp.)
En nu iedere keer als ik wegrijd dan komt ie wat te kort. Pas als ik een beetje snelheid maak, dan trekt ie pas.
Komt ie benzine, lucht ofzo tekort ?? Of zal ik er een andere sproeier indraaien ? Zit nu een standaard in denk ik...is dat 54 ?
 

robert 1-7-2003 16:57 Print reply

Posts: 900
je zou je koppeling wat aan kunnen passen, zodattie ietsje slipt met optrekken en in je powerband aangrijpt, en gewoon je carbu en onsteking goed afstellen
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
Eyeball 1-7-2003 17:24 Print reply

Posts: 356
Als er een originele puch cilinder op zit, dan moet je koppeling zo los mogelijk zetten, want dat is een laagtoerige cilinder (powerband heel laag in toeren).

Als er een snelle 50 op zit dan moet je de veren ongeveer 2 hele slagen in draaien.
 
Martijn@@ 1-7-2003 17:35 Print reply
Posts: 42
En hoe zou ik het beste mijn carb kunnen afstellen? En die koppeling, zo los mogelijk...hoe doe ik dat ??? Is dat in het blok of heeft dat met die kabel te maken ?
 
Martijn@@ 1-7-2003 17:36 Print reply
Posts: 42
Zijkant (koppeling) eraf en dan ?

 
marcel 1-7-2003 17:46 Print reply

Posts: 1533
je koppeling moet er sowiezo uit als je hem losser wil draaien. maar ik denk dat jij beter af bent met een originele uitlaat. iig een uitlaat die niet hoogtoerig is. bij een standaard puch cilinder hoort voor de beste prestaties gewoon een originele uitlaat.

maar wil je harder met dezelfde cilinder, dan moet je koppeling juist een beetje strakker omdat jou cilinder met die uitlaat pas op hogere toeren meer power krijgt, en bij een automaat is het de kunst de koppeling te laten aangrijpen wanneer je vermogen het grootst is.

dus eerst kijken of hij losser moet of strakker.
 
Tsxdude AKU MicheL 1-7-2003 17:50 Print reply

Posts: 10676
ik heb ook een puch, 70cc enz boeit verder niet,
maar die is als je het gas opendraait terkt hij ook niet begint hij gewoon te rijden en dan opeens lijkt het of dat hij ``em`` pakt en trekt ie al een speer weg, maar dat hebben volgens mij alle puchies als je in het begin weg wil rijden
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
marcel 1-7-2003 17:55 Print reply

Posts: 1533
dat wat jij voelt dat is gewoon dat je koppeling je je koppelingshuis zegmaar vastgrijpt, dat ie dus stopt met spinnen. het mooiste is hem zo af te stellen dat wanneer hij stopt met spinnen direct in je powerband komt.
 
Bazz -> DRD 1-7-2003 18:18 Print reply

Posts: 1884
Dat lijkt me vrij normaal bij een puch. Zo hoort het.
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl
marcel 1-7-2003 19:24 Print reply

Posts: 1533
ja maar ik denk ik zeg het even
 
Erik_P 1-7-2003 19:42 Print reply

Posts: 690
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bazz -> NSR

Dat lijkt me vrij normaal bij een puch. Zo hoort het.


Jah inderdaad. Ze trekken gewoon voor geen mallemoer (Grapje hoor)
 
-
Rudy 1-7-2003 19:47 Print reply

Posts: 3471
Als je de koppeling fixed koppeling tunen en je een cilinder hebt met wat vermogen en een niet te lange tandwielverhouding gaat het nog



 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
robert 1-7-2003 22:33 Print reply

Posts: 900
originele uitlaat is helemaal niet het beste voor je puch!

een leo trekt wel redelijk onder een origineel met aangepaste koppeling


 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
marcel 1-7-2003 23:04 Print reply

Posts: 1533
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robert

originele uitlaat is helemaal niet het beste voor je puch!

een leo trekt wel redelijk onder een origineel met aangepaste koppeling




wel i.c.m. je ori cilinder hoor. kweet niet of jij wel eens op een echt stront origineel puchje hebt gereden? maar die dingen moeten dus wel wijven van rond de 100 kilo een dijkje op kunnen trekken.
 

Dit topic is 737 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved