Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Wat is nouw origineel?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1039 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10353 - Wat is nouw origineel?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1460 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

lafstafarian 1-7-2003 13:18 Print topicpost

Posts: 446
Heej,
Vraagie. Wat is nou eigenlijk de echte originele honda cilinder?
Ik raakte btje verward. Gisteren was ik met een vriend aan het praten die in suriname brommer reed. Daar zit standaard op een standaard mb5 een 5-bak een cilinder die 100 km/h kan rijden.
In Belgie ook al. Tenminste zoals ik het begrijp hebben ze daar standaard ook al een veeeeel snellere 50cc std erop zitten. Kweet dat er wat aangepast wordt bij import naar Nederland. Weet iemand precies wat nou echt origineel is? Dus hoe de mb echt hoort te zijn toen het model kwam.
 

Steve_ZHC 1-7-2003 13:40 Print reply

Posts: 2716
De cilinder die ze in Belgie (en Suriname blijkbaar) op de brommer hebben, noemen we hier 50 snel.

Eigenlijk is 50 snel een beetje een domme naam, want alle originele NL cilinder (50cc dan) zijn 50 SLOOM

In NL hebben we er geloof ik HM 16.6 op staan?
En in B ensow niks toch???

Owjah, de originele Honda 50 'snel' uit B eo is de snelste en duurste 50 snel die er is... (ongetuned dan)
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 1-7-2003 13:44 Print reply

Posts: 7007
stefan heb gelijk...op die buitenlandse ori cilinders staat nix behalve 49cm3 (netjes gegoten) en mooie spoelpoorten e.d.

je herkent hem wel van een imi want ook van de buitenkant is hij al wat mooier (om over de poorten nog niet te beginnen )

ori NL heeft veel koelribben bla bla is sloom je ziet het zo want hij is ?dunner? dan de cilinderkop eigenlijk

foto?s gelinkt van honda-nl:





 
nobody fuck with us!!
de_koen 1-7-2003 13:45 Print reply

Posts: 5595
in belgie staat er ge2 of ge3 op (goedkeuringshit)

in belgie heb je ook nog eens verschillen tussen de 50 snel
er staat ergens een A op met een cijfer, gaat van a3 tot a5 dacht ik

a3 is niet boven de 50 te krijgen
a5 rijd makkelijk 85
 
Honda 5-Bak te koop
Martijn 1-7-2003 13:46 Print reply
Posts: 10000
ja dus een echte honda 50 'snel' is niet zo ff een gewone 50snel, kweenie of daar nog namen in zijn ofzo: zoals GT4 wat barry nu heeft enzo, dat zijn 50snelletjes die in het buitenland (of als ze uit de fabriek komen) standaard.

in NL hebben hondas:

een slome cil,
kleine carb (13mm)
neuk uitlaat
versmalling in de luchtwegen,
soms een lome cdi.

en trappers
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
De Schout 1-7-2003 16:18 Print reply
Posts: 5327
ge2 en gt4 zijn lc cilinders..
 
tune tweak fiddle bang bummer
mr200r 1-7-2003 16:45 Print reply
Posts: 5122
Orginele cilinders kun je herkennen aan een H dat zijn speciaal voor nederland gemaakte cilinders.
Buitelandse zien er precies het zelfde uit maar hebben een G erop staan.
dat is het verschil.
 
mr200r
mr200r 1-7-2003 16:47 Print reply
Posts: 5122
IK bedoel die cilindes met 49 cm en 6 koelribben.
 
mr200r
guus van driel 1-7-2003 17:07 Print reply
Posts: 846
hoe herken je nou precies een honda 50 snel?

ik kan er namelijk een krijgen
 
the-roadrunner 1-7-2003 17:28 Print reply
Posts: 499
euh sorry hoor, maar die standaard cil waar een foto van gepost is, heb ik nu momenteel 70 lopen
 
lalalalalala echt v@
Steve_ZHC 1-7-2003 17:55 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: guus van driel

hoe herken je nou precies een honda 50 snel?

ik kan er namelijk een krijgen


Euj, check foto eerder in het topic
 
marcel 1-7-2003 18:00 Print reply

Posts: 1533
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS80_Racer

[...]


Euj, check foto eerder in het topic


ow elke foto dan???

maar een ori snelle herken je waarschijnlijk aan de cijfers 167 boven de uilaatpoort (aan de buitenkant voor de minder slimmen onder ons)
 
Pistonpen Paultje 1-7-2003 18:00 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: the-roadrunner

euh sorry hoor, maar die standaard cil waar een foto van gepost is, heb ik nu momenteel 70 lopen


Zijn zeeer laag toerige cilinders.

Ik heb op me MTX ook een ori (ff'tjes, begint snel te vervelen) en met 16mm en luhao bocht haal ik de 60 (heb geen teller, maar kan nooit veel minder zijn) ofzo met overtoeren. 70 is er misschien net uit te persen

Wat me opvalt aan die dingen dat ze best wel veel power onderin hebben. Laatst wou ik hem afzetten(koppeling opbotsen), maar in plaats daarvan reed ie gewoon weg
 
Rene 1-7-2003 18:15 Print reply
Posts: 2573
maar die belse 50's lpen de koelribben dus ook in een overdreve V?
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
bart de scootergek 1-7-2003 18:17 Print reply

Posts: 8916
ik kan dus die mb kopen maar daar staat op de cilinder hm 16-6 bij het spruitstuk en 49cm3 aan de onderkant. nog iets vaags ja kan de tap einden zien lopen vanaf de buitenkant. hij heeft 6 koelribben is dit nu een originele cilinder? hij loopt namelijk 65 met 13 mm en standaard uitlaat
 
Honda RC-33
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 1-7-2003 18:18 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda cr80

ik kan dus die mb kopen maar daar staat op de cilinder hm 16-6 bij het spruitstuk en 49cm3 aan de onderkant. nog iets vaags ja kan de tap einden zien lopen vanaf de buitenkant. hij heeft 6 koelribben is dit nu een originele cilinder? hij loopt namelijk 65 met 13 mm en standaard uitlaat


jah die is volges mij wel std. als je het zo vertelt
 
nobody fuck with us!!

Dit topic is 1460 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved