goed...hij lekte dus olie tussen de cil en de cilkop dacht ik, en uit de toerentelleraansluiting maar dat is een kinderziekte geloof k van de eerste types.
maar dat ie tussen de kop enzo lekte ovnk niet leuk, dus ik dacht...bende...hoe kan ik ooit die kop eraf krijge, dan moet immers de nokkenas (/ketting) loskomen...ff goed gekeken en tekeningen bekeken..
blijkt dat hij lekt tussen de kop en de kleppendeksel...dus ik blij, loshalen die shit. kleppendeksel eraf, ik....whaaaa...tof spul man, zaten alle kleppen, de nokkenas, en de nokkenas ketting enzo...dus ik ff kijken enzo...zag er gewoon echt heeeeel goed uit...denk..hmmm...moeten toch tuimelaars zijn
.......zaten in het kleppendeksel.ik beetje die dingen bekeken enzo...prachtspul
goed...ik alle ouwe pakkingresten enzo verwijderd, de hele boel ontvet enzo...vandaag neie siliconeloctite erop gesmeerd, boel weer in elkaar gezet, en nou hoop ik dat ie niet meer lekt.
toerentelleraansluiting heb ik een papierenpakking voor gefixt en lekekr volgepurd met vloeibare
dus dat zla ook niet meer lekken
vond et wel vaag dat de nokkenasketting gewoon nog dunner is dan een fietsketting....op automoteren zitten soms wel 2 dikke kettingen naast elkaar
..en hier wast zon dun ding van een kinderfiets ofzo...
maja...zal wel goed weze..
boel beetje gepoetst enzo ontluchting van de kleppen mooi aangesloten en nu hope dat ie wil rije..
btw ook neie remolie inde voorrem gemikt...was wel ff spannend want ik had et nooit eerder gedaan maar hij doet het nu perfect
...
volgende week ga ik /pa rijden...
mn pa heeft de uitlaten gepoetst met een of ander speciaal spul en die glimmen nu ook weer mooi
....prachtapparaat..ben er echt blij mee, en het sleutelt/rijdt/werkt veel beter dan de brommer...
die doek niet weg btw