Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - volledige ori mb kopen of niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1042 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #10338 - volledige ori mb kopen of niet
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1676 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bart de scootergek 30-6-2003 17:22 Print topicpost

Posts: 8916
ik kan dus een volledig originele mb kopen met zelfs nog trappers, oliepomp en trommelrem met een kabel bediend voor 100 euro. alleen zijn de volgende dingen kapot:
- voorvork staat scheef naar links en de linkerpoot staat ook nog naar binnen
- de linkerkant van het stuur staat hoger als rechts
- er zit een slag in het voorwiel
- contactslot werkt met een schroevendraaier en sleutels zijn niet aanwezig dus alle sloten moeten nieuw
- geen stepjes voor, achter wel
- lichten werken niet maar kabelboom ziet er oke uit. hij zegt dat het komt omdat er geen accu in zit
voor de rest is de lak nog origineel: zwart met de stickers in het goud, en loopt de motor mooi, stil en goed. ook heeft hij nog zon grote voorkuip, maar daar is het ruitje van beschadigt.
willen jullie zeggen of jullie het zouden doen en me vertellen hoe duur die onderdelen zijn die er nog op moeten dus hoe duur een complete voorvork en voorwiel zou zijn.
 
Honda RC-33

Blukaap 30-6-2003 17:29 Print reply

Posts: 10006
Voorvork binnenpoten zijn 23 euro p/s nieuw, dus dat is niet zoveel.
Als de buitenpoten dan gewoon heel zijn is dat geen enkel probleem.

Wiel zal 25-50 euro zijn maximaal.

Stuur zul je recht moeten meppen of een 2e hands zoeken die wel recht is.

sloten kan wat prijziger worden, denk een euro of 50.

Voorstepjes zijn vrij duur meen ik (30 of 60 euro geloof ik).

Kabelboom is nieuw 25-30 euro, een accu is 10-15 euro en die is bij het oude type wel nodig (met lichtweerstand en gelijkrichter apart).

Ik zou 'm wel kopen, als ie maar niet gejat is ofzo.
 
Bastila is lief
Martijn 30-6-2003 17:29 Print reply
Posts: 10000
100???? doen man!!!!!!!!

jezus...voorvork hebbie zo recth...desnoods koop je 2ehandsje, stppies zijn ook wel te regelen...zolang de lak enzo en het blok maar mooi zijn zou ik het doen...

100 euro betaal je nog voor een gaar afgetrapt ding man...dus doen...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
guus van driel 30-6-2003 18:02 Print reply
Posts: 846
kopen
 
Erik_N 30-6-2003 18:06 Print reply

Posts: 5360
Sloten --> contact 10 euro, dop 8....
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
bart de scootergek 30-6-2003 18:11 Print reply

Posts: 8916
ik zal morgen eens navragen aan die jongen, maar hij zei dat hij lang stil had gestaan en dat de vorige eigenaar goed gevallen was dat dus goed te zien was. hoeveel kost de verzekering voor een mb nu. ohja kost het nog iets om de oliepomp af te sluiten of kan ik die er zo uit roppen. en op de trappers zitten geen pedalen maar die krijg ik erbij, zal ik die er af halen of erop laten zitten
 
Honda RC-33
Martijn 30-6-2003 19:00 Print reply
Posts: 10000
waarom oliepomp afsluiten?? als dat ding ori is zal ie et nog best doen...trappers ook laten zitten..ding in ori staat houden...beetje opknappen...pats...voor heeeeeeeeeeeeeel veel geld verkopen...oid...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
User 927 30-6-2003 19:02 Print reply

Posts: 6405
Gewoon kopen, is altijd goed

En volgens mij kun je een sleutel op een slot laten maken

Dus met je slot naar de slotenmaker, en dan maakt ie een passende sleutel (geloof ik) en dat kost echt geen 50 euro
 
bart de scootergek 30-6-2003 19:17 Print reply

Posts: 8916
maar wil er mee naar school, dus zelf houden. maar als ik wil opvoeren is de oliepomp toch niet meer zo betrouwbaar. maar hoe duur is de verzekering van een mb nou, ik denk dat hij al onder oldtimers valt.
 
Honda RC-33
User 927 30-6-2003 19:19 Print reply

Posts: 6405
Met tarppers is idd oldtimer, kost je 39 euro in het jaar bij www.brompolis.nl
 
bart de scootergek 30-6-2003 19:27 Print reply

Posts: 8916
oke om het ding dus rijdend op de weg te krijgen kost het me dus zoveel:

- 46 voor de voorvork
- 25 euro voor wiel
- 30 euro voor stepjes maar misschien kan ik zelf iets fabriceren
- 10 euro voor sloten
- 39 voor verzekering
- 10 accu
- 100 euro mb zelf
dat kost me 260 euro, hmmm dat is niet veel voor een rijdende brommer. maar heb nu weinig geld omdat me crossmotor nieuwe achterbrug + prolink lagers moet voor 200 euro
 
Honda RC-33
Pistonpen Paultje 30-6-2003 19:54 Print reply

Posts: 8678
Wat je natuurlijk ook kan doen is mij inboxen en vertellen waar die gast woont. Dan zit jij niet in de geld problemen en dan heb ik een leuke MB er bij

Ff zonder gijn. veel mensen vergeten 2ehands. Een maat van me kocht 2 rechte binnenpoten van een MB + de onderlangse beugel voor 10 euro bij een sloper. Dan een die steuntjes. Laatst zelf gekocht, 10 euro enzovoorts....

oohja, who gives a fuck about sloten? De verzekering betaalt niet eens uit als je hem op stuur en contactslot hebt. Maar als het er op zit is het wel mega prettig!

Mijn advies, vertel het mij. en anders gewoon zelf kopen dus!

KOPEN!

Dit bericht is ge-edit door honda-crew-PG op 30-6-2003 19:56
 
bart de scootergek 30-6-2003 20:25 Print reply

Posts: 8916
had net iemand gebeld en het even verteld wat ik kon doen en hij zei dat her frame zelf ook krom kon zijn. hoe kan ik dat controleren??
 
Honda RC-33
Pistonpen Paultje 30-6-2003 20:56 Print reply

Posts: 8678
Is wat lastig. oa. door er voor te gaan staan en kijken of het balhoofd recht staat te opzichte van de rest, kijken of je afbuigingen ziet in de buizen. enzovoorts. alle kanten bekijken.

Vaak zie je het amper. Heb zelf ooit een kaal frame (is dus nog makelijker) gekocht, maar toen ik thuis kwam bleek ie toch wel behoorlijk (lees: mega) krom
 
mr200r 30-6-2003 21:50 Print reply
Posts: 5122
Kopen

Als je voorvork weer goed is kun je je frame testen,gewoon bv 40 en handen los kun je mee voelen of het goed is als het fout is verdwijn je uit zicht of in de sloot.
 
mr200r
Boerke [Mathieu] 30-6-2003 21:53 Print reply

Posts: 1501
voorvork kun je meestal gewoon rechtbuigen, ging bij mn neef ook en die zat met 70 op een auto die zelf 60 reed en dat was frontaal, eentje lukte zo, andere moest vervangen worden

voor mn nsr koste contactslot nieuw 25 euro.
 
Ik heb zoveel schijt aan alles, dat ik stront te kort kom!!

Dit topic is 1676 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved