Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - krukas draait zwaar

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 816 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10324 - krukas draait zwaar
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 6411 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bartos 29-6-2003 22:34 Print topicpost

Posts: 1372
De krukas van me mtx draai erg zwaar naar dat ik het blok weer had dicht gedraait. Toen de bouten op juiste koppels waren aangedraai draaide de kruk as met erg veel weerstand gind dus zwaar. Er zitten nieuwe lagers en krukaskeringen in. En ik had de lagers vast gezet met lock tite. Wat is er me mis en waar kan ik naar kijken??

Dit bericht is ge-edit door nick op 29-6-2003 23:34
 

De Schout 29-6-2003 22:53 Print reply
Posts: 5327
lock-tite i je lagers?? je krukas 'krom' omdat je em mishandeld hebt? als je het blok met de boutje heb dichtgetrokken of je op dr krukas hebt gemept is het goede er wel af, dan moet je em laten richten.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Martijn 29-6-2003 23:04 Print reply
Posts: 10000
als je een blok gereviseerd hebt gaat ie altijd ietsjes zwaar...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
gran turismo 29-6-2003 23:09 Print reply
Posts: 735
Ik heb net me blok gereviseert, en dat een krukas met nieuwe lagers zwaar draait is normaal.

En De Schout een krusas sla je echt niet zomaar krom hoor, dan moet je wel met heel grof geweld tekeer zijn gegaan, want het staal van een krukas is erg hard.

Dat je je lagers met lock-tite aan de buitenkant vast gezet hebt is wel goed, maar het kan alleen zijn dat je je lagers te ver in het blok hebt getikt waardoor je krukas nu tegen de zeikant van je blok schuurt, normaal kan je dat oplossen door ff tegen de zeikant van de krukas te tikken, alleen gaat dat bij jou nu wat moeilijker omdat je lagers met lock-tite vast zitten.
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
mr200r 29-6-2003 23:29 Print reply
Posts: 5122
Ik denk dat je de lagers niet ver genoeg hebt
zitten,blijf in het vervolg van de loctide af
waarom heb je dat trouwens gedaan?
 
mr200r
SIWWN 29-6-2003 23:33 Print reply
Posts: 7079
Misschien doen ze dat om eventueel meedraaien te voorkomen dus slijt het carter ook niet dus ook geen uitgesleten carters ofsow maarja das mijn theorie.
 
bartos 30-6-2003 0:53 Print reply

Posts: 1372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r

Ik denk dat je de lagers niet ver genoeg hebt
zitten,blijf in het vervolg van de loctide af
waarom heb je dat trouwens gedaan?
ik heb dat gedaan omdat er op de oude kruk as lages duidelijk was te zien dat hij heeft me gedraaid.

Maar ik heb het blok met veel moeite weer open gehaald lager er af en er weer op. Daar naar weer dicht en hij gaat nu veel beter.
 
robert 30-6-2003 9:42 Print reply

Posts: 900
komt door de keerringen, soms draait je as dan bijna niet, maar als je em aantrapt is er niets mee aan de hand, moet gewoon even inslijten. Heb ik tot nu toe bij elk motorblokje nog gehad die ik heb gereviseerd.
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
Honda_mbiloss [Emiel] 30-6-2003 10:52 Print reply

Posts: 3697
Je moet je krukas centreren. 1 tik met de hamer aan de koppelingskant, en aan de vliegwiel kant. En je zult het wel zien.
 
bartos 30-6-2003 11:52 Print reply

Posts: 1372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_mbiloss

Je moet je krukas centreren. 1 tik met de hamer aan de koppelingskant, en aan de vliegwiel kant. En je zult het wel zien.


heb ik vaak genoge gedaan.

ik heb hem een tijdje zitter draai en het gaat steeds lichter
 
Honda_mbiloss [Emiel] 30-6-2003 12:02 Print reply

Posts: 3697
wij hadden het ook een keer bij een citta. Hebben we de boor erop gezet haha, daarna draaide die heel soepel.
 
DaveTSX 30-6-2003 12:21 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_mbiloss

wij hadden het ook een keer bij een citta. Hebben we de boor erop gezet haha, daarna draaide die heel soepel.


wel drijfstang vastgehoude neem ik aan?
 
http://www.2weird4u.com
peturrr 30-6-2003 12:53 Print reply
Posts: 199
ff met een hamer tegen je krukas slaan aan beide kanten. wel met blokkie hout tussen as en hamer!
of met een kunststof hamer dat kan ook.

als je blok net in elkaar zit zitten de lagers niet helemaal ver genoeg op de as en door die klap laat je ze zeg maar "schrikken" en schieten ze er vaak wel goed op.

suc6
 
blablablablabla
PlaceR 30-6-2003 16:00 Print reply
Posts: 1588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DaveTSX

[...]


wel drijfstang vastgehoude neem ik aan?


en da kan jij vasthowue als er een boormachine aan draait???

gewoon cill zonder kop of bouggie erop, (wel klein beetje olie op rande smere tegen schuren)
 

Dit topic is 6411 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved