Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - DT probleem!! hulp nodig.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 664 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10315 - DT probleem!! hulp nodig.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 907 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pyro 29-6-2003 16:32 Print topicpost
Posts: 40
Laats viel mijn dt zomaar uit. Ik alles na gekeken en was tot de conclusie gekomen dat alles goed was (benzine toevoer was ok, carb enzo dus) behalve het electrische gedeelte.. contactpuntjes zagen er nie goed meer uit dus die heb ik vervangen, ook mn ontstekings spoel was niet goed meer en die heb ik ook vervangen. (ook condensator maar gelijk verbieuwd, die had ik toch liggen).
Alles zou dus toen goed moeten zijn, maar nog starte hij niet.. geen enkel geluid.
Toen de cill er af getrokken, hier was ook niks mee alleen was hij HeeL!! vet... Nadat we de cill er weer hadden opgezet hebben we ff rondgerend met die brommer door de straat in zn 1 (das wel vermoeiend).. wat bleek er liep allemaal motorolie mn cill uit, uitlaat zat er namelijk nog nie op.
Er komt dus motorolie in mn cill en daarom start hij denk ik nie omdat hij dan te vet is toch?? Waardoor zou het kunne dat het daar terecht komt en wat kan ik er aan doen.. of kan het ook nog wat anders zijn dan de motor olie?? (mischien nog wat Yamaha kenners die me kunne helpen)...
Want ik heb als eenige oplossing nu maar; het blok splitsen en kijke waar die lekt... maar dat is zo'n karwei dus misch weet iemand nog iets wat ik eerst kan probeeren??
 

bart de schakelgek 29-6-2003 16:46 Print reply

Posts: 5987
oliekeerring lek? als het goed is kun je daarbij zonder het blok te splitsen

 
Limburger
Pyro 29-6-2003 16:53 Print reply
Posts: 40
welke bedoel jij.. die simering/pakking achter het vliegwiel heb ik ook gelijk vervangen (bij de krukas dus). Waar zit die dan die jij bedoelt??
 
bart de schakelgek 29-6-2003 16:55 Print reply

Posts: 5987
hm dat zou die moeten zijn, kan ook dat de rechter kapot is dan moet je volgens mij wel splitsen
 
Limburger
Pyro 29-6-2003 17:01 Print reply
Posts: 40
Ja daar was ik al bang voor
(die ik vervangen heb was wel een beetje lek, maar nadat ik die nieuwe erin heb gezet, heb ik em door de straat gerend maar er bleef motorolie uit komen)..
Maar mischien heeft nog iemand sugesties.. of heeft iemand dit mischien ook wel is mee gemaakt???
 
Olaf 30-6-2003 14:31 Print reply
Posts: 473
Ik heb dat ook wel gehad dat er bij mij uit de cilinder van dat zwarte troep kom. Heb toen alles nageke ontsteking en alles en kwam tot de conclusie dat ie te rijk was afgesteld.
Maar rij je al een tijdje op je brommer? en hoe zijn je zuigerveren?
 
mr200r 30-6-2003 15:05 Print reply
Posts: 5122
Koppelings kap eraf die keering kun je zonder splitsen vervangen.
 
mr200r
Pyro 30-6-2003 17:36 Print reply
Posts: 40
Ja die keering heb ik al vervangen achter me koppelings kap....
Ik rij inderdaad al een tijdje op de brommer, ik had hem wel net weer goed afgesteld (want zat vuil in carb). Er komt bij mij alleen geen zwarte troep uit maar echt motorolie (zal ook wel nie zwart zijn omdat die olie nog redelijk nieuw is). Mijn zuigerveeren zijn nog goed en zien dr mooi uit.
Weet nog iemand wat??? en hoe moet ik dalijk alles vet vrij (olie vrij) maken als ik me blok heb gesplitst... als het dr van moet komen :-(
Ik hoor graag nog wat sugesties.
 
hondafreak 30-6-2003 18:14 Print reply
Posts: 68
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pyro

Ja die keering heb ik al vervangen achter me koppelings kap....
Ik rij inderdaad al een tijdje op de brommer, ik had hem wel net weer goed afgesteld (want zat vuil in carb). Er komt bij mij alleen geen zwarte troep uit maar echt motorolie (zal ook wel nie zwart zijn omdat die olie nog redelijk nieuw is). Mijn zuigerveeren zijn nog goed en zien dr mooi uit.
Weet nog iemand wat??? en hoe moet ik dalijk alles vet vrij (olie vrij) maken als ik me blok heb gesplitst... als het dr van moet komen :-(
Ik hoor graag nog wat sugesties.


Hey ik heb zo iets ook gehad met me dt

was oliekeering lek dus liep alles naar de cilinder dus je zult even je oliekeeringen rechts van het blok moeten kijken. en als je dan alles weer in me kaar hebt cilinder schoonmaken en goed een tijd lopen
op de dt ophangen en proberen met wiel aanteslingeren. zo is het mij oplaast ook gelukt op hem weer lopend te krijgen

ps: hij zal wel even lekker roken :P
 
YESS its fast.. NO you cant ride it!
Martijn 30-6-2003 18:33 Print reply
Posts: 10000
asl je rechterkeerring lek is dan loopt de versnellingsbak olie in je carter en komt dus in je cil, keerring vervangen, mss desnoods ook je lagers van je krukas, voor de zekerheid.

tis geen mengsmeringolie?
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
ties 30-6-2003 18:42 Print reply
Posts: 1333
de rechterkering is lek, heb ik ook gehad.
om em te vervange moet je:
1. tap de olie af met de bout onderin je blok.
2. de rechterblok kap er af halen.
3. de koppeling uitelkaar halen en er van af.
4. de krukas moer er af halen, dat doe je door je vliegwiel te blokkeren.
5. je trekt de bus der uit die onder het tandwiel zit.
6. je haalt de oude kering er uit me een schroefedraaier of zo. kan je zo bij want die bus die in de keerring zit heb je bij stap 4 er uitgehaald.
7. je doet de nieuwe er in.
8. je schroeft alles weer in elkaar in omgekeerde volgorde.

dat is een werk van een uurtje

 
Pyro 30-6-2003 18:50 Print reply
Posts: 40
Ok bedankt jongens, het moet dan wel die kering zijn denk ik. Zal dan binennkort ff een nieuwe gaan haalen. (ik zal dan wel gelijk ff naar mn lagers kijke Martijn).
En nee het is cker geen mengsmeringolie
 
Pyro 1-7-2003 23:15 Print reply
Posts: 40
Zow hehe eindelijk na 3/4 weeken weer gereden
Heel Erg bedankt nog voor de tip om die rechter keering te vervangen... deze lag er namlelijk totaal uit toen ik em open maakt, vandaar dus dat de olie in me cill lekte.
Na het vervangen van de keering alles weer in elkaar gezet en lkkr aan gaan renne.. na ongeveer 1 straat lengte sloeg hij aan, en rooken dat hij dee .. zullen de buuren leuk hebbe gevonden (eigenlijk de heele straat zal dr wel last van gehad hebben ).
Maar dan nog een vraagje; Hoe kan het zijn dat die keering totaal los was geraakt, hij hing echt los .. is het nu niet zo dat hij er over een week weer uit ligt? (die ik eruit haalde was ook totaal uitkerekt, die nieuwe moest ik er echt op drukken.. dus zo snel zal hij dr toch nie af vallen).
Ik was trouwens nog geen uurtje bezig met het vervangen van die keering, ik heb er 38 min over gedaan (wel met 2 man).

Toch wel handig zo'n forum .... morghu lkkr heele dag rijde
 
Blorn 1-7-2003 23:34 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

keerring vervangen, mss desnoods ook je lagers van je krukas, voor de zekerheid.

tis geen mengsmeringolie?
Verklaar jezelf... Het type lager is hetzelfde als in het blok hoor, bij MB/MT loopt 1 lager zelfs in de carterolie ipv mengsmering. Is dus helemaal niet nodig.
 
Pyro 1-7-2003 23:38 Print reply
Posts: 40
Ik denk dat hij bedoelt; ALs je je blok toch al zover open hebt vervang de lagers dan gelijk.. voor de zekerheid.
Bij mij hooren ze gelofk ik nie in de motor olie te lopen hoor, behalve als de keering lek is
 
Martijn 2-7-2003 0:55 Print reply
Posts: 10000
als jij je keerring kunt vervangen terwijl je niet helemaal hoeft te splitsen loopt ie idd in de mengsmeerolie...

bij tsx moet je het hele blok splitsen omdat de keerring achter het lager zit (je hebt dus krukas-keerring-lager) en hij moet er in vanaf de krukaskant...dus dat suckt..en dan kun je meteen je lagers vervangen..

keerring kan loszitten omdat het de verkeerde maat is, niet goed gemonteerd, of je carter is uitgelubberd (zwaar onwaarschijnlijk).
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 907 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved