Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #10304 - originele honda mt5 70-75 laten rij...
|
Pagina 1 van 3
|
Dit topic is 2842 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Wonderboy |
29-6-2003 1:10 |
Posts: 249 |
ik wil mijn originele honda mt5 70-75 laten rijden...
hoe kan ik dat het beste doen? ik denk dat ik een 50cc snel cilinder moet kopen, maar wat moet erbij? dus moet ik ook niewe luchtslangen enzo?
greetz,
erik
|
|
yeah baby yeah |
|
Martijn |
29-6-2003 2:02 |
Posts: 10000 |
asl het goed is is er een faq over..moet je ff kijken
mwah...50 snel suckt...dat kan wel 75, harder zelfs, maar je moet de hele tijd hoge toeren rijden..
als ik jou was zou ik gewoon een 70cc kopen (maakt qua politieshit toch nauwelijks iets uit) en dan een 16mm carb ofzo, en geen uberuitlaat ofzo...desnoods de originele, het rijdt niet optimaal, maar wel lekker en ook 75... en je hebt veel koppel...kun je gerust in de lage toeren rijden enzo..rijdt gewoon heerlijk.
mss cdi vervangen, luchtslangen is ook wel handig idd...
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Pistonpen Paultje |
29-6-2003 9:48 |
Posts: 8678 |
Naah, ik heb nu op me MTX ff een ori cilinder met 16mm en standaard-snel uitlaat. En ik verbaas me nog best over de kracht onderin. En misschien als je een zwaardere vertanding neemt als ik dat je dan wel 70 rijd. Zowiezo lager als de mijne helpt al een hoop! ik rijd er nu denk ik 60 mee.
|
|
|
|
Wonderboy |
29-6-2003 11:13 |
Posts: 249 |
maar ik heb gehoord dat als ik al die dingen gha kopen, zoals nieuwe vertanding, nieuwe uitlaat en nieuwe carburateur, ik veel meer geld kwijt ben dan gewoon een 50 snel cilinder te kopen...
maar wat bedoelt martijn met altijd in hoge toeren rijden? moet je dan niet gewoon schakelen? en waar is dat slecht voor als je in hoge toeren rijd?
|
|
yeah baby yeah |
|
ErDBeer |
29-6-2003 12:55 |
Posts: 229 |
Als je gwoon een ander voortandiel koopt kost dat haast niks, bij mij iets van 6 euro. En ze zijn allemaal even duur, maakt niet uit wat voor een grootte. Alleen achtertandwiel is iets duurder...
|
|
|
|
huh |
29-6-2003 14:03 |
Posts: 1755 |
Nouw, een 50 snel is goed denk ik hoor...met een 70cc rij je al gauw 80, zeker op een MT'tje. Koop dan alleen geen imitatie cilinder, want dat slijt nogal. Behalve als je weinig rijdt en lekker veel wilt sleutelen
Met hoogtoerig rijden wordt trouwens bedoeld dat je hoog in toeren het meeste power, dus dat je daar het snelste optrekt enzo. En aangezien je over het algemeen lekker door wil rijden, rij je steeds hoog in toeren en dat is misschien wat onrustig. Dus je moet wel overschakelen, maar heel laat, omdat je anders in de volgende versnelling voor je powerband terecht komt. En dat wil je nie, want da rijdt nie door enzo
Maja als je van je ouders een 70cc mag, zou ik dat doen. Kun je idd zoals Martijn zegt, lekker rustig in toeren rijden en je hebt nie zo?n last van wind tegen enzo. Das wel handig!
Al is de verleiding als je 70cc hebt denk ik wel erg groot om steeds iets verder op te voeren tot je dalijk 90 rijdt. Met een 50 snel zit de grens over het algemeen toch echt bij de 80/85, of je moet echt gaan tunen enzo.
Dus: of een 50snel (liefst een merk), of een 70cc, kun je het beste een goedkope nemen, die zijn nie zo h??l snel...ori of 16mm carburateurtje, dan nog een leuk uitlaatje, welke weet ik nie, moet je denk ik beetje uitproberen. Voor die 70cc liefst zo laagtoerig mogelijk of met een lekkere brede powerband, met 50 snel mag het best een hoogtoerige zijn. En snelle luchtslangen is altijd leuk
|
|
|
|
Wonderboy |
29-6-2003 14:11 |
Posts: 249 |
hahaha bedankt
ik mag absoluut geen 70cc, ik mag hem geeneens opvoeren...maarja 50cc snel zullen mijn ouders niet merken, ze weten er toch niks vanaf...
en dan koop ik nog snellere luchtslangen en een nieuwe sproeier...en ik kan mijn originele uitlaat toch het beste laten zitten? dan rijd ie denk ik 70-75 ofniet? anders gaat hij veel te hard...hij is voor op de weg namenlijk
|
|
yeah baby yeah |
|
mr200r |
29-6-2003 15:02 |
Posts: 5122 |
Gewoon je orgineel cilindertje spoel en inlaat polijsten,goede uitlaat,voortandwiel 1 grooter
achter 2 kleiner dan ben je al goed op weg.
|
|
mr200r |
|
Blorn |
29-6-2003 15:46 |
Posts: 13825 |
Hoe kom jij erbij de spoel en inlaatpoorten te gaan polijsten?
En originele pijp van MT is zo begrensd als de tering, koop dan een std. snel.
|
|
|
|
Wonderboy |
29-6-2003 16:03 |
Posts: 249 |
maar wat als ik mijn originele uitlaat erop laat en ik koop alleen een 50cc snel en snellere luchtslangen...dan gaat ie toch 70 of niet?
|
|
yeah baby yeah |
|
Wonderboy |
29-6-2003 16:46 |
Posts: 249 |
toch?
|
|
yeah baby yeah |
|
Erik_P |
29-6-2003 17:20 |
Posts: 690 |
' Gepost door Ysius:
greetz,
erik '
____________________
Dat hoeft er niet meer bij
Dit bericht is ge-edit door Erik_P op 29-6-2003 17:21
|
|
- |
|
Wonderboy |
29-6-2003 17:29 |
Posts: 249 |
eej,
dat stond helemaal boven aan bij mijn post...wat boeit dat?
|
|
yeah baby yeah |
|
Wonderboy |
29-6-2003 17:30 |
Posts: 249 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ysius
maar wat als ik mijn originele uitlaat erop laat en ik koop alleen een 50cc snel en snellere luchtslangen...dan gaat ie toch 70 of niet?
geef liever hier antwoord op
edit: oki
Dit bericht is ge-edit door Ysius op 29-6-2003 18:38
|
|
yeah baby yeah |
|
Blijhoofd |
29-6-2003 17:54 |
Posts: 7378 |
[met 50 snel wilt tsx aardig blazen,mijne draait nu iets meer als 11 k en daar haal ik de 80 gemakkelijk mee,en geluid hehe is net 70 :P
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
Blorn |
29-6-2003 18:31 |
Posts: 13825 |
Lees mijn reply, en leer de edit functie te gebruiken
|
|
|
|
Dit topic is 2842 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 3
|
|