Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - originele honda mt5 70-75 laten rijden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1104 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10304 - originele honda mt5 70-75 laten rij...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2844 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Wonderboy 29-6-2003 1:10 Print topicpost

Posts: 249
ik wil mijn originele honda mt5 70-75 laten rijden...

hoe kan ik dat het beste doen? ik denk dat ik een 50cc snel cilinder moet kopen, maar wat moet erbij? dus moet ik ook niewe luchtslangen enzo?

greetz,

erik
 
yeah baby yeah

Martijn 29-6-2003 2:02 Print reply
Posts: 10000
asl het goed is is er een faq over..moet je ff kijken

mwah...50 snel suckt...dat kan wel 75, harder zelfs, maar je moet de hele tijd hoge toeren rijden..

als ik jou was zou ik gewoon een 70cc kopen (maakt qua politieshit toch nauwelijks iets uit) en dan een 16mm carb ofzo, en geen uberuitlaat ofzo...desnoods de originele, het rijdt niet optimaal, maar wel lekker en ook 75... en je hebt veel koppel...kun je gerust in de lage toeren rijden enzo..rijdt gewoon heerlijk.

mss cdi vervangen, luchtslangen is ook wel handig idd...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Pistonpen Paultje 29-6-2003 9:48 Print reply

Posts: 8678
Naah, ik heb nu op me MTX ff een ori cilinder met 16mm en standaard-snel uitlaat. En ik verbaas me nog best over de kracht onderin. En misschien als je een zwaardere vertanding neemt als ik dat je dan wel 70 rijd. Zowiezo lager als de mijne helpt al een hoop! ik rijd er nu denk ik 60 mee.
 
Wonderboy 29-6-2003 11:13 Print reply

Posts: 249
maar ik heb gehoord dat als ik al die dingen gha kopen, zoals nieuwe vertanding, nieuwe uitlaat en nieuwe carburateur, ik veel meer geld kwijt ben dan gewoon een 50 snel cilinder te kopen...

maar wat bedoelt martijn met altijd in hoge toeren rijden? moet je dan niet gewoon schakelen? en waar is dat slecht voor als je in hoge toeren rijd?
 
yeah baby yeah
ErDBeer 29-6-2003 12:55 Print reply

Posts: 229
Als je gwoon een ander voortandiel koopt kost dat haast niks, bij mij iets van 6 euro. En ze zijn allemaal even duur, maakt niet uit wat voor een grootte. Alleen achtertandwiel is iets duurder...
 
huh 29-6-2003 14:03 Print reply
Posts: 1755
Nouw, een 50 snel is goed denk ik hoor...met een 70cc rij je al gauw 80, zeker op een MT'tje. Koop dan alleen geen imitatie cilinder, want dat slijt nogal. Behalve als je weinig rijdt en lekker veel wilt sleutelen

Met hoogtoerig rijden wordt trouwens bedoeld dat je hoog in toeren het meeste power, dus dat je daar het snelste optrekt enzo. En aangezien je over het algemeen lekker door wil rijden, rij je steeds hoog in toeren en dat is misschien wat onrustig. Dus je moet wel overschakelen, maar heel laat, omdat je anders in de volgende versnelling voor je powerband terecht komt. En dat wil je nie, want da rijdt nie door enzo

Maja als je van je ouders een 70cc mag, zou ik dat doen. Kun je idd zoals Martijn zegt, lekker rustig in toeren rijden en je hebt nie zo?n last van wind tegen enzo. Das wel handig!

Al is de verleiding als je 70cc hebt denk ik wel erg groot om steeds iets verder op te voeren tot je dalijk 90 rijdt. Met een 50 snel zit de grens over het algemeen toch echt bij de 80/85, of je moet echt gaan tunen enzo.

Dus: of een 50snel (liefst een merk), of een 70cc, kun je het beste een goedkope nemen, die zijn nie zo h??l snel...ori of 16mm carburateurtje, dan nog een leuk uitlaatje, welke weet ik nie, moet je denk ik beetje uitproberen. Voor die 70cc liefst zo laagtoerig mogelijk of met een lekkere brede powerband, met 50 snel mag het best een hoogtoerige zijn. En snelle luchtslangen is altijd leuk
 
Wonderboy 29-6-2003 14:11 Print reply

Posts: 249
hahaha bedankt

ik mag absoluut geen 70cc, ik mag hem geeneens opvoeren...maarja 50cc snel zullen mijn ouders niet merken, ze weten er toch niks vanaf...

en dan koop ik nog snellere luchtslangen en een nieuwe sproeier...en ik kan mijn originele uitlaat toch het beste laten zitten? dan rijd ie denk ik 70-75 ofniet? anders gaat hij veel te hard...hij is voor op de weg namenlijk
 
yeah baby yeah
mr200r 29-6-2003 15:02 Print reply
Posts: 5122
Gewoon je orgineel cilindertje spoel en inlaat polijsten,goede uitlaat,voortandwiel 1 grooter
achter 2 kleiner dan ben je al goed op weg.
 
mr200r
Blorn 29-6-2003 15:46 Print reply

Posts: 13825
Hoe kom jij erbij de spoel en inlaatpoorten te gaan polijsten?

En originele pijp van MT is zo begrensd als de tering, koop dan een std. snel.
 
Wonderboy 29-6-2003 16:03 Print reply

Posts: 249
maar wat als ik mijn originele uitlaat erop laat en ik koop alleen een 50cc snel en snellere luchtslangen...dan gaat ie toch 70 of niet?
 
yeah baby yeah
Wonderboy 29-6-2003 16:46 Print reply

Posts: 249
toch?
 
yeah baby yeah
Erik_P 29-6-2003 17:20 Print reply

Posts: 690
'Gepost door Ysius:

greetz,

erik '
____________________

Dat hoeft er niet meer bij

Dit bericht is ge-edit door Erik_P op 29-6-2003 17:21
 
-
Wonderboy 29-6-2003 17:29 Print reply

Posts: 249
eej,

dat stond helemaal boven aan bij mijn post...wat boeit dat?
 
yeah baby yeah
Wonderboy 29-6-2003 17:30 Print reply

Posts: 249
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ysius

maar wat als ik mijn originele uitlaat erop laat en ik koop alleen een 50cc snel en snellere luchtslangen...dan gaat ie toch 70 of niet?



geef liever hier antwoord op

edit: oki

Dit bericht is ge-edit door Ysius op 29-6-2003 18:38
 
yeah baby yeah
Blijhoofd 29-6-2003 17:54 Print reply

Posts: 7378
[met 50 snel wilt tsx aardig blazen,mijne draait nu iets meer als 11 k en daar haal ik de 80 gemakkelijk mee,en geluid hehe is net 70 :P
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Blorn 29-6-2003 18:31 Print reply

Posts: 13825
Lees mijn reply, en leer de edit functie te gebruiken
 

Dit topic is 2844 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved