Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #10296 - Mtx/tsx kopen
|
Pagina 2 van 5
|
Dit topic is 3423 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
AkroBatik |
29-6-2003 8:39 |
|
Blijhoofd |
29-6-2003 9:10 |
Posts: 7378 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: AkroBatik
[...]
Tnx voor deze verheldering het maakt dus eigenlijk niet uit wat ik koop, het is allemaal goed? Wat is het voordeel trouwens van een 5 bak?
Dit bericht is ge-edit door AkroBatik op 29-6-2003 8:41
honda is 4 bak
met meer versnellingen kan je altijd in het gewenste toeren gebied rijden, en hoef je de de versnellingen minder door trekken,mtx is standaard geloof ik 4 bak
DUS koop TSX
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
Pistonpen Paultje |
29-6-2003 10:29 |
Posts: 8678 |
Nou, het is echt wat stefan zegt, het boeit allemaal geen flikker. Ik zou zeggen Honda Maar dat is dan alleen omdat ik er zelf een stel rijd.
Kijk als je vraagd MT of MTX, Kijk dat maakt zeker uit! Maar TSX en MTX scheelt niet veel.
oohja, en mijn advies: Geen DT! Heb ik alleen slechte verhalen over gehoord.
Ik rijd momenteel MTX, z??r fijne brommer!
Maar om dan toch maar ff verschil aan te geven. Als je makelijk onderdelen wilt vinden moet je absoluut voor honda gaan.
|
|
|
|
de_koen |
29-6-2003 11:27 |
Posts: 5595 |
Nadeel van een tsx is dat het allemaal wat minder stevig is dan een Honda, maar eens je alles goed hebt, zijn ze even betrouwbaar
keuze tussen tsx en mtx ot zou ik de tsx nemen
tussen tsx en de mtx sh/r zeker de mtx
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
barry |
29-6-2003 11:37 |
Posts: 7387 |
ik vind dat mtx sh en tsx gewoon bijna aan elkaar gelijk zijn
natuurlijk heeft de 1 hier wat meer problemen mee en de ander daar weer wat meer problemen mee
ze zijn gewoon aardig gelijk zoals de meeste mensen hier zeggen.
het komt gewoon aan op smaak denk ik
ik moet alleen wel zeggen dat ik aan tsx irritant vind dat je de boel daar zo snel allemaal doordraait (tapeinden als voorbeeld), en jah, ik ken mijn eigenkracht wel, want bij mijn honda gebeurt dat eigenlijk nooit.
|
|
He? |
|
NSR JunK |
29-6-2003 12:04 |
Posts: 2339 |
koop gewoon een honda ik heb zelf weinig ervaring met TSX maar wel genoeg met honda spul.. en wat zeiken jullie over BETROUWBAARHEID... dat is maar net wie er aan sleutelt
maar zo te horen scheelt TSX niet veel met MTX dus ga je voor de MTX, en waarom? nou
- de onderdelen zijn niet duur(wat ik wel verwacht van TSX)
-dingen zijn vrij simpel te onderhouden (tsx misschien ook)
-veel verschillent spul voor te krijgen
ik vind dit vooral belangrijk
|
|
|
|
Blijhoofd |
29-6-2003 12:31 |
Posts: 7378 |
tsx onderdelen duur moeilijk te krijgen?,nou volgens mij is honda duurder heb pas nog alle elektro chit voor tsx cdi spoelen grondplaat bobine draadboom gelijkrichter voor 20 euro gekocht bij de brom boer en bijna alle ondele zijn wel goed te krijge,en prijs schilt volgens mij ook nix
en in aanschaf is een tsx ook veeeel goed koper als mtx-sh
volgens mij zijn er ook lang niet zoveel mtx-shtjes verkocht als tsxjes?
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
bart de schakelgek |
29-6-2003 13:05 |
Posts: 5987 |
nou ik ga dan ook ff mee discussieren, ik heb een mtx 4bak 70cc gehad en een tsx 5bak 70cc (nu 6bak 80cc maja dat buitengelaten)
mtx: rijd lekker en goed, als je hem helemaal wil nakijken is dat zadel wel lastig, bij mij waren die boutjes verroest, met 70cc en 16 mm carberateur zuipte die mtx een kleine 1 op 10, mtx tellers VIND ik maar niks en het zadel is smaller dan tsx zadel, vind ik ook minder relaxt,
opzich is mtx een goede brommer die mij niet in de steek had gelaten
tsx: iedereen heeft het al gezecht, de gave tellers, het geluid is heel apart, met 70cc en 20mm carberateur verbruikt ie volgas 1 op 12 en gewoon rustig 1op15, zadel is perfect, lekker breed genoeg om je complete kont op te laten steunen, lichten geven veeel meer licht dan de mtx, ook pluspunt, ok de tsx mankement dat de tapeinden doldraaien heb ik ook gehad maar als je beetje technisch bent heb je dat zooo op gelost, uitboren en helicoiltje of nieuwe tap erin is VOOR MIJ geen probleem,
persoonlijk ga ik voor de tsx, vooral omdat ik die mooier (lomper) uiterlijk vind hebben dan de mtx
|
|
Limburger |
|
Repsolnsr [v Leeuwen] |
29-6-2003 13:06 |
Posts: 658 |
Als er weinig techinsche verschillen in zitten in die 2 brommers ga je voor het uiterlijk neem ik aan. Dan is de keuze niet zo moelijk neem ik aan
|
|
Dikke penne |
|
bart de schakelgek |
29-6-2003 13:08 |
Posts: 5987 |
nou die technische verschillen zijn er wel, de inlaat bijvoorbeeld is anders, tsx heeft membraam EN zuigergestuurde inlaat, andere manier waarop de koppeling word bedient, geen spruitstuk, geen balansas
ik weet niet OF maar ik denk wel dat het uitmaakt
|
|
Limburger |
|
Repsolnsr [v Leeuwen] |
29-6-2003 13:14 |
Posts: 658 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek
nou die technische verschillen zijn er wel, de inlaat bijvoorbeeld is anders, tsx heeft membraam EN zuigergestuurde inlaat, andere manier waarop de koppeling word bedient, geen spruitstuk, geen balansas
ik weet niet OF maar ik denk wel dat het uitmaakt
Andere koppeling?? ALs het anders is het is dan beter? En Mtx heeft ook een membraan. En wat maakt zo'n balansas nou uit dan of je die erin of eruit hebt? Ik heb hem met nog geen 1 van de 13 Honda's die ik heb gehad problemen mee gehad dus dat is bullshit
|
|
Dikke penne |
|
bart de schakelgek |
29-6-2003 13:16 |
Posts: 5987 |
heej hallo ik probeer het nog beschaafd te houden eh, ik heb niks tegen honda en niks tegen jou maar ik zeg WAT IK DENK dus niet zoals het is, ik ben zelf meer fan van suzuki dan honda en jij gewoon van honda dus dan krijg je deze discussies, dus reageer aub gewoon
|
|
Limburger |
|
Repsolnsr [v Leeuwen] |
29-6-2003 13:18 |
Posts: 658 |
ja ok. Kzal proberen me koest te houden
|
|
Dikke penne |
|
NSR JunK |
29-6-2003 13:32 |
Posts: 2339 |
denk dat het echt een kwestie van smaak word, en wat is beter? vind dat je dan moet kijken naar de levensduur van de brommer en volgens mij zit dat zowel bij tsx als mtx best goed.
maar vind ook dat je meot kijken naar de prijs en verkrijgbaarheid van onderdelen, dat is ook de reden dat ik met hondas werk en bv niet aprilia
|
|
|
|
Mol! |
29-6-2003 13:34 |
Posts: 1594 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RS80_Racer
Tss, een Soekzoeki had ik dus nooit gekocht om de loze argumenten die ik hier lees.
TSX heeft monoshock!
TSX veert super!
Een MTX niet dan?
JUIST WEL
TSX heeft mooie tellers!
Tjah, een MTX ook, dus boeiend.
TSX is 5 bak!
En SOMS 6 bak!
5 bak kan je voor Honda zo kopen, net als een 6 bak.
Honda blokjes zijn ?bersimpel, dus die heb je er z? in.
Daarnaast is een Honda 6 bak 100x makkelijker te krijgen dan een Suz 6 bak.
Een TSX is zuinig, zelfs met 70cc!
En korte slag, dus ZOU veel toeren kunnen draaien.
Oke; record met Honda op dit forum;
MT, 70 malossi, 20mm carb, reed 1 op 40!!!!!
Daarnaast heeft een Honda 50 blok ook een vrij korte slag
[...]
Balans-as, ja daar merk je ook ?cht veel van
NEE, niet met normale set-ups.
Mocht je superextreem gaan dan kan 'ie er altijd nog uit (wel ff krukas uitbalanseren, zo gebeurd).
Buddy kan met slotje open.
Ja, en dan?
Je helm kan er niet onder ofsow, DUS
Schokdempers in de overbrenging.
Oh, je bedoelt die redelijk MOEILIJK verkrijgbare rubbers in je achterwiel?
[...]
Wegligging, en tellers zijn besproken.
12v of 6v...
Wat maakt d?t nou weer uit.
Wel es een goed werkende 6v verlichting gezien (en dat doen ze bijna allemaal, tenzij je een prutsbrommer hebt), die geven net zo goed en fel licht als 12v.
En je ontsteking merkt er ook geen ene donder van...
Mono ophanging...
Gast, wel es een MTX gezien?
Dat is de ORIGINELE pro-link, zoals gezien bij VEEEEEEEEEEL van alle motoren.
Bij Suzuki heb je iets vergelijkbaars, maar de MTX doet zeker niet onder voor de TSX.
TSX betrouwbaarder dan Honda?
Ow, daarom zie je ze ook zoveel (ik heb 1 op de 10 'oude' schakels als TSX kunnen identificeren)
Daarnaast zijn voor Honda (mijn favo) veeeeeel imitatie onderdelen te krijgen, die ook de prijs v/d originele onderdelen hebben kunnen drukken.
Dus lage prijzen en veel keuze.
Voor Honda zijn veeeeeeel meer cilinders te koop, wil je een 70cc op een TSX, dan heb je de keus tussen iig Airsal/Eurolit en Malossi (ook imi neem ik aan?).
Bij MTX, oud type; Polini, Malossi, Zeta, Athena/Eurocilindro, imi.
Bij MTX, nieuw type (dus een SH); iig Athena/Eurocil, en je kan ze watergekoeld maken met weinig moeite, waardoor er weer een heel interesant arsenaal aan onderdelen te krijgen is.
Daarnaast heb je voor een MTX-ot z? een 80cc blokje gevonden, waar je 80cc, 110cc en RUIM 125cc op kan zetten.
Bij de zgn. SH kan je er een MBX-80 blok onder gooien (standaard watergekoeld), en daar kan je ook weer veel snelle en mooie cilinders op gooien.
Als je van diversiteit en betrouwbaarheid houdt, die hand in hand gaan met een uitstekende kwaliteit, ga dan voor de HONDA MTX!!
Waarom word je geen verkoiper man? Je overtuig zelfs mij, ook al wou ik evengoed al op Honda af gaan
Dit bericht is ge-edit door Mol! op 29-6-2003 13:35
|
|
|
|
Dit topic is 3423 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 5
|
|