Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Mtx/tsx kopen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 924 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #10296 - Mtx/tsx kopen
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 3414 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

AkroBatik 28-6-2003 20:12 Print topicpost

Posts: 1049
Ik ben van plan om een Honda mtx of een Suzuki tsx te kopen. Wat zijn de punten waar ik op moet letten? En hebben jullie misschien links met meer informatie over deze brommers?
 
Gunther -> der tollest

Mol! 28-6-2003 20:23 Print reply
Posts: 1594
Bij MTX wil het wel eens zo zijn dat die balhoofden rot zijn... Verder op de gangbare dingen als: motorisch, voorvork, vering, e.d.
 
AkroBatik 28-6-2003 20:26 Print reply

Posts: 1049
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mol!

Bij MTX wil het wel eens zo zijn dat die balhoofden rot zijn... Verder op de gangbare dingen als: motorisch, voorvork, vering, e.d.


Hoe kan ik dit soort dingen controleren? Ik heb er namelijk nauwelijks verstand van.

Ik bedoel, hoe kan ik merken/zien dat hij motorisch/rot is? En de vering hoe test ik die?
 
Gunther -> der tollest
Mol! 28-6-2003 20:29 Print reply
Posts: 1594
Bij deze iemand die in de buurt van TopicStarter woont, en graag mee wil gaan. Kortom; zoek iemand die met je mee kan gaan die er verstand van heb, want anders laat je je gegarandeerd oplichten.
 
Blijhoofd 28-6-2003 20:54 Print reply

Posts: 7378
tsx letten of tie compleet is,roest op achter brug en ophanging en frame,rare geluiden uit het blok en dat is het wel zon beetje als dat goed is en het is een mooie prijs kopen

btw ga voor de tsx
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
AkroBatik 28-6-2003 21:05 Print reply

Posts: 1049
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blijhoofd

tsx letten of tie compleet is,roest op achter brug en ophanging en frame,rare geluiden uit het blok en dat is het wel zon beetje als dat goed is en het is een mooie prijs kopen



Tnx voor de info

Quote:

btw ga voor de tsx




Want?

Dit bericht is ge-edit door AkroBatik op 28-6-2003 21:05
 
Gunther -> der tollest
Hannes 28-6-2003 21:11 Print reply

Posts: 4530
Da's de gaafste
 
Supermotard, seperates the men from the boys
Bullet 28-6-2003 21:12 Print reply

Posts: 12150
ik vind mtx veel vetter

Dit bericht is ge-edit door Bullet op 28-6-2003 21:13
 
**My BungHole Will Speak Now**
AkroBatik 28-6-2003 21:22 Print reply

Posts: 1049
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr_chombo

Da's de gaafste


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet

ik vind mtx veel vetter



Mja met dit soort argumenten schiet ik niet gigantisch veel op, ik vind ze allebei vet, alleen wil ik oprechte argumenten horen waarom wel die ene brommer kopen of niet.
 
Gunther -> der tollest
Blijhoofd 28-6-2003 21:24 Print reply

Posts: 7378
tsx heeft goede wegligging,zijn bettrouwbaarder dan Honda en mooier(das persoonlijk)
en tsx is 5 bak en 12 Volt ne Heeft mooie mono veer ophanging

mooie tellertjes enz
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Bullet 28-6-2003 21:31 Print reply

Posts: 12150
sommige mtxjes hebben zelfs 6 versnelingen hebben! (maar dan zeg ik ook sommige
 
**My BungHole Will Speak Now**
Blijhoofd 28-6-2003 21:34 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet

sommige mtxjes hebben zelfs 6 versnelingen hebben! (maar dan zeg ik ook sommige


sommige tsxjes ook ask martijn
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
barry 28-6-2003 21:35 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mol!

Bij MTX wil het wel eens zo zijn dat die balhoofden rot zijn... Verder op de gangbare dingen als: motorisch, voorvork, vering, e.d.



bij mtx sh komt het heel vaak voor dat tegenover de cilinderkop, het vierkante buis profiel is doorgerot. daar komen de 2 buizen die onder het blok doorlopen samen.

doordat dat zo vreselijk dun materiaal is, rot het snel door bij sh. dit is simpel op te lossen door een dikke vierkante buis er onder in te schuiven en vast te lassen, dan heb je het weer lekker stevig

maar wel een zeer goed punt om op af te dingen...


 
He?
Bullet 28-6-2003 21:36 Print reply

Posts: 12150
ik zie vaker MTXjes met een 6 bak dan een TSX met 6 versnelingen!

maarja persoonlijk vind ik honda kwalteit zeer goed!
 
**My BungHole Will Speak Now**
Martijn 29-6-2003 1:52 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blijhoofd

[...]


sommige tsxjes ook ask martijn


hell yeah ..

tsx heeft idd std 5bak..das wel lekker, verderr is de vering zwaar goed, maar de beste punten van tsx zijn:

geen idiote balans as in het blok
buddy kan met slotje los
schokdempers in de overbrening (koppeling/achterwiel)
hmm...jah..khad een keer een hele lijst gemaakt maar dat weet ik niet meer

nadelen zijn dat de koppeling via de ontstekingsdeksel werkt dus als die boutjes dol zijn kun je niet meer ontkoppelen, maar daar heeft nooit iemand ernstige problemen mee (tip vervang de boutjes bij dat deksel door tapenden die je vastloctite...)

tsx is lekker zuinig, ook met 70cc
is kwalitatief zeker gelijk aan honda.
tsx heeft een kortere slag, dus zou theoretisch lekker veel toeren kunnen maken

kabelboom is veuuulll makkelijker dan honda, onderdelen zijn wel iets duurder maja..
en hij werkt heerlijk op 12V (mtx ook maja)

tjah..je moet gewoon kijken welke je ook het mooiste vind he...kijk anders maar ff in mn profiel..staat geloof ik wel een foto van mn tsx...

en er is een faq met punten waar je op moet letten bij aankoop.

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Steve_ZHC 29-6-2003 3:39 Print reply

Posts: 2716
Tss, een Soekzoeki had ik dus nooit gekocht om de loze argumenten die ik hier lees.

TSX heeft monoshock!
TSX veert super!

Een MTX niet dan?
JUIST WEL

TSX heeft mooie tellers!
Tjah, een MTX ook, dus boeiend.

TSX is 5 bak!
En SOMS 6 bak!

5 bak kan je voor Honda zo kopen, net als een 6 bak.
Honda blokjes zijn ?bersimpel, dus die heb je er z? in.
Daarnaast is een Honda 6 bak 100x makkelijker te krijgen dan een Suz 6 bak.

Een TSX is zuinig, zelfs met 70cc!
En korte slag, dus ZOU veel toeren kunnen draaien.

Oke; record met Honda op dit forum;
MT, 70 malossi, 20mm carb, reed 1 op 40!!!!!
Daarnaast heeft een Honda 50 blok ook een vrij korte slag

Quote:
geen idiote balans as in het blok
buddy kan met slotje los
schokdempers in de overbrening (koppeling/achterwiel)


Balans-as, ja daar merk je ook ?cht veel van
NEE, niet met normale set-ups.
Mocht je superextreem gaan dan kan 'ie er altijd nog uit (wel ff krukas uitbalanseren, zo gebeurd).

Buddy kan met slotje open.
Ja, en dan?
Je helm kan er niet onder ofsow, DUS

Schokdempers in de overbrenging.
Oh, je bedoelt die redelijk MOEILIJK verkrijgbare rubbers in je achterwiel?

Quote:
tsx heeft goede wegligging,zijn bettrouwbaarder dan Honda en mooier(das persoonlijk)
en tsx is 5 bak en 12 Volt ne Heeft mooie mono veer ophanging

mooie tellertjes enz


Wegligging, en tellers zijn besproken.
12v of 6v...
Wat maakt d?t nou weer uit.
Wel es een goed werkende 6v verlichting gezien (en dat doen ze bijna allemaal, tenzij je een prutsbrommer hebt), die geven net zo goed en fel licht als 12v.

En je ontsteking merkt er ook geen ene donder van...
Mono ophanging...
Gast, wel es een MTX gezien?
Dat is de ORIGINELE pro-link, zoals gezien bij VEEEEEEEEEEL van alle motoren.
Bij Suzuki heb je iets vergelijkbaars, maar de MTX doet zeker niet onder voor de TSX.

TSX betrouwbaarder dan Honda?
Ow, daarom zie je ze ook zoveel (ik heb 1 op de 10 'oude' schakels als TSX kunnen identificeren)

Daarnaast zijn voor Honda (mijn favo) veeeeeel imitatie onderdelen te krijgen, die ook de prijs v/d originele onderdelen hebben kunnen drukken.
Dus lage prijzen en veel keuze.

Voor Honda zijn veeeeeeel meer cilinders te koop, wil je een 70cc op een TSX, dan heb je de keus tussen iig Airsal/Eurolit en Malossi (ook imi neem ik aan?).
Bij MTX, oud type; Polini, Malossi, Zeta, Athena/Eurocilindro, imi.
Bij MTX, nieuw type (dus een SH); iig Athena/Eurocil, en je kan ze watergekoeld maken met weinig moeite, waardoor er weer een heel interesant arsenaal aan onderdelen te krijgen is.

Daarnaast heb je voor een MTX-ot z? een 80cc blokje gevonden, waar je 80cc, 110cc en RUIM 125cc op kan zetten.
Bij de zgn. SH kan je er een MBX-80 blok onder gooien (standaard watergekoeld), en daar kan je ook weer veel snelle en mooie cilinders op gooien.

Als je van diversiteit en betrouwbaarheid houdt, die hand in hand gaan met een uitstekende kwaliteit, ga dan voor de HONDA MTX!!
 

Dit topic is 3414 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved