Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Brommer goed afgesteld maar nu...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 922 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10262 - Brommer goed afgesteld maar nu...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 781 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NINJA 26-6-2003 18:54 Print topicpost
Posts: 380
ik heb mijn brommer vanmiddag dus afgesteld hij loopt nu lekker vloeiend door de touren. maar het lijkt nu net of mn powerband weg is.echt vreemd, als ik nu mijn luchtschoefje een stukje open draai krijgt hij weer te veel lucht.en is het moeilijk rijden in de lage touren maar heeft i wel een lekkere powerband en een top van 10 km hoger.er zit nu een 170 sproeier in en een 20 mm carb met powerfilter een getunede 50 en een homoet pijp, op mijn kawa. Wat doe ik verkeerd? Ik wil tog dat hij lekker vloeiend loopt met ee lekkere powerband en lekkere hoge top.
 

flipke17 26-6-2003 22:20 Print reply
Posts: 10
gewoon eve weg brenge is bij deze probleme vaak het beste vaak kom je er zelf niet uit


en hun zien het vaak meteen
 
Nikoz 26-6-2003 22:23 Print reply
Posts: 819
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flipke17

gewoon eve weg brenge is bij deze probleme vaak het beste vaak kom je er zelf niet uit


en hun zien het vaak meteen


hier heeft hij natuurlijk niet veel aan.

Je zegt dat als je hem meer lucht geeft dat ie dan beroerd onderin de toeren loopt maar bovenin wel lekker ? dan moet je de gasnaald is wat rijker zetten dus het clipje naar onder, of anders de hoofdsproeier wat groter
 
mito maaaster
Blijhoofd 26-6-2003 22:26 Print reply

Posts: 7378
dit is het feest van het afstellen gewoon veel sproeiers proberen eerst stappen van 5 en darna steeds meer verfijnen,ken het probleem maar naar veel gekloot heb je op een begeve moment et te pakke gewoon heeeeeel veel proberen
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
NINJA 26-6-2003 23:14 Print reply
Posts: 380
ik heb alle sproeiers van 100 tot 170 geprobeerd, de brommerboer heeft geen grotere

en ja, met de gasnaald heb ik ook alles al geprobeerd.

Je wil hem tog hard laten lopen, maar tog ook goed weg kunnen trekken. Als ik iemand anders er op laat rijden kan hij niet eens weg trekken.

Ik heb ook al geprobeerd een vernouwing in de luchtfilter te zetten maar dat helpt ook maar wijnig..
 
Blijhoofd 26-6-2003 23:19 Print reply

Posts: 7378

bij een hele kleine sproeier is de bougi wit grote zwart daar tussen moet je gaan zitten klungelen
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
NINJA 27-6-2003 12:28 Print reply
Posts: 380
ja ik weet welke kleur ik moet hebben. Hij is gewoon de goede kleur...koffie bruin. En hij rijd ook lekker alleen onder de 5 k kan ik maar een kwart gas geven, anders zegt hij "bluhhh" .En er zit een 170 sproeier in 20mm carb op 50 CC. En nog te veel lucht
 
huh 27-6-2003 13:04 Print reply
Posts: 1755
Hmm weet je 100% zeker dat je nergens valse lucht aanzuigt? Afstellen is dan een stuk moeilijker en als ik dit zo lees...

Met valse lucht kun je vaak vol gas wel goed afstellen, maar dan is het onderin idd vaak niks...of juist andersom idd...

Dus ik zou dr ff naar kijke...

En 170 (mikuni neem ik aan ) is idd nie echt klein op een 50cc.

 
MB-SpEeDfReAk 27-6-2003 13:20 Print reply
Posts: 612
als ik kwart gas probeerde zei hij ook "bluhh", dan krijgt ie dus te veel lucht.
Maar ik heb ff een vraagie: Ik heb een gare 70, 18 keihin met een 82 sproeier, proma pijp, volgens iemand moet ik een grotere sproeier hebben, 92 ofzo, maar de kleur van de bougie is aardig zwart, dus dan zou je denken dat de sproeier te groot is, en teveel olie is het ook niet, weet iemand wat het is??
En nog wat, volgens mij zit er nou nog iets van een liter benzine in me tank, en als er ongeveer 2 liter in zit moet ik hem op reserve zetten, maar kan het zijn dat ie ongeveer de laatste liter benzine niet kan verbruiken, want hij doet heel vaag nou, dan start ik hem, en dan loopt ie ff en dan valt ie uit en snel weg rijden als ie loopt lukt ook niet, en volgens mij betekent dat gewoon dat ie geen benzine krijgt dat hadik vorige keer ook maar hoe kan ik er dan voor zorgen dat ik me tank wel gewoon helemaal leeg kan rijden?
 
88
Honda_mbiloss [Emiel] 27-6-2003 14:10 Print reply

Posts: 3697
Of heb je zo' n gare chrome filter. Die dinge zijn gaar. Beter een goede powerfilter of de originele luchtbox... En vooral met een 50cctje, 20mm en dan ook nog eens een powerfilter. Kan nooit echt goed gaan lopen, moet wel te veel lucht krijgen.

Dit bericht is ge-edit door honda_mbiloss op 27-6-2003 14:12
 
NINJA 27-6-2003 17:38 Print reply
Posts: 380
ik heb dus al een tijdje niet meer zon gaar chroom ding, maar een een aardig goede filter.
Maar met valse lucht gaat hij tog juist tog veel touren maken zonder dat je gas geeft?
Ik heb al geprobeerd hem minder lucht te geven door een vernauwing in de filter aan te brengen maar dat lukte ook niet echt goed.
Ik heb wel een 17 mm spruitstuk misschien is dit wel de oorzaak.. Dit verhoogd tog de snelheid van het aangezogen mengsel?

en orri lucht filter heeft er nooit op gezeten toen ik hem kocht

Dit bericht is ge-edit door Kawasaki gasser op 27-6-2003 17:39
 
Boerke [Mathieu] 27-6-2003 18:44 Print reply

Posts: 1501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kawasaki gasser

Maar met valse lucht gaat hij tog juist tog veel touren maken zonder dat je gas geeft?
Dit bericht is ge-edit door Kawasaki gasser op 27-6-2003 17:39


bij mij viel hij stil toen ik geen gas gaf en toen hij valse lucht zoog
 
Ik heb zoveel schijt aan alles, dat ik stront te kort kom!!
huh 27-6-2003 19:42 Print reply
Posts: 1755
Hangt allemaal af van hoeveelheid valse lucht die je brommer aanzuigt...als je je kopbouten gewoon niet aandraait ofzo en je doet geen pakkingen tussen je carburateur en membraan enzo...jah dan zal ie ook nie echt starten he

Maar als ie maar een beetje valse lucht aanzuigt, kun je dat merken aan een zeer hoog stationair (das echt eng ) of dat ie gewoon NIET af te stellen is...dat ie gewoon vol gas goed loopt maar stationair steeds afslaat, hoever je je stationair schroef ook indraait.
 
Saknet 27-6-2003 20:19 Print reply

Posts: 10355
met zon 20mm op een 50cc die getuned niet harder als 90 rijd word het zowiezo onderin helemaal niets, een 80cc mb/t heeft standard een 18mm en rijd daarmee zon 110km/u met n proma gp..
dat 50dingkie krijgt gewoon verkeerd mengsel op lage toeren omdat hij een overvloed van lucht of benzine krijgt wat hij op lage toeren erg logisch dus lang niet aan kan.

probeer eens een 12 tot 16 mm wedde dat ie dan goei loopt? kop afvlakken op maat wil ook wel helpen.

Dit bericht is ge-edit door barteld op 27-6-2003 20:20

Dit bericht is ge-edit door barteld op 27-6-2003 20:21
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Dit topic is 781 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved