Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cdi veel beter als puntjes??????

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 938 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10230 - cdi veel beter als puntjes??????
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 814 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

David 25-6-2003 18:12 Print topicpost
Posts: 259
Ik rij dus op éen Suzuki ER maar ik wil wat sneller zijn, ik heb nu een contact punt onsteking, zou het iets helpen als ik een cdi ontsteking erop bouw van een tsx ofzo???

mijn setup is nu:
72cc Autisa
Snelle bocht
standaard 50 kop
20mm mik extern
alles goed afgesteld
5-bak

prestaties:
trekt in 10 sec naar 80 daarna vlot door naar 100, dan plat en rij ik 105/107.
laatst op snelweg in zucht van busje 115, en wel rechtop!!kon nog harder maar dat zou zelfmoord zijn geweest, het begon heel eng te trillen en te zwaberen. marja kwam ook mischien door de zucht.


Ik wil dus noch wat harder, ik weet het, het is al flink hard maar je bent een snelheids maniak of je bent het niet.

dus zeg maar wat ik eraan kan doen, ik dacht mischien cdi maar wil eerst weten of het wat scheelt.

Ik hoor het wel.





 

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 25-6-2003 19:27 Print reply

Posts: 17929
ik denk niet dat je er sneller van word

maar 107 met contactpuntjes

heb je er een verschrikkelijk klein wiel ingezet?
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 25-6-2003 19:31 Print reply

Posts: 7007
neuj sneller is het niet .. wel betrouwbaarder dus misschien sowieso leuk om te doen

enne .. dat ding is best wel heel erg snel jah !!

hoe heb je dat gedaan met een ER
 
nobody fuck with us!!
SIWWN 25-6-2003 19:38 Print reply
Posts: 7079
Suzuki wordt steeds sneller: b

Binnenrotor niks voor jou? (koppie bewerken,cil tunen)


http://www.sparcon.nl/991003.html


 
Bazz -> DRD 25-6-2003 19:39 Print reply

Posts: 1884
verschilt de grote van het wiel veel dan?
trekt ie met een kleiner wiel harder op of rijd hij dan harder?
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl
SIWWN 25-6-2003 19:43 Print reply
Posts: 7079
Volgens mij is met kleiner wiel harder optrekken..
 
ties 25-6-2003 20:10 Print reply
Posts: 1333
kan best met punte bove honderd kan ik met dt ook. maar cdi trekt sneller op, en klein wiel maakt niet uit, als je twv er maar op aan past.
110 ongeveer met 70, ik rij net 120 met 100cc malossi.
 
De Schout 25-6-2003 20:21 Print reply
Posts: 5327
ik denk dat Tsx freak op het voorwiel doelt. je zou je cilinder kunnen laten tunen ja, maar ga nouw al erg hard voor crosser.
 
tune tweak fiddle bang bummer
vinnie 25-6-2003 21:35 Print reply

Posts: 3505
Quote:
laatst op snelweg in zucht van busje 115, en wel rechtop!!kon nog harder maar dat zou zelfmoord zijn geweest, het begon heel eng te trillen en te zwaberen. marja kwam ook mischien door de zucht.


en toch wil je wel harder terwijl je net zegt dat het zelfmoord was....
ik zou eerst dan ervoor zorge dat het niet meer kan gaan trillen en zwabberen
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
PlaceR 25-6-2003 21:47 Print reply
Posts: 1588
regelen we toch evne ergens een binnenrotor?? anders zal ik morgnwe wel ff vliegwiel van me honda meenemen naar school kijkda n thuis ff of da erop past anders kun je wel extra ontsteking van me lease kopen huren whatever. heb nog cdi en die sjit dus

heb je wel stel dat het past alles 12v (heb alleen geen bobine wel nog meerdere cdi's en kabelgebeure moeten wel zelf ff maken marja daa rhebben we wandcontactdozen voor ofnie david )
 
Martijn 25-6-2003 22:10 Print reply
Posts: 10000
...kleiner voorwiel = hogere aanduiding op teller ...

iig contactpunten hebben geen ontstekingscurve...cdi wel, contactpunten hebben onderhoud nodig, en hebben ietsjes weerstand ..das wel jammer, en ze zijn gelimiteerd op toeren, aangezien de punten gaan zweven bij een bepaald toerental...heb je niet met cdi...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
PlaceR 25-6-2003 22:19 Print reply
Posts: 1588
daarom kom je in de vakantie maar gewoon langs en kijken we of we er een honda ontsteking op kunnen flexe

met hoeveel bouten je grondplaat eigenlijk vast daaf?
 
David 26-6-2003 23:07 Print reply
Posts: 259
ook?, dank voor reacties.
wat betreft een kleiner wiel wat TSX freak zei heb ik niet zit ook nog veel profiel op maar is wel ze poreus als een matras, dus dan maar derbi 8tige band halen ofzo. laatst m?n broer de fiat uno van m?n moeder gekidnapt toen m?n ouders nie thuis waren, ik met ERtje erachteraan, ik trok de uno 1.2 dik frikandel tot 85km/u daarna kwam uno me net voorbij gehobelt. maar in iedergeval toen ik 85 op mijn teller reed gaf uno 91 km/u aan.
top hebben we niet kunnen testen met uno erachteraan omdat het van klote land wegetjes waren.

ik ben bang dat cdi niet genoeg gaat schelen omdat maat van me die nu Yamaha DT rijd een duitse DT 80 opgevoerd gaat halen met iets van 10kw. Dus ik zou wel wat meer aanpasingen moeten gaan maken, ikzelf zat te denken aan 50mm Malosi met 24mm carb, zou dit genoeg schelen?????of moet ik op zoek gaan naar een 80cc rm blok is crosmotorblok en past meteen en heeft iets van 16pk.???
 
Martijn 27-6-2003 3:15 Print reply
Posts: 10000
woooow jezus...jij gaat meteen extreem

50mm is 80cc geloof ik he...zullen wel aardig vlot zijn alhoewel malossi vlgs mij nogal de neiging heeft de cillies niet ubersnel te maken vanwege dat ze ook nog een lekkere duurzaamheid willen hebben...maar ik denk dat je met zon setup wel een aardig eindje komt. btw, grote brede veelgripband scheelt veel in top (wordt lager )
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 814 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved