Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Vastloper!! GRRR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 965 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #10220 - Vastloper!! GRRR
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2950 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

In_Flames 25-6-2003 14:27 Print topicpost
Posts: 91
Ik had laatst een mooie nieuwe uitlaat gekocht voor me mb (homoet racing special )
want mn oude standaard snel uitlaatje zat een gat in. Dus ik had em erop en ging naar me werk en op de terug weg reed ik niet eens vol gas wel zo`n 11000 rpm en ik nam wat gas terug omdat ik een hobbel verwachte(et was donker dus ik zag em niet) en op dat moment loopt dat ding enorm vast GRRR. Dat gaat me dus weer veel geld kosten. maar het vage vond ik dat het gebeurde toen ik me gas los liet. Ik had altijd het idee dat je juist met vol gas een vastloper kon krijgen. Ik moet nog wel ff me cilinder gaan bekijken, want het is ook heel goed mogelijk dat ie warm is gelopen. Maargoed al met al ZWAAR KUT!
 
Bier Hier

Bullet 25-6-2003 14:58 Print reply

Posts: 12150
welke cilinder heb je?
 
**My BungHole Will Speak Now**
-Zeroed in- 25-6-2003 15:00 Print reply

Posts: 3255
maakt dat uit dan?
wel kut uiteraard, mischien afstelling?
 
wipe-out 25-6-2003 15:05 Print reply

Posts: 7672
gas dicht --> geen mengsel, dus ook geen olie --> geen smering --> vastloper

waarschijnlijk in combinatie met slechte afstelling
 
Robert Lukkes 25-6-2003 15:10 Print reply
Posts: 1406
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet

welke cilinder heb je?


In zijn profiel staat 70imi.
 
I'm a supersonic highspeed racer
Nikoz 25-6-2003 15:17 Print reply
Posts: 819
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wipe-out

gas dicht --> geen mengsel, dus ook geen olie --> geen smering --> vastloper

waarschijnlijk in combinatie met slechte afstelling

idd misschien had je met die homoet wel een grotere sproeier nodig met een te kleine sproeier lopen ze soms ook prima totdat ie vastkaaid dan wel klote
 
mito maaaster
Suzuki Noël 25-6-2003 16:02 Print reply
Posts: 235
ja, je kan beter vol gas blijven geven als je 11000 toeren maakt, ik trek meestal de koppeling meteen in als ik moet remmen met zoveel toeren, dus niet het gas loslaten en dan remmen, maar ook koppeling intrekken. Bij een auto moet je dit niet doen.
 
Hans F 25-6-2003 16:30 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Suzuki No?l

ja, je kan beter vol gas blijven geven als je 11000 toeren maakt, ik trek meestal de koppeling meteen in als ik moet remmen met zoveel toeren, dus niet het gas loslaten en dan remmen, maar ook koppeling intrekken. Bij een auto moet je dit niet doen.


bij een brommer ook niet...
 
SIWWN 25-6-2003 16:35 Print reply
Posts: 7079
Tijd voor een fatsoenlijke cilinder

En tijd om een wat grotere sputter te monteren en/of meer/betere olie
 
huh 25-6-2003 17:00 Print reply
Posts: 1755
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

[...]


bij een brommer ook niet...


Ik weet eigelijk ook nooit wat ik moet doen als ik zo hard rijdt...met zoveel toeren.

Moet je nou je gas loslaten en je koppeling indouwen? Dan maakt ie best wel een eng geluid ...

Maar als je gewoon alleen je gas los laat, of je laat je gas rustig truglopen, klinkt het ook nie al te best...

En voor de topicstarter: kut voor je, een vastloper is nooit mooi...

Dit bericht is ge-edit door huh op 25-6-2003 17:01
 
master of disaster_rs50 25-6-2003 17:03 Print reply
Posts: 1839
ik dacht toch altijd dat je dan gewoon je koppeling in moest knijpen,en tegelijkertijd in gas afnemen.
Werkt bij mij altijd prima.


 
lalalalalala i can't hear you
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 25-6-2003 17:12 Print reply

Posts: 7007
laat de motor gewoon uitlopen
en dan beetje terugschakele
 
nobody fuck with us!!
Boerke [Mathieu] 25-6-2003 17:31 Print reply

Posts: 1501
alsje remt en gewoon terug schakeld, remt de brommer ook een beetje op de motor af


en als je de koppeling inknijpt loopt de motor stationaire dus rem je alleen maar op je remmen.
 
Ik heb zoveel schijt aan alles, dat ik stront te kort kom!!
Suzuki Noël 25-6-2003 17:52 Print reply
Posts: 235
remmen op motor met tweetakt is niet goed, koppeling inknijpen ook niet, maar als je echt veel toeren maakt is dat volgens mij de beste oplossing.
 
marcel 25-6-2003 17:54 Print reply

Posts: 1533
idd gewoon je koppeling inknijpen dan gebeurt er niets hoor is helemaaaaal niet slecht.

ksnap trouwens niet waarom mensen denken dat het wel slecht is, je motor gaat gewoon stationair draaien en het enige dat draait is de rest van je blok. (in de olie dus)

Dit bericht is ge-edit door marcel op 25-6-2003 17:56
 
vinnie 25-6-2003 20:02 Print reply

Posts: 3505
ja ik doe std. me koppeling in als ik rem, ik vind het niet zo fijn om me achterrem te gebruiken zonder koppeling want eigelijk dwing je je as ook langzamer te draaien, en met de koppeling in gaat ie uit zochzelf uit draaien
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon

Dit topic is 2950 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved