Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - dood punt speedfighter rond 50km/pu

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1159 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10203 - dood punt speedfighter rond 50km/pu
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2356 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

scooterkiller 24-6-2003 21:10 Print reply

Posts: 2987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wilbert

je ken hier je vraag stellen, maar ik denk dat je hier geen echt zeker antwoord krijgt,
domweg,omdat er hier maar weinig jongens zitten met ervaring in scooters.
hier ken je beter vragen stellen over je andere brommer,een schakel dus, daar heeft iedereen hier wel ervaring mee.


Oplossing heeft i al gehad
 
BIERTJUH!!!!!!!!
scania 24-6-2003 21:11 Print reply

Posts: 1114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: scooterkiller

[...]


Oplossing heeft i al gehad

maar weten jullie het ook 100% zeker??????

zo ja, sorry dan.
 
een trucker die niet steelt of erft.............moet trappen tot hij sterft.
scooterkiller 24-6-2003 21:14 Print reply

Posts: 2987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wilbert

[...]

maar weten jullie het ook 100% zeker??????

zo ja, sorry dan.


JA
 
BIERTJUH!!!!!!!!
scania 24-6-2003 21:21 Print reply

Posts: 1114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: scooterkiller

[...]


JA

sorry dan
 
een trucker die niet steelt of erft.............moet trappen tot hij sterft.
Rieju RS2 Matrix 24-6-2003 21:30 Print reply
Posts: 273
Thnx guys...

Conclusie is dus: zwaardere drukveer en rolletjes aanpassen??
 
!!Mocht ik Balkenende tegenkomen schop ik m voor z'n ballen!!!
scooterkiller 24-6-2003 21:32 Print reply

Posts: 2987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rieju RS2 Matrix

Thnx guys...

Conclusie is dus: zwaardere drukveer en rolletjes aanpassen??


NEEEEE van je drukveer afblijven alleen je rolletjes een halfe gram lichter maken af een ander gradenplaat kopen
 
BIERTJUH!!!!!!!!
Erik_P 26-6-2003 15:37 Print reply

Posts: 690
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: scooterkiller

[...]


Blijkbaar heb je er toch niet verstand van

Waar was dat nou voor nodig?

Drukveer moet je alleen veranderen met 70 cc want het vreet je kilometers weg met een zwaardere drukveer, dus op dat punt ben ik het met je eens.

Het enigste wat je hoeft te doen is een half grammetje lichtere rolletjes erin of een andere gradenplaat erin, dan ben je klaar.
Zwaardere gewichtjes maken het alleen maar erger.
Technigas is tussen de 3,5 en 4,5 gram

edit : een vario begint al te werken vanaf 0kmpu of rekt jouw v-snaar soms uit


Dit bericht is ge-edit door scooterkiller op 24-6-2003 20:12


Wat ik bedoel is dat je bij een scoot altijd een klein dipje hebt, en dat is het moment dat je v-snaar van 'spoor' verwisseld

Dit punt licht bij hem dus rond de 50km/h en dat is veel te laat. Als hij lichtere rollertjes neemt, dan moet de vario nog harder draaien, voordat die gewichtjes zwaar genoeg zijn om de vario vooruit te drukken. Als hij zwaardere gewichtjes neemt, dan zal hij minder hard moeten draaien, voordat ie de vario naar voren drukt
------------------

edit : een vario begint al te werken vanaf 0kmpu of rekt jouw v-snaar soms uit

de vario niet, de variobus (Wel de Variateur)

Als je 't ergens niet mee eens bent, dan kun je 't gewoon zeggen, i.p.v chagrijnig te gaan doen. (Daar is het forum toch voor?)



Dit bericht is ge-edit door Erik_P op 26-6-2003 15:38
 
-
Martijn 26-6-2003 15:57 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik_P

[...]


Wat ik bedoel is dat je bij een scoot altijd een klein dipje hebt, en dat is het moment dat je v-snaar van 'spoor' verwisseld

Dit punt licht bij hem dus rond de 50km/h en dat is veel te laat.


eh...van spoor verwisselen?? dat gaat allemaal traploos dus er is niet echt veel 'spoor'...

vriend van me heeft et ook met typhoon...het zit iig in de vario..dat weet ik wel...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Erik_P 26-6-2003 16:27 Print reply

Posts: 690
jah indd. maar omdat het zo snel en 'traploos gaat' merk je vaak nix van dat dipje Daarom heb ik spoor tussen ''


Dit bericht is ge-edit door Erik_P op 26-6-2003 16:27

Dit bericht is ge-edit door Erik_P op 26-6-2003 16:28
 
-
Martijn 27-6-2003 3:24 Print reply
Posts: 10000
jaaa ik snap nu wel idd wat je bedoelt...je vario 'schakelt' zegmaar iets te vroeg waardoor het te zwaar is voor de motor en ie niet helemaal geleidelijk doortrekt....

stom van me dat ik dat zelf niet dacht
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
tijdel999 29-6-2003 16:12 Print reply
Posts: 3
polini evo drukveer en je rollen nakijken



 

Dit topic is 2356 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved