Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - dood punt speedfighter rond 50km/pu

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 908 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10203 - dood punt speedfighter rond 50km/pu
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2354 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rieju RS2 Matrix 24-6-2003 16:53 Print topicpost
Posts: 273
Een maat van me heeft een speedfigter. Deze loopt best goed maar rond de 50km/pu trekt ie ineens veel minder en vanaf +- 60 km/pu pakt ie de draad weer op en trekt ie weer goed tot de top...

Wat kan t probleem zijn??

Setup:
-Luchtgekoeld
-sproeier 88
-technigas next uitlaat
-malossi power filter
-vario begrenzing eruit
 
!!Mocht ik Balkenende tegenkomen schop ik m voor z'n ballen!!!

Blorn 24-6-2003 17:43 Print reply

Posts: 13825
http://www.scooterforum.net kunnen ze wel verder helpen. Is een afstelling probleem.
 
barry 24-6-2003 17:52 Print reply

Posts: 7387
weinig mensen hebben hiero verstand van het vario systeem, dus je kunt het beste naar

www.scooter-freaks.nl of
www.scooterforum.net

gaan
 
He?
martinus83 24-6-2003 18:00 Print reply

Posts: 3718
andere drukvere dr in dan ist opgelost maar welke?? da week nie
 
huh 24-6-2003 18:04 Print reply
Posts: 1755
Is et trouwens nie Speedfight? Of heb ik et nou verkeerd
 
Shorty 24-6-2003 18:38 Print reply
Posts: 68
denk dat je malossi geel erin moet doen (drukveer), zit achter de koppeling
 
Erik_P 24-6-2003 19:02 Print reply

Posts: 690
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry

weinig mensen hebben hiero verstand van het vario systeem, dus je kunt het beste naar

www.scooter-freaks.nl of
www.scooterforum.net

gaan


Ik wel
't heeft niex met je drukveer te maken. De drukveer werkt alleen bij het afremmen, als je vario weer trug op de variobus moet...

Als je je variobegrenzing eruit haalt, moeten er soms heel veel aanpassingen komen. Het lijkt in dit geval erop dat de vario pas rond de 50km/h zijn werk doet (schakelt)en bij 60 licht de v-snaar op de vario en trekt ie weer door. Het lijkt erop dat je gewichtjes te licht zijn. Je hebt dus veel toeren nodig voordat ie schakelt, hij hoort normaal al rond de 30-35 te schakelen. Probeer zwaardere gewichtjes. Doordat je een vario hebt, heb je meestal een punt waar ie even niet goed trekt, dit punt kun je vervroegen, en dan kan het korter worden, omdat je dan wat meer vermogen hebt.

Duz...zwaardere gewichtjes proberen


 
-
DiaL-OuT 24-6-2003 19:05 Print reply
Posts: 419
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: huh

Is et trouwens nie Speedfight? Of heb ik et nou verkeerd


Speedfight ja, ach boeie
 
Gilera GSM | Gilardoni 74cc | Metrakit | Dell' Ortho 19mm | Top Racing Krukas
martinus83 24-6-2003 19:42 Print reply

Posts: 3718
ik had ook peugeot en psies etzelfde, deed er een goude polini drukvere in en et was opgelost.....
 
Shorty 24-6-2003 19:56 Print reply
Posts: 68
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik_P

[...]


Ik wel
't heeft niex met je drukveer te maken. De drukveer werkt alleen bij het afremmen, als je vario weer trug op de variobus moet...

Als je je variobegrenzing eruit haalt, moeten er soms heel veel aanpassingen komen. Het lijkt in dit geval erop dat de vario pas rond de 50km/h zijn werk doet (schakelt)en bij 60 licht de v-snaar op de vario en trekt ie weer door. Het lijkt erop dat je gewichtjes te licht zijn. Je hebt dus veel toeren nodig voordat ie schakelt, hij hoort normaal al rond de 30-35 te schakelen. Probeer zwaardere gewichtjes. Doordat je een vario hebt, heb je meestal een punt waar ie even niet goed trekt, dit punt kun je vervroegen, en dan kan het korter worden, omdat je dan wat meer vermogen hebt.

Duz...zwaardere gewichtjes proberen




Volgens mij is dit wel een drukveer probleem, want lijkt me onlogisch dat je vario pas gaat werken op de 50 en dat daarvoor de v-snaar niet op vario zat, lijkt me eerder dat je gewoon een te lichte drukveer hebt, want die zorgt ervoor dat je v-snaar gespanne blijft en er dus voor zorgt dat je geen dipjes hebt.
 
scooterkiller 24-6-2003 19:57 Print reply

Posts: 2987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik_P

[...]


Ik wel
't heeft niex met je drukveer te maken. De drukveer werkt alleen bij het afremmen, als je vario weer trug op de variobus moet...

Als je je variobegrenzing eruit haalt, moeten er soms heel veel aanpassingen komen. Het lijkt in dit geval erop dat de vario pas rond de 50km/h zijn werk doet (schakelt)en bij 60 licht de v-snaar op de vario en trekt ie weer door. Het lijkt erop dat je gewichtjes te licht zijn. Je hebt dus veel toeren nodig voordat ie schakelt, hij hoort normaal al rond de 30-35 te schakelen. Probeer zwaardere gewichtjes. Doordat je een vario hebt, heb je meestal een punt waar ie even niet goed trekt, dit punt kun je vervroegen, en dan kan het korter worden, omdat je dan wat meer vermogen hebt.

Duz...zwaardere gewichtjes proberen




Blijkbaar heb je er toch niet verstand van

Drukveer moet je alleen veranderen met 70 cc want het vreet je kilometers weg met een zwaardere drukveer, dus op dat punt ben ik het met je eens.

Het enigste wat je hoeft te doen is een half grammetje lichtere rolletjes erin of een andere gradenplaat erin, dan ben je klaar.
Zwaardere gewichtjes maken het alleen maar erger.
Technigas is tussen de 3,5 en 4,5 gram

edit : een vario begint al te werken vanaf 0kmpu of rekt jouw v-snaar soms uit

Dit bericht is ge-edit door scooterkiller op 24-6-2003 20:12
 
BIERTJUH!!!!!!!!
vinnie 24-6-2003 20:23 Print reply

Posts: 3505
het kan zijn dat je rollertjes af zijn, dan zit er een platte kant aan... en je ken ff naar je trekveertjes en je drukveer kijken
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
scooterkiller 24-6-2003 20:30 Print reply

Posts: 2987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vinnie

het kan zijn dat je rollertjes af zijn, dan zit er een platte kant aan... en je ken ff naar je trekveertjes en je drukveer kijken


Vlakke kantjes zorger voor een ratel maar je merkt er weinig van of ze moeten echt zwaar versleten zijn.

Trekveren mankeren niks aan want dan merk je dat wel meteen bij het optrekken vanaf 0stand

Drukveer hoef je niet naar te kijken want het is geen 70cc nogmaals

P.S. ja ik weet het ik ben vervelend komt omdat ik 5 jaar bij Beumer de Jong in Amsterdam heb gewerkt.
 
BIERTJUH!!!!!!!!
J.P. Balkenende 24-6-2003 20:33 Print reply
Posts: 10
www.scooter-brommerforum.nl

Dit forum over een half jaar
 
Peuter
martinus83 24-6-2003 20:51 Print reply

Posts: 3718
ja fuck it....dis geen scooterforum...

ja oke, begon dr zelf ook over maar et antwoord is dr nou ...
 
scania 24-6-2003 21:09 Print reply

Posts: 1114
je ken hier je vraag stellen, maar ik denk dat je hier geen echt zeker antwoord krijgt,
domweg,omdat er hier maar weinig jongens zitten met ervaring in scooters.
hier ken je beter vragen stellen over je andere brommer,een schakel dus, daar heeft iedereen hier wel ervaring mee.
 
een trucker die niet steelt of erft.............moet trappen tot hij sterft.

Dit topic is 2354 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved