Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - afstellen/laten lopen MT

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1109 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10194 - afstellen/laten lopen MT
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1048 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rene 23-6-2003 22:42 Print topicpost
Posts: 2573
Ja tis mss iets wat ik zelf eerst moet uitzoeken of de faq carburatuer afstellen lezen, maar ik kom er echt niet uit.

Ik krijg dat tering ding NIET lopend,
word er gek van...

Tis dus zo.
eerst ff setup vertellen.

Blok gereviseerd
70cc merk unknown (staat niks op, 6 koelribben nikasil wand)
meteor l veer zuiger (nieuw) (niks met afstelling te maken, maar toch)
20mm mikuni met powerfilter
zon chrome uitlaat.

Nu krijg ik hem wel aangelopen
(heb geen kickstarter (ja wel, maar das dikke as, en mn kap is dunne as:S grbl, waarom had ik die andere nou weggegeven)

maardus, ik krijg hem aangelopen en dan loopt ie, met moeite dan, maar zodra ik maar beetje gas geeft krijg je bwoaaap
zo van dattie uit wil vallen.

Ik heb al verschillende sproeiers geprobeert.
van 110 tot 125 (keihin) maar maakt allemaal niks uit.
powerfilter eraf maakt ook niks uit
andere bougie maakt niks uit.
Heb al een ander spruitstuk gehaald,
en dat ding er wel 20 keer afgehad.
Maar weet ook geen GOEIE manier om
op valse lucht te checken.

DUS WIE WEET WAT T NOG TOEVALLIG ZOU KUNNEN ZIJN???
dingen waar ik nog naar zou kunnen kijken,
zou kunnen proberen
Want ik word er echt stik gek van.
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals

SIWWN 23-6-2003 23:19 Print reply
Posts: 7079
Bwoap is toch te veel lucht? Dus grotere sputter of mminder lucht geven of op de choke zetten

En valse lucht kun je checken door b.v je brommer niet goed afgesteld krijgen of tijdens het lopen met deospray o.i.d spuiten, en als ie anders gaat lopen dan heb ie valse wind...

(Niet in je luchtfilter spuiten

En heb je ook alle slangetjes dichtgemaakt zoals die van je olietuitje op je spruitstuk of van je oliepomp

 
MB-SpEeDfReAk 23-6-2003 23:31 Print reply
Posts: 612
draai je luchtschroef eens dicht.
carb schoonmaken.
 
88
Rene 23-6-2003 23:32 Print reply
Posts: 2573
loopt dus alleen met choke, met powerfilter eraf nog slechter, dus wijst allemaal naar grotere sproeier.
Maar is 125 al niet groot, en dan zou je toch al meer gas moeten kunnen geven.

en spuiten met deo??
ik had al met kruipolie geprobeert, maar deed niet veel.

Maar zie maar eens dat ding aan te rennen,
en dan lopend te houden, spuitbus pakken,
en spuiten, en ondertussen zorgen dattie niet stilvalt

edit
op dat busje op t spruitstuk zit natuurlijk
een slangetje (met schroef aan de andere kant)

en waarom zou je de oliepomp moeten afspluiten?

Dit bericht is ge-edit door Rene op 23-6-2003 23:35
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
MB-SpEeDfReAk 23-6-2003 23:34 Print reply
Posts: 612
Als ie ergens valse luchte trekt kan je dat toch horen, bij je cilinder in ieder geval wel.
Je kan toch ook je poot tegen je uilaat zetten zodat er daar geen uitlaatgassen uit komen.
 
88
mr200r 23-6-2003 23:37 Print reply
Posts: 5122
Ik denk dat het een zeta cilinder is.
Sproeier veel kleiner rond de 85-90.
 
mr200r
Mr Pain 23-6-2003 23:38 Print reply
Posts: 4966
in een mikuni extern keihin sproeiers

maar probeer eens met sproeier 90 keihin, ik denk dat ie te veel benzine krijgt

en als het allemaal niet helpt ga eens wat kloten met je gas naald
 
Blorn 23-6-2003 23:44 Print reply

Posts: 13825
Het is dus een te kleine sproeier. Denk eens logisch na, gasgeven (is lucht voeden aan de cilinder) resulteerd in uitvallen.

En lees zelf ook allemaal eens de carb FAQ door van Joost
 
Pistonpen Paultje 23-6-2003 23:44 Print reply

Posts: 8678
Zo'n cilinder heb ik ook, 6ribben, chroom, 70cc maar een naampje staat er niet op

Er zit bij mij een Meteor zuiger met dubbele veer in.

Iemand enig idee wat het is? Zeta of eurocilindro?

Ik kan evt. nog foto's maken en een poortmapje bouwen...ben goed benieuwd.
 
Mr Pain 23-6-2003 23:46 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Het is dus een te kleine sproeier. Denk eens logisch na, gasgeven (is lucht voeden aan de cilinder) resulteerd in uitvallen.

En lees zelf ook allemaal eens de carb FAQ door van Joost


ja daar heb je wel gelijk in, dat ie dan ook meer lucht krijgt enzo, maar als je teveel benzine krijgt (echt teveel) maakt ie ook zo'n bwoooooooob geluid

bij mij in iedergeval wel
 
Rene 23-6-2003 23:52 Print reply
Posts: 2573
ik hoor geen valse lucht iig,
is ook best moeilijk te horen als je persee
rondjes moet rijden a 1km/h

poot tegen uitlaat zetten daar hierom ook niet,
en is toch al moeilijk met dubbele proma demper

ik zou niet weten wat voor een cilinder het is.
Bij een zeta staat het er toch altijd op?
althands bij degene die ik heb gezien wel iig

85/90? is dat niet wat klein? tis wel met powerfilter. En ik had altijd iets rond de 110/120 in een 20 mikuni met 70cc.
Alleen toen met originele filter

en gasnaald is toch alleen voor fijnafstelling en alstie al niet loopt kan je daar toch niks mee beginnen?

 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
Mr Pain 23-6-2003 23:55 Print reply
Posts: 4966
ohh pf ja dan moet je wel wat groter ik denk dan tegen de 100 110 ongeveer

en ja de gasnaald is voor de fijnafstelling, maar als het soms helemaal niet meer wil, moet je de beste sproeier hebben (die het dan het beste doet) en dan met je gasnaald kloten
 
Pol de MT5 Crosser 24-6-2003 10:43 Print reply

Posts: 2892
Je kan ook gewoon je hand op de achterkant van je carb houde. Als hij door loopt zuigt hij ergens anders de lucht vandaan. Zo moeilijk is dat toch niet?
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
Tsxdude AKU MicheL 24-6-2003 11:30 Print reply

Posts: 10676
misschien zit er een keerring niet goed in?

 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
the-roadrunner 24-6-2003 11:32 Print reply
Posts: 499
als hij boah maakt krijgt ie te weinig benzine, als je zon vluitgeluid/spetters/knalgeluid uit je uitlaad krijgt heb je een te grote sproeier

dus in jou geval grotere
 
lalalalalala echt v@
peturrr 24-6-2003 12:41 Print reply
Posts: 199
als het met de afstelling van je carberateur niks uitmaakt mot je ff je ontsteking en andere electronica nakijken of dat goed staat. goeie bougie , ontsteking op tijd, goed massa bij bobine , stekertjes niet verrot/verroest goed vast. en dan met je carnerateur gaan afstellen.

succes

 
blablablablabla

Dit topic is 1048 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved