Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - jullie weten vast wel hoe het komt!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 711 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10186 - jullie weten vast wel hoe het komt!
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 577 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MarcelMt5 23-6-2003 18:34 Print topicpost

Posts: 788
nou ik ben dus weer m'n brom in elkaar aan het zetten! nu heb ik mijn carb en cilinder (nieuwe 50cc snel imitatie) erop zitten. als ik mijn cilinderkop erop zet heeft ie nog compressie (want ik kan de kickstart nog aandrukken en dan hoor je dat ie het doet en dat voel je) maar als ik de boutjuhs vastdraai van de cilinderkop kan ik de kickstart niet meer indrukken! misgien met bruut geweld maar daar durf ik niet aan te beginnen. want strax maal ik mijn nieuwe cilindertjuh weer naar de kl*te!

ik heb dus geen enkel id misgien één van jullie?
 
Je hoeft niet gek te zijn om te kunnen Schakelen, maar het helpt wel. I Don't Need Burn-outs, Wheelies, Or Other Stunts, I'm Driving a HONDA That Says Enough.

guus van driel 23-6-2003 18:55 Print reply
Posts: 846
de zuiger raakt de cilinderkop

misschien een te dunne voetpakking?





Dit bericht is ge-edit door guus van driel op 23-6-2003 18:56
 
Tsxdude AKU MicheL 23-6-2003 18:58 Print reply

Posts: 10676
wel een goede cilinderkop??
kbedoel geen 70cc met 50cc kop.
anders ff een dubbele voetpakking proberen
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
MarcelMt5 23-6-2003 19:09 Print reply

Posts: 788
ik heb er nu drie koppakkingen tussen en nog doet ie het niet als ik hem vastdraai! ik ben er vrij zeker van dat er een 50cc snel cilinder op zit, volgens mij is de kopcilinder nog orgineel maar bij de vorige twee 50cc's snel deed die wel normaal
 
Je hoeft niet gek te zijn om te kunnen Schakelen, maar het helpt wel. I Don't Need Burn-outs, Wheelies, Or Other Stunts, I'm Driving a HONDA That Says Enough.
Blorn 23-6-2003 19:10 Print reply

Posts: 13825
Lange schacht bougie erin gedraaid toevallig?
 
MarcelMt5 23-6-2003 19:16 Print reply

Posts: 788
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Lange schacht bougie erin gedraaid toevallig?


hoe bedoel je? dat ie vastloopt als ik de bougie erin draai? ik draai alleen de moertjuhs nog maar vast geen bougie ofzo en dat kan, zolang de schroeven er maar niet egt vast op zitten want dan kapt ie ermee!
 
Je hoeft niet gek te zijn om te kunnen Schakelen, maar het helpt wel. I Don't Need Burn-outs, Wheelies, Or Other Stunts, I'm Driving a HONDA That Says Enough.
gideon_2 23-6-2003 19:30 Print reply
Posts: 43
ehhhh hoe kan je dan voelen dat ie compressie heeft zonder bougie??

draai eens zonder de kop de boutjes er eens op. kijk dan eens(voorzichtig) wat hij doet misschien komt de kop er wel boven uit..
misschien dat als je hem aandraaid dat de cil schuin komt te staan...door bv iets tussen de voet..

Dit bericht is ge-edit door gideon_2 op 23-6-2003 19:30
 
guus van driel 23-6-2003 19:32 Print reply
Posts: 846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gideon_2

ehhhh hoe kan je dan voelen dat ie compressie heeft zonder bougie??

draai eens zonder de kop de boutjes er eens op. kijk dan eens(voorzichtig) wat hij doet misschien komt de kop er wel boven uit..
misschien dat als je hem aandraaid dat de cil schuin komt te staan...door bv iets tussen de voet..

Dit bericht is ge-edit door gideon_2 op 23-6-2003 19:30



zo lang is de schroefdraad toch niet?


als de cilinder er gewoon op zit kun je al zien of hij er boven uit komt
 
martinus83 23-6-2003 19:34 Print reply

Posts: 3718
is je koppakking groot zat?

 
MarcelMt5 23-6-2003 19:48 Print reply

Posts: 788
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gideon_2

ehhhh hoe kan je dan voelen dat ie compressie heeft zonder bougie??

23-6-2003 19:30


gewoon omdat de zuiger op en neer gaat!

maar het is de cilinderkop niet en dus ook de koppakking niet. ja de zuiger komt erboven uit omdat ie bol is ongeveer een halve cm.

maar het is de cilinderkop niet omdat we er koperenbuisjes overheen geschoven hebben, over de vier bouten dan h? die uit het blok komen, toen de schroefjes vastgedraaid en dan houd ie er ook mee op!

Dit bericht is ge-edit door MarcelMt5 op 23-6-2003 19:50
 
Je hoeft niet gek te zijn om te kunnen Schakelen, maar het helpt wel. I Don't Need Burn-outs, Wheelies, Or Other Stunts, I'm Driving a HONDA That Says Enough.
-SpengaMotors- 23-6-2003 19:56 Print reply
Posts: 592
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MarcelMt5

[...]


gewoon omdat de zuiger op en neer gaat!

quote]

haha, dan heb je nog geen compressie, als je zuiger op en neer gaat, compressie is de druk die je opbouwd boven je zuiger, tussen de zuiger en de kop!
 
SIWWN 23-6-2003 19:57 Print reply
Posts: 7079
Blijfen de zuigerveren niet in een poort hangen? Of vallen de slotjes in een poort?
Zuiger met het pijltje richting > uitlaatlaatpoort?


En wat gebeurd er als je kickt zonder je cilinderkop erop? Hoever komt de zuiger dan tot de cilinder?
 
MarcelMt5 23-6-2003 20:07 Print reply

Posts: 788
yeah en boeh
pobleem gevonden!

we hebben nou de oude cilinder eurokit erop gezet en de moertjuhs vastgedraaid en dan gaat de zuiger wel op en neer en bij de nieuwe cilinder doet die dat niet als ik de schroefjuhs vastdraai.

ligt het nu dus aan de nieuwe cilinder?????
enzo ja waar kan dat dan aan liggen en wat moet ik ermee doen?

Dit bericht is ge-edit door MarcelMt5 op 23-6-2003 20:08
 
Je hoeft niet gek te zijn om te kunnen Schakelen, maar het helpt wel. I Don't Need Burn-outs, Wheelies, Or Other Stunts, I'm Driving a HONDA That Says Enough.

Dit topic is 577 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved