Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Versnellingsbak begrenzer Honda

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 895 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10150 - Versnellingsbak begrenzer Honda
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1359 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Luc 22-6-2003 11:36 Print topicpost

Posts: 3590
Na lang zoeken naar de ideale begrenzer voor men MTX-sh/MT, kwam ik op et volgende id, (bij de search kon ik hier
over nix vinden)
Bij een honda blok, zit bij het vliegwiel zwart "dopje" wat in het blok gaat, en wat dan contact maakt met een koperen(?) lipje wat op de schakelwals zit. Kortom, de neutraalstandschakelaar.
Als volgt:
als je da zwarte ding er nou een uit ropt, en op de schakelwals een gleuf freest,
dan een "oliedicht" rubber/kering zien te flansen, waar een pinnetje doorheen kan,
Je zou dus, die gleuf zo lang moete maken, zodat de schakelwals, als je het pinnetje erin steekt, niet verder kan, als zen 3e versnelling, of voor de mensen met een 5 of 6 bak, niet verder dan zen 4e,5e, of 6e versnelling.
Je moet dan het pinnetje wel goed weg zien te werken, EN er een soort van kliksysteem met een veertje zien te maken; zodat ie onder het rijden niet ineens niet verder als zen 3e,4e of 5e versnelling kan.....
Dus als je dan een controle ziet, of je word aan gehouden, schakel je eerst terug, onder zen 3e versnelling, (ligt eraan hoeveel welke versn. je begrenzer zit)
Dan douw je moet je voet, da pinnetje in, en dan staatie begrenst, zou wel zo slim zijn, als die begrensing niet makkelijk uit te zetten is, gewoon met schroevendraaier ofzo

Zou dit plan iets zijn om eens in de praktijk uit te voeren, kan het bv al niet, omdat je niet in de schakelwals kunt frezen omdat het mss te hard materiaal is
Vertel me maar wat je ervan vindt......
 

Mr Pain 22-6-2003 15:10 Print reply
Posts: 4966
hoe wil je dat pinnetje er dan indrukken als je vliegwiel kap er voor zit?
 
Luc 22-6-2003 15:26 Print reply

Posts: 3590
gewoon, gat in je vliewiel kap boren, en onopvallend pinnetje laten uitsteken,
dat valt wel weg te werken, das et probleem nie.....

 
Pistonpen Paultje 22-6-2003 15:41 Print reply

Posts: 8678
Ik weet niet hoe dat bij jou zit maar mijn MB haalt de 80 op de teller in z'n 3. In z'n 2 iets van 55/60 maar dat valt wel heel erg op denk ik zo...
 
jackmasterTZR 22-6-2003 19:28 Print reply

Posts: 3062
denk dat ze het nogal vreemd gaan vinden dat je maar met 3 versnellingen rond rijdt

 
Hannes 22-6-2003 19:32 Print reply

Posts: 4530
beetje agent weet wel als ze in de pc hebben gekeken van die heeft zoveel versnellingen

 
Supermotard, seperates the men from the boys
rs oxbow 22-6-2003 19:39 Print reply
Posts: 620
en dan als hij nu niet verder kan als 3de.

als jij zegt dat het een 3-bak is so what
 
Suzuki Noël 22-6-2003 19:58 Print reply
Posts: 235
Ja dan moet het wel stevig zijn hoor, je kan best veel kracht zetten met je voet en zo'n lompe agent zeker (ding is toch niet van hun) dus ik denk dat je dan je pinnetje scheef terug krijgt na de controle.
 
Rene 22-6-2003 20:08 Print reply
Posts: 2573
ik vind het opzicht wel een goed id (Y)
maar dan alleen om van de 5/6 bakken een 4 bak te maken.
Een 3 bak werkt niet, ze zijn ook niet dom.

En met een stevig pinnetje meot t wel werken.
Dan icm een electronische begrenzer valt t
veel minder op.
Want 2000 toeren in zn 6 is ook zo raar he
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
jackmasterTZR 22-6-2003 20:10 Print reply

Posts: 3062
het idee is alleen goed als je een 5 of 6 bak hebt hebt. verder niet

 
Martijn 22-6-2003 23:05 Print reply
Posts: 10000
morons...geen topic over...gvd..ik heb er een heel topic over...en marcel heeft et ook nog uitgewerkt...werkte wel iets anders...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 1359 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved