Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Zuigerveersluiting komt over inlaat.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1290 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10148 - Zuigerveersluiting komt over inlaat...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 861 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

valentijn 22-6-2003 10:35 Print topicpost
Posts: 74
Ik heb al een tijd geleden een 80cc cilinder
voor de Kawasaki Ar opnieuw laten honen met een Honda zuiger. Deze zuiger past echt perfect, de timing is hetzelfde enzo,
maar de sluiting van de onderste zuigerveer
die komt een klein stukje over de inlaat
( 1cm ongeveer )
Ik heb er al een boel kilometers mee gereden
(nooit echt hard) maar dit is altijd goed
gegaan. Jij glijd ook heel mooi en de sluiting steekt niet uit.
Mijn vraag is dus: Is dit gevaarlijk
of niet?
 
Geen brommer heeft meer soul dan een KAWA AR!

sam vl. - [HRC Nijmegen] 22-6-2003 15:17 Print reply
Posts: 1062
het KAN zijn, ik zeg niet dat het gebeurt maar het kan zijn dat je zuigerveer openspringt in de inlaat en dan heb je een zuigerveer knapper dus moet je waarschijnlijk een nieuwe zuiger halen. maar als je er al een tijd mee rond rijd lijkt me dit niet zo waarschijnlijk.

 
Nijmegen!
MB50TUNED 22-6-2003 15:49 Print reply
Posts: 1054
Ik heb een paar duizend km gereden met een zuigerveer die net over een spoelpoort ging. Maar toen zag je wel krassen.

Onderste zuigerveer kan je missen, haal hem eraf en weer een probleem minder.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Pistonpen Paultje 22-6-2003 15:53 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sam vl. - [HRC Nijmegen]

het KAN zijn, ik zeg niet dat het gebeurt maar het kan zijn dat je zuigerveer openspringt in de inlaat en dan heb je een zuigerveer knapper dus moet je waarschijnlijk een nieuwe zuiger halen. maar als je er al een tijd mee rond rijd lijkt me dit niet zo waarschijnlijk.



Als de zuigerveren kapot lopen heb je vaak meer schade dan alleen je zuiger....

En topicstarter: Timingen kunne niet het zelfde zijn, dan had ie namelijk gewoon normaal zo als het hoort gezeten.
 
sam vl. - [HRC Nijmegen] 22-6-2003 16:10 Print reply
Posts: 1062
nou ik heb al 2 knappers gehad met mijn 50 snel eurocilindro en de wand is gewoon nog helemaal goed hoor.
 
Nijmegen!
Marco_G5 22-6-2003 17:09 Print reply
Posts: 35
Volgens mij kan het geen kwaad maar ik zou het nie raar vinden als het een keer verkeerd ging
 
valentijn 22-6-2003 21:25 Print reply
Posts: 74
Is het mogelijk om met 1 in plaats van
2 zuigeveren te rijden???
Zijn er nadelige gevolgen met betrekking
tot de copressie en andere dingen?
Als dit dus wel mogelijk is ben ik enorm geholpen!!
 
Geen brommer heeft meer soul dan een KAWA AR!
-SpengaMotors- 22-6-2003 21:51 Print reply
Posts: 592
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: valentijn

Is het mogelijk om met 1 in plaats van
2 zuigeveren te rijden???
Zijn er nadelige gevolgen met betrekking
tot de copressie en andere dingen?
Als dit dus wel mogelijk is ben ik enorm geholpen!!


ja dat kan, en dat maakt niet veel uit, die 2de veer is mee voor de koeling en smering gloof ik ofzo, en telt voor compressie dus ook niet echt mee , kan er zo af volges mij.
 
MWvdK 23-6-2003 12:49 Print reply

Posts: 2247
2de veer houdt tegen wat de 1ste lekt, maar dat is niet echt veel ofzo
 
marcel 23-6-2003 12:56 Print reply

Posts: 1533
volges mij kan je die tweede er helemaal niet af halen.... ik bedoel hij zit er toch niet voor niets. als je er standaard 1tje hebt is die gewoon veel strakker. als je er twee hebt zijn ze iets slapper en dus samen even goed als dat wanneer je er standaard 1tje op hebt.
 
Blorn 23-6-2003 15:22 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB50TUNED

Ik heb een paar duizend km gereden met een zuigerveer die net over een spoelpoort ging. Maar toen zag je wel krassen.

Onderste zuigerveer kan je missen, haal hem eraf en weer een probleem minder.
Leest niemand meer wat Bart post?
 
DaveTSX 23-6-2003 15:42 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG

[...]


Als de zuigerveren kapot lopen heb je vaak meer schade dan alleen je zuiger....

En topicstarter: Timingen kunne niet het zelfde zijn, dan had ie namelijk gewoon normaal zo als het hoort gezeten.


waar slaat dat nou weer op
Dus als jij je zuigerveer verdraaid verander jij je timingen? knap.
je timingen hebben geen kut met je zuigerveren te doen, maarjah.

En je kan onderste veer er WEL uit halen, bullshit dat het slecht is. Je verliest er iets compressie mee, maar dat boeit geen fuck, bij mij iig niet. Merk er nix van.

Mijn tsx haalt nu 110 a 112 met 1 zuigerveer en zelf verplaatst zuigerveerslotje, en zelf getuned cillindertje, dus het kan echtwel! maar ik zou hem niet over een poort laten gaan, kan je beter je zuigerveer er uit halen das beter!
 
http://www.2weird4u.com

Dit topic is 861 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved