SIWWN |
21-6-2003 1:27 |
Posts: 7079 |
VOlgens rij je al knap hard ondanks dat je een originel cilinder heb..
een 16 mm help idd maar ik zou toch echt je cilinder vervangen door ene 50 snel of gewoon een 70cc eurokitje, daar werkt het veel beter op en je heb lekker veel koppel en power vergeleken met je originele setup.
|
|
|
|
ties |
21-6-2003 9:08 |
Posts: 1333 |
dat haal je nooit met tsx, zit geen membraam op.
die standaards rijde net 60. maar of een 50snel nemen of een membraam in je standaard maken/laten maken.
|
|
|
|
Blijhoofd |
21-6-2003 9:13 |
Posts: 7378 |
zou er een 50 snel cilinder + 16 mm carberateur erop zetten dan loopt tie wel leuk
want de ori cilinder het lijkt wel of tie er over heen wil maar in werkelijkheid gebeurt dit nooit je kan er een membraam op zetten en inlaat uitboren,dat had ik toen maar dan haal je net de 7,5 en trekt tie nog voor geen kloot,
maar 70-75 is al heeeel netjes voor ori cilinder (van een bult af of niet?)
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
BlizzarD |
21-6-2003 12:25 |
Posts: 2050 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: blijhoofd
zou er een 50 snel cilinder + 16 mm carberateur erop zetten dan loopt tie wel leuk
want de ori cilinder het lijkt wel of tie er over heen wil maar in werkelijkheid gebeurt dit nooit je kan er een membraam op zetten en inlaat uitboren,dat had ik toen maar dan haal je net de 7,5 en trekt tie nog voor geen kloot,
maar 70-75 is al heeeel netjes voor ori cilinder (van een bult af of niet?)
75 haal ik als er geen/nauwelijks wind staat. Maar meestal komt ie niet voorbij de 70.
Maar het gaat mij vooral om de power tot de 6000 toeren. Als hij voorbij de 6000 toeren komt dan begint hij wel te blazen, maar daarvoor is het best wel bagger. En dat wil ik dus oplossen.
|
|
Koos non-brommerloos! |
|
De Schout |
21-6-2003 12:28 |
Posts: 5327 |
als tie na 6000 toeren echt veel beter begint te lopen denk ik niet dat het een originele cilinder is eigelijk...
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
BlizzarD |
21-6-2003 12:32 |
Posts: 2050 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
als tie na 6000 toeren echt veel beter begint te lopen denk ik niet dat het een originele cilinder is eigelijk...
Op de zijkant van de cilinder staat iig wel zo'n nummer/letter combinatie wat overeenkomt met een std cilinder. Ook staat er 50cc^3 op.
|
|
Koos non-brommerloos! |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
21-6-2003 12:36 |
Posts: 17929 |
wat je zegt kan al niet want als je alles standaard hebt met een andere uitlaat gaat die slomer dan normaal dus kijk eens goed wat je setup is
staat er 50cc op? dan is het geen ori want daar staat 49cm3 op
Dit bericht is ge-edit door TSX freak op 21-6-2003 12:38
|
|
|
|
Blijhoofd |
21-6-2003 12:43 |
Posts: 7378 |
als het ori is staat er 34BO op dit staat op de ori carberateur en cilinder,maaar volgens mij heb je snelle cilinder want ori krijgt alleen minder pwr vanaf de 7 k
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
Honda NS1 Montessa |
21-6-2003 13:43 |
Posts: 72 |
jep ik heb er ook maar een 70cc eurokit op gedaan, omdat hij met een 50cc standaart niet voor uit te branden is, met een 50cc snel haalde ik de 65/70 dus lijkt me niet dat jij met een standaart cilinder dat red...
bekijk alles ff goed ook je tandwielen sproeiers, enz. en kom dan nog eens terug
|
|
|
|
ArJo>TSX< |
21-6-2003 17:22 |
Posts: 23 |
Ik had ook ori cilinder. Als je hard op wilt trekken moet je em gewoon in z'n 1 zetten, dan superveel gas geven en dan koppeling hard op laten komen, maar niet helemaal tot het eind. Dan blijft ie hoog in z'n toeren en dan helemaal loslaten. Zo kon ik een wheelie met mijn ori cilinder . Zolang je em dus hoog in z'n toeren houdt kan je best hard optrekken.
|
|
|
|
Blijhoofd |
21-6-2003 17:30 |
Posts: 7378 |
ori is een tsx net een stoom machine niet mee te rijden,met een 50 snel gaat tie wel aardig,met 70 gaat tie helemaal hard maar dat vind ik te link met de jute
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
Knoxville |
21-6-2003 17:55 |
Posts: 1454 |
Qua snelheid maakt het niks een 50 snel, en een 70 snel. Mijn 50 snel zat eerder op 90 dan mijn eurokutt die niet af te stellen is.
|
|
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P |
|
Blijhoofd |
21-6-2003 18:18 |
Posts: 7378 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Knoxville
Qua snelheid maakt het niks een 50 snel, en een 70 snel. Mijn 50 snel zat eerder op 90 dan mijn eurokutt die niet af te stellen is.
doe je toch echt iets goed fout met die 70 krijg mij 50 snel op een vlak stuk nie over de 75 en berg af haal ik net de 85
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
BlizzarD |
21-6-2003 19:16 |
Posts: 2050 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ArJo>TSX<
Ik had ook ori cilinder. Als je hard op wilt trekken moet je em gewoon in z'n 1 zetten, dan superveel gas geven en dan koppeling hard op laten komen, maar niet helemaal tot het eind. Dan blijft ie hoog in z'n toeren en dan helemaal loslaten. Zo kon ik een wheelie met mijn ori cilinder . Zolang je em dus hoog in z'n toeren houdt kan je best hard optrekken.
Mja maar zo hoort het natuurlijk niet
Lijkt echt of mn tsx tot de 6000 toeren gewoon power mist. Vandaar dat ik ook dacht dat dat wel op te lossen viel met een grotere carb (16 of 17.5)
|
|
Koos non-brommerloos! |
|
Blijhoofd |
21-6-2003 20:06 |
Posts: 7378 |
ik zou er zobiezo 16 mm op zette of je nou ori cilinder he heb of snel dus kope die hap dat ori ding van mij trok wel ietsjes meer met 16 mm maar nog weinig ging maar 40 ofzo
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|