Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Verschil motor & opgevoerde brommer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1370 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #10133 - Verschil motor & opgevoerde brommer
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2779 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joscross 20-6-2003 22:35 Print topicpost

Posts: 12501
Ik kom er niet uit, wat is het verschil tussen een motor en een opgevoerde brommer(opgevoerd met een grotere cilinder inhoud dan 50cc)
Je kan ze beide wel als brommer verzekeren maar verzekert zijn ze toch niet. Dus wat is nou het verschil
(op het punt na dat motors harder gaan).

Want als daar geen verschil in zit dan heb ik zo iets van waarom rijden we allemaal op 70cc'tjes? Waarom kopen iedereen niet gewoon een 125cc?
 

Kouwe Arie 21-6-2003 0:08 Print reply
Posts: 2065
Wat een ontiegelijk kuttopic! (niet persoonlijk)

Maar ik koop wel een motor in ieder geval.


 
bart de schakelgek 21-6-2003 0:15 Print reply

Posts: 5987
70cc? beetje achterhaald, meesten toch 80, 110, 125 of 200cc
maar dan nog: dom topic jah
motor ziet toch iedere agent, valt toch op als er een appie125 met een kerel met afgeragd helmpie en spijkerbroek opzit met een rugzak vol boeken
 
Limburger
Neonlampje 21-6-2003 0:16 Print reply

Posts: 14825
70cc valt minder op dan 125cc, en je moet er ook mee om kunnen gaan..

als iedereen er 125 onder gooit is het forum volgende week de helft kleiner!!

en verder, een opgevoerde brommer, is in feite geen brommer meer.. maar ook geen motor, heb je een kenteken voor nodig...

wat is btw het nut van deze thread?
 
Kouwe Arie 21-6-2003 0:16 Print reply
Posts: 2065
Aah Bart die gele helm is best mooi
 
bart de schakelgek 21-6-2003 0:20 Print reply

Posts: 5987
ja een jaar geleden nog wel jah
 
Limburger
Joscross 21-6-2003 0:45 Print reply

Posts: 12501
Quote:
een opgevoerde brommer, is in feite geen brommer meer.. maar ook geen motor
0h ja das duidelijk

lekker vage antwoorden weer, dus het enigste verschil tussen een opgevoerde brommer en een motor is dus "het valt minder op"

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 21-6-2003 0:45
 
mr200r 21-6-2003 1:37 Print reply
Posts: 5122
Zo, heb ik ook altyd gedacht,ik reed ook altyd 80cc-vanaf 17 jaar off the road vogens de wet maakt het geen moer uit of je 60cc of1000cc
hebt bijden motor alleen op een mt8 bv kan je nog zeggen dat je dacht dat het een brommer was
op een rd 350lc lukt dat denk ik niet meer.
Nu rij ik met rijbewijs en ben (verstandiger)
mijn brommertijd heeft me maar 2 brommers gekost
en allebei afcepakt omdat ik bij een groepje stond.
Gelukkig heb ik nooit een ongeval gehad dan komen de problemen, dus ik raad aan laat je orginele cilinder een beetje tunen en laat hem
49cc kan je alleen een bon voor te hard rijden krijgen.vooral tegenwoordig met al die gehaaste op gelg beluste mensen.
 
mr200r
scania 21-6-2003 9:43 Print reply

Posts: 1114
met een opgevoerde brommer ben je 99 van de 100 keer gewoon verzekerd,daar maakt iedereen zich hier veel te druk om.
en met een motor ben je gewoon niet verzekert.
een maat van mij heeft een yamaha RD250 gehad vroeger als brommer(die gozer was echt helemaal waus) hij had er de 2 van de 250 af gepeuterd,dus stond er RD50.
hij is daar nooit mee gepakt,maar zodra ik een aanrijding met zo'n dwaas zou krijgen iin m'n auto zou ik toch ff de politie langs laten kommen.

verder zijn er genoeg maatjes van mij geweest die hun MB8 met 125cc's en MT's met 80blokken op een auto geparkeert hebben,op een wat harthandige manier,en daar zijn ook soms politie controlle's bij geweest na de aan varing,en geen van hun heeft zelf de schade moeten betalen.
als je de mogelijkheid heb moet je je brommer natuurlijk bij de aanrijding weg krijgen.
een maat van mij had bv gezegt dat zijn vriend hem mee had genomen omdat hij dan niet met de brommer hoefde te lopen met z'n zere been,toen de politie bij hem thuis kwam was het blok er al onder vandaan en lag achterin de wagen van z'n vader.

om een lang verhaal kort tye maken,er zit weldegelijk een groot verschil tussen een brommer en een motor,als je echt gek ben neem je gewoon een motor,dat is natuurlijkst het leukst,maar het geeft gewoon een enorme puist problemen met politie,en al; helemaal als je een aanvaring heb gemaakt waarbij je niet weg ken kommen.

 
een trucker die niet steelt of erft.............moet trappen tot hij sterft.
verwijderd 21-6-2003 11:07 Print reply
Posts: 4082
hehe, ruurd (maat van mij, kennen sommigen wel) was laatst ook op een nieuwe bmw geveegt, hahaha. hele mtx achterbrug zo krom als een hoepel enz . was gewoon met 110cc, 24mm, 80proma.

verzekering heeft gewoon gedokt...
 
scania 21-6-2003 11:10 Print reply

Posts: 1114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: symen

hehe, ruurd (maat van mij, kennen sommigen wel) was laatst ook op een nieuwe bmw geveegt, hahaha. hele mtx achterbrug zo krom als een hoepel enz . was gewoon met 110cc, 24mm, 80proma.

verzekering heeft gewoon gedokt...


tuurlijk, iedereen hier maakt zich er veel te veel zorgen om, ik ken niemand die origineel rijd,en ik ken ook niemand die zelf de schade heeft moeten betalen.
en ik ken er toch genoeg die en schade gereden hebben.
 
een trucker die niet steelt of erft.............moet trappen tot hij sterft.
Rene 21-6-2003 14:53 Print reply
Posts: 2573
ik ken wel iemand die met zn scooter met 70cc op een auto klapte en toen betaalde de verzekering wel de schade aan de andere, maar zn eigen schade moest ie zelf dokken omdat ie opgevoerd was.
(was dus all-risk)
tja, en daar ben je dan blij mee als je scooter
van een half jaar oud total loss is
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
De Schout 21-6-2003 15:16 Print reply
Posts: 5326
da je je eige brommer in de kreukels rijd is het minste van je problemen lijkt mij zo. als je iemand invalide rijd en de verzekering betaald dan niet, dan weet je wel wat je gedaan heb....
 
tune tweak fiddle bang bummer
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 21-6-2003 15:19 Print reply

Posts: 7007
whaha die verhalen altijd ..
rd250 stickertje eraf en het is een rd50
ik hoorde ook al van een rm500 met tsx kapjes ofso .. huplakee brommerplaat erop en maar

geniaal is dat whahaha
alleen verzekeringen zijn kut maar ja ze kijken daar niet naar framenummers hoor! je kunt een MBX sowieso zo verzekeren maar een cbr1000 ws. ook nog wel
 
nobody fuck with us!!
jeroen 21-6-2003 15:46 Print reply

Posts: 15066
Jammer dat ik geen 916 kan betalen


 
Saknet 21-6-2003 16:01 Print reply

Posts: 10355
toen ik met me malaguti rst aangehouden werd 3 weken terug ofzo moesten en zouden ze het frame nummer opskrijve...
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Dit topic is 2779 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved