Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Iemand enig idee wat het probleem kan zijn ( MT5 )???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 896 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10114 - Iemand enig idee wat het probleem k...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 671 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jmr-MT5 19-6-2003 21:11 Print topicpost
Posts: 5
Sinds ongeveer 2 weken loopt mijn honda MT5 niet goed meer. Eerst liep hij als een zonnetje en van de ene op de andere dag ineens niet meer. Ik krijg hem niet meer gestart met de kickstart, alleen nog met hard aanrennen. Uiteindelijk bij een bepaald toerental start ie ineens wel en geeft gelijk vol gas. Vervolgens kan je er wel op rijden, maar alleen boven de 4000 toeren. Als hij te weinig toeren draait valt ie uit (best lastig met al die stoplichten). Je hoort verder geen rare geluiden en hij rijd op top nog steeds even hard (+/- 75).

Het gaat om een Honda MT5 met een merkloze snelle 50 en een 16mm mikuni (110 sproeier)

De volgende dingen heb ik al nagekeken en/of vervangen:

- Nieuwe bougie erin gezet, vonkt goed.
- Kop opnieuw gevlakt en nieuwe koppakking erop gezet.
- Nieuwe voetpakking erop gezet.
- Cylinder gecontroleerd, ziet er nog perfect uit.
- Krukas gecontroleerd, geen speling
- Benzinetank geleegd en nieuwe benzine getankt.
- Luchtfilter gecontroleerd, is nog goed.
- Carb uitelkaar gehaald, schoongemaakt en doorgeblazen.
- Membraam vervangen
- Uitlaat opnieuw gevuld met dempingsmateriaal.
- Gaskabel opnieuw afgesteld.
- Luchtstelschroef en stationairschroef opnieuw afgesteld.

Na dit alles is er nog geen verbetering te merken, blijkbaar ligt het dus ergens anders aan.
 

NSR RULEZZ 19-6-2003 21:55 Print reply

Posts: 4934
andere cdi/bobine(kabel) proberen?
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
-SpengaMotors- 19-6-2003 21:56 Print reply
Posts: 592
das waarschijnlijk toch valse lucht, misschien door de olieinlaat in je spruitstuk ofzo? of zoiets in die richting, is iig wel iets met de brandstof verhouding
 
PlaceR 19-6-2003 21:56 Print reply
Posts: 1588
cdi gesloopt??? bobine driekwart overleden??? kan van alles zijn
 
Kouwe Arie 19-6-2003 21:58 Print reply
Posts: 2065
Het lijkt wel heel erg op te weinig compressie :(
 
-SpengaMotors- 19-6-2003 21:59 Print reply
Posts: 592
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kouwe Arie

Het lijkt wel heel erg op te weinig compressie :(


ja das idd ook wel iets wat t kan weze
 
Kouwe Arie 19-6-2003 22:04 Print reply
Posts: 2065
Heb je je kop wel kruislings vastgedraaid? En goed strak? Eerlijk gezegd denk ik dat je zuiger versleten is (of zuigerveren)
 
jmr-MT5 19-6-2003 22:19 Print reply
Posts: 5
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kouwe Arie

Heb je je kop wel kruislings vastgedraaid? En goed strak? Eerlijk gezegd denk ik dat je zuiger versleten is (of zuigerveren)



De kop heb ik idd kruislings en goed strak vastgedraaid. De zuiger zag er nog best netjes uit, wel wat koolaanslag op de bovenkant en op het randje boven de bovenste zuigerveer. Zuigerveren zagen er nog goed uit.
 
de_koen 19-6-2003 22:34 Print reply

Posts: 5595
heb je je zuigerveren getest door ze zodner de zuiger in de cil te steken ?

keringen van de kruk al nagekeken ?

carb goed uitekuist ? ook stationair sproeier ?
 
Honda 5-Bak te koop
honda_frank 1-7-2003 15:50 Print reply
Posts: 55
membraam naar de klote denk ik.

was bij mij namelijk zo, eerst heeeeeeeel hard rennen en dan deed hij het en kon je weer normaal rijden.
 
de politie is je beste vriend! (maar nu even niet) (www.nerdalert.tk)
Erik_P 1-7-2003 15:54 Print reply

Posts: 690
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kouwe Arie

Heb je je kop wel kruislings vastgedraaid? En goed strak? Eerlijk gezegd denk ik dat je zuiger versleten is (of zuigerveren)


jah, maar dan zou die tog nie de ene dag goed en de volgende dag beroerd rije?
 
-
Nelly 1-7-2003 16:52 Print reply
Posts: 597
je zegt dat je de kop opnieuw afgevlakt hebt, dit kan echter te veel zijn gedaan of verkeerd, ik weet niet of je er ervaring mee hebt..want dit is een precies werkje (kan je het wel dan is het mooi )

Als dit het niet is zal er toch ergens anders wel valse lucht zitten.

MOet je ff controleren door met lopende motor, te luisteren/voelen waar het zit...als je het dan nog niet ziet kan je met wat benzine en een kwastje langs de delen gaan waar je valse lucht verwacht. Doop je kwastje dus in de benzine en smeer het bv langs je membraam, als daar valse lucht zit dan gaat het bubbelen... PAS wel op met vonken en dergelijk!!!!
 
PlaceR 1-7-2003 17:28 Print reply
Posts: 1588
pak ipv benzine bakje met water en spuit er grote scheut dreft in of smeer pure dreft (of ander afwasmiddel) erop ipv benzine.

bubbelt beter :P
 

Dit topic is 671 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved