Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Ergenissen tegen scooters

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 961 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #10096 - Ergenissen tegen scooters
Pagina 8 van 13
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 11, 12, 13Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8207 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DaveTSX 19-6-2003 12:45 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

oja dat scooters makkelijker zijn op te voeren dan brommers is gelul want dan vergelijken de mensen aeroxen etc met een mt of tsx ofzo die gewoon trager rijden, die nieuwe schakels, rieju rr etc die gaan even hard zonder begrenzing


jep rieju rr rijd 85 a 90 ofzo met alleen uitlaatbegrenzing er uit (werkje van 1 minuut en kan je ook zo weer terugzetten!).
Derbi Senda SM rijd met andere uitlaat +/- 95KM/h en trekt tering hard op, rijd echt iedere scooter er uit! (hebben we getest, aerox met metrakit en sterkere trekveertjes en andere rolletjes (vraag me niet welke), tegen een derbi senda sm met metrakit. Derbi trok en reed hem echt DIK er uit Scooter top 90 teller, 80 echt, derbi 105 teller, zal wel 95 echt zijn ofzo. Misschien 100).
 
http://www.2weird4u.com
Hans F 19-6-2003 12:46 Print reply
Posts: 4326
toch niet weer zo'n discussie........
 
WiZZ [wesley] 19-6-2003 12:53 Print reply

Posts: 4831
het is toch zo
een vriend van mij rijd ook op een Derbi Senda SM
hij is door politie achter na gezeten in zon underkoffer honderoestbak door dat hij zo snel optrok dachten ze dat hij op een motor zat en toen ze hem haden na een klein 15 min achterna gezeten te hebben werd hij en zijn vriendin van zijn Derbi afgetroken gefoeieerd(hoe je het schrijft i don't now)en werd hem gevraagt waarom hij met een motor reed hij zijn papieren laten zien en toen kreeg hij een flinke boete. dat is het mindere
 
Houdoe.FM!! Wij maken je radio pas echt stuk!
Martijn 19-6-2003 13:00 Print reply
Posts: 10000
pfff....waarom heb ik dit argument nog niet gehoord....

een scooter zit je net op als een stoel..je hebt veel minder contact met het apparaat als met een schakelbrommer....tuurlijk..je kunt best plat met een scooter (als je de standaard en uitlaat weghaalt) maar dan moet je er helemaal naast gaan hangen..zelfs ik heb nog meer contact (en dus betere besturing) met mn tsx dan welke scooter ook waar ik op heb gereden.

verder merk ik dat als ik op een scooter rijdt dat het geen fuck uitmaakt of ik nu 30 of 80 rij, het is precies de zelfde ervaring...verklaart ook waarom ze overal zo hard rijden...rij dan overal juist zacht...het maakt toch geen fuck uit...

verder zijn het handige dingen, niet mooi/snel/goed oid...maar het is handig, als je ze niet opvoert kost het je nauwelijks onderhoud en je hebt een leuke buddyruimte, je hoeft alleen maar te gaan zitten, starten en gas te geven...voor de simpele mensen dus....niet waar ik voor kies..ik wil gewoon lekker rijden en schakelen...

en als je een scooter opvoert doe het dan zelf...en niet door je 'dealer' want dan doe je het dus alleen voor de pats....grootste deel hier op het forum voert op omdat het interessant is en het is leuk om je brommer meer te laten presteren door jouw toedoen...

btw, door scooters gaan de verzekeringen omhoog (logisch..zijn veel scooters ) maar iig, vroeger waren de schakels duurder in verzekering omdat ze sneller gingen dan automaten (puchies e.d., had nog geen/weinig scooters) maar nu hebben ze het gelijk getrokken (sommigen, niet allemaal ) maar ik blijf het idee hebben dat de meeste scooterrijders asociaal rijden, en daardoor veel brokken maken...en dat gooit de premies omhoog....bekijk et maar ff..:

vroeger: premies waren hoog, aangezien er minder op de weg reed (want er waren geen scooters) en de verzekeringsmaatschappijen moesten verdienen...

scooters kwamen...dan denk je...mooi...worden de premies lager omdat het aantal verzekeringnemers hoger is....nou..niet dus...wordt alleen maar duurder...

dus..kan door 2 dingen komen. er gebeuren meer ongelukken (aangezien er blijkbaar meer ongelukken zijn gekomen sinds er scooters zijn moet het haast wel door de scooterrijders komen) ?f we worden genaaid door de verzekering......mengeling van beide denk ik...

mijn ergernissen zijn:
scooter:
-Weinig contact met de scooter, dus minder goede rij-eigenschappen.
-Vario-overbrenging, leuk/geniaal, maar te veel powerverlies en niet boeiend om op te rije
-Duur
-Te veel plastic, als ik met mn tsx val is mn stuur hooguit krom...en nsr tjah...moet toch een replica blijven dus er moet wel veel plastic zijn.
-Motorblokkwaliteit suckt zwaar...ga ik niet verder op in.
-te veel slijtage bij opvoeren
-moeilijk aan te sleutelen
-te kleine wielen
-te korte veerweg
-achterwielophanging zuigt gewoon...met die monoveer (alleen Area51 heeft et een beetje goed gedaan) als je er op zit oid dan gaat dat hele wiel en dus het blok scheef staan tov het frame.

scooterrijders (let op, generaliseer niet)
- rijden vaak zwaar asociaal
- komen altijd met smoesjes als je ze eruit rijdt
- rijden vaak agressief in het verkeer
- hebben vaak scooter niet zelf betaald
- laten het opvoeren door de 'dealer' en snappen dus niet de echte kick van opvoeren
- zijn nagenoeg altijd agressieve arrogante patsertjes
- kun je niet normaal mee in discussie gaan over bijv. 2takt techniek, hebben dus geen verstand van scooters
- zijn in mijn ogen simpele mensen...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
BlackIce 19-6-2003 13:02 Print reply
Posts: 326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DaveTSX
jep rieju rr rijd 85 a 90 ofzo met alleen uitlaatbegrenzing er uit (werkje van 1 minuut en kan je ook zo weer terugzetten!).
Derbi Senda SM rijd met andere uitlaat +/- 95KM/h en trekt tering hard op, rijd echt iedere scooter er uit! (hebben we getest, aerox met metrakit en sterkere trekveertjes en andere rolletjes (vraag me niet welke), tegen een derbi senda sm met metrakit. Derbi trok en reed hem echt DIK er uit Scooter top 90 teller, 80 echt, derbi 105 teller, zal wel 95 echt zijn ofzo. Misschien 100).


I second that
als je ziet dat de gianelli uitlaat voor derbi sm (de conti versie) nu nog maar amper 150 euro kost
en dat dat de best presterende uitlaat op 50cc (voor derbi) is die je momenteel courant vindt in belgie
daar ga je als je kan afstellen iets over de 100 (digi) mee (wss wel carbu van paar mm groter voor iets aangenamer te rijden )
wat moet dat dan wel niet zijn als je daar malossi mhr 80cc of getunde airsal onderzet :-0
 
Suzuki - Ride the winds of change
RUTGER_86 19-6-2003 13:02 Print reply

Posts: 1183
ik heb zelf ook zo'n derbi senda met andere uitlaat reed ook ongeveer 95 maar nu zit er tydelijk een 80cc onder jezus dan zijn skoets echt nix meer ook die vet getjoende dingen niet
 
DE MANNE VAN JANNE
WiZZ [wesley] 19-6-2003 13:09 Print reply

Posts: 4831
okee dan alles 1x beter kan niet
alleen een paar vrienden snappen de kick van het opvoeren en de rest loop alleen maar te zeiken dat ik mijn auto rijbewijs moet gaan halen (met andere worden dan kun je ons overal heen brengen) 1 ik haal lekker mijn motor ga deze zomer beginnen
en die gasten die dat zeggen die vinden OOK nog dat ik mijn mb moet verkopen nooit van mijn leven
(ik ben nu mijn broertje alles een beetje wijs aan het maken voor het sleuten en de kick er van hij is nu 10(en het is een makelijk hulpie hij heeft gisteren mijn cilinder er af gehaald )
moest ik nog effe kwijt
 
Houdoe.FM!! Wij maken je radio pas echt stuk!
De Schout 19-6-2003 13:24 Print reply
Posts: 5327
scooters zijn dodelijk saai om op te rijden, en ik vind dat je er geen controle over hebt, je hebt nix tussen je knieen, beetje vaag gevoel als je gewent bent schakel te rijden. over de mensen die er op rijden zal'k maar geen uitspraken doen...
 
tune tweak fiddle bang bummer
SIWWN 19-6-2003 13:34 Print reply
Posts: 7079
Ik vind scooters maar saai om te rijden, alleen maar gasgeven, gaat heel erg vervelen..

Zijn ook duur


Ik kan er niet fatsoenlijk mee sturen

Saai geluid, eentonig

Meeste zijn lelijk


 
Kouwe Arie 19-6-2003 15:24 Print reply
Posts: 2065
Hoeveel scooters met 20 pk zijn er eigenlijk, volgens mij nog geen 10 in heel Nederland


 
spaanplaat 19-6-2003 15:40 Print reply
Posts: 691
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kouwe Arie

Hoeveel scooters met 20 pk zijn er eigenlijk, volgens mij nog geen 10 in heel Nederland




Ik ken er hier in roosendaal zo al 3 daar denk ik aardig in de buurt komen
 
NSR RULEZZ 19-6-2003 16:27 Print reply

Posts: 4934
van wat ik gezien heb! waren er niet veel 20kp scoots op/in jubbega
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Kampersjaak 19-6-2003 17:01 Print reply

Posts: 12285
ik denk dat je later nog weinig van een scooter weer ziet als die zeg maar in 2000 is gemaakt.
als je naar schakels die redelijk oud zijn,kijkt rijden ze nog steeds rond zundapp/kreider das pas kwaliteit met dat de jaren voorbij vlogen zijn ze brommers gaan maken die steeds van minder kwaliteit zijn. ben ik van mening. maat van mij heeft een reiyu rr een klein jaartje en heeft nu al roest overal.

maar ja als je nou een scooter hebt of een schakel je komt van A naar B
but I prefere an real moped DE SCHAKEL



 
oderint dum metuant
Boldy 19-6-2003 17:06 Print reply
Posts: 406
Ik heb niks tegen scooters. Ik heb zowiezo niks tegen iemand tenzij deze of gene mij wat gedaan heeft.. Simple
 
][ Setup: 70cc 6 poorts TCCD, 15mm Bing, Proma Grand Prix tuned door mij (sjek de FAQ), 3 klauws koppeling, hoofdsproeier 2.20, sproeier 70, uitgedraaide 50 kop, top momenteel: 62,8km/u ][ ][ Go FAQ yourself: http://www.brommerforum.nl/
Nikoz 19-6-2003 17:09 Print reply
Posts: 819
heb niet zo veel tegen scooters , wel tegen scooterrijders voor het merendeel. scooters zijn er om te raggen of echt super bruut tunen dan is het ook leuk maar voorderest ownt schakel toch echt booven alles
 
mito maaaster

Dit topic is 8207 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 8 van 13
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 11, 12, 13Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved